مقالات گردشگری

کشف بزرگ فرعون مصر را از تاریکی بیرون آورد

باستان شناسان می گویند نزدیک به یک قرن پس از کشف بخشی از مجسمه رامسس دوم در مصر، اکنون تکه مفقود شده آن را در نزدیکی همان مکان کشف نموده اند.

23 اسفند 1402

دومین خودرو ملی ترکیه وارد میدان شد ، عکس

دیجیاتو نوشت: برند Togg که نخستین تولیدکننده خودروهای ملی در ترکیه است، سدان برقی توگ T10F را در نمایشگاه CES 2024 معرفی کرد.

23 دی 1402

10 دشمن برتر در بازی های ویدئویی که فقط می توانید از دستشان فرار کنید

دشمنان در بازی های ویدئویی در ابعاد و اشکال و توانایی های مختلف وجود دارند. مثلاً گومبا در سری Super Mario Bros. که با پریدن روی سرشان از پا در می آیند. برخی از دشمنان قبل از اینکه شکست بخورند برای مدت قابل توجهی مقاومت می نمایند و سایرین شما را مجبور به عقب نشینی...

30 مهر 1402

رونمایی از توپ لیگ برتر برای فصل تازه

مراسم قرعه کشی بیست وسومین دوره لیگ برتر فوتبال عصر امروز (یکشنبه) با حضور مسئولان فدراسیون فوتبال و باشگاه های لیگ فزونی در هتل المپیک تهران برگزار گردید.

19 تیر 1402

فسیل عجیب 400 میلیون ساله بازی را عوض کرد، راز مارپیچ های فیبوناچی در طبیعت

یک فسیل 400 میلیون ساله درک ما از مارپیچ های فیبوناچی در طبیعت تغییر می دهد.

29 خرداد 1402

کشته شدن تمام سرنشینان هواپیمای دردسرساز در واشنگتن

ایرنا نوشت: بر اساس جدیدترین اخبار منتشر شده، تمام سرنشینان هواپیمای سبک حامل چهار مسافر که حریم هوایی مرکز آمریکا را نقض نموده بود، پس از سقوط در کوه های ویرجینیا، جان باختند.

18 خرداد 1402

نخستین جشنواره بین المللی کوچ عشایر شاهسون در جعفرآباد مغان به کار خود سرانجام داد

ایرنا/ براساس آخرین خبر و گزارشهای واصله، نخستین جشنواره بین المللی کوچ عشایر شاهسون در جعفرآباد مغان به کار خود سرانجام داد.

9 اردیبهشت 1402

سلیمی: در حال رایزنی برای گرفتن بودجه هستیم، در حال مذاکره هستیم تا بودجه خیلی خوبی دریافت کنیم

نایب رییس فدراسیون وزنه برداری توضیحاتی را در خصوص شرایط تیم ملی و شرایط فدراسیون ارائه داد.

5 اردیبهشت 1402

میگ 41ِ، جنگنده روسی پیشرفته تر از اف 22!

جنگنده های نسل پنجم، چون اف 22، جی 20 و سوخو 57 اکنون پیش رفته ترین جنگنده های موجود در دنیا هستند و روسیه میخواهد با جنگنده ای تازه از نسل ششم به نام میگ 41 از آن ها عبور کند.

29 فروردین 1402

تمیز کردن گوش با روش های امن

آیا احساس می کنید گوش های شما بسته شده است؟ موم اضافی ممکن است گاهی اوقات جمع شود و شنوایی را سخت کند. در عین حال، احتمالاً خوانده اید که استفاده از گوش پاک کن های پنبه ای روشی مطمئن برای حذف موم نیست. در اینجا نکاتی در مورد نحوه تمیز کردن ایمن گوش ها، کار...

15 فروردین 1402

راهنمای مراکز خرید اسپانیا

وقتی در هنگام خرید به طیف گسترده ای از کالاها و خدمات دسترسی دارید احساس قدرت بیشتری به شما دست خواهد داد. مهم نیست برای خرید سوغاتی به مراکز خرید اسپانیا سر می زنید و یا برای پیدا کردن برند مورد علاقه خود به خرید رفته اید، شک نکنید هیچکس از مراکز خرید...

13 فروردین 1402

لحظه برخورد یک شهاب سنگ به ماه را دیدن کنید

این برخورد در روز 23 فوریه در ساعت 7:14 صبح به وقت منطقه زمانی شرقی (15:44 چهارم اسفند به وقت ایران) رخ داد. فوجی می گوید که به نظر می رسد این شهاب سنگ در نزدیکی دهانه آیدلر (Ideler L)، در شمال غربی دهانه پیتیسکوس (Pitiscus) فرود آمده است.

22 اسفند 1401

فضانوردان کرو 6 به ایستگاه فضایی بین المللی رسیدند

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، کپسول دراگون اتوماتیک روز پنجشنبه از مقر فضایی کیپ کاناورال در استان فلوریدا آمریکا به فضا پرتاب شد و حدود 25 ساعت بعد از آن به ایستگاه فضایی بین المللی رسید.

13 اسفند 1401

ایراسپیدر ام کی 4؛ نخستین خودرو مسابقه ای پرنده سرنشین دار دنیا

رویای استفاده از خودرو های پرنده در حال تبدیل شدن به واقعیت است، اما در این میان یک شرکت استرالیایی به نام الودا اروناتیکس (Alauda Aeronautics) پیش از یادگیری راه رفتن گویا قصد دویدن دارد. این شرکت با معرفی ایراسپیدر ام کی 4 (Airspeeder MK4) نخستین خودرو مسابقه ای پرنده...

8 اسفند 1401

فروش بلیت همراه با هتل اجباری تخلف است

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: فروش بلیت همراه با هتل اجباری به مسافران تخلف است که متاسفانه به وسیله بعضی از آژانس های مسافرتی صورت می گیرد.

3 اسفند 1401

لوح ثبت شهر ملی بوریابافی به شهردار رفیع اهدا شد

در سی و ششمین نمایشگاه ملی صنایع دستی، لوح ثبت شهر ملی حصیربافی به وسیله وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به شهردار رفیع اهدا شد.

22 بهمن 1401

ببینید ، چرا سینمایی که پولساز نیست درباره فقر مردم فیلم می سازد؟

در حاشیه پنجمین روز از جشنواره 41 فیلم فجر و همزمان با اکران فیلمکت چرمی یکی از منتقدان سینما و تلویزیون سوال مهمی را بیان نمود.

19 بهمن 1401

پری، ربات بسیار زیبا و افسانه ای ، عکس

ایرنا نوشت: مهندسان رباتی به شکل پریان داستان های بچگانه ساخته اند که با نیروی باد و نور پرواز می نماید.

16 بهمن 1401

اهمیت کارت گردشگری لیسبون ، سفر به مرکز پرتغال

کشورهای گردشگری جهان بیشتر هزینه خود را از راه جذب گردشگران به دست می آورند. از این رو در تلاشند با ارائه خدمات متنوع و مختلف باعث جذب شمار بیشتری از ماجراجویان بشوند. یکی از این خدمات کارت های گردشگری می باشد که با خرید آن، هزینه گشت و گذار و بازدید از...

28 دی 1401

آشنایی با آبشار سونته شهرستان رودبار جنوب

بهار فصل رسیدن گل ها و شکفتن غنچه ها و خوشه دار شدن گندم ها، زیبایی طبیعت خدادادی را چند برابر نموده و محیطی زیبا و بکر در مناسب ترین فصل سال؛ برای گشت و گذار و دور همی های عیدانه هر خانواده ایرانی فراهم می نماید.

24 دی 1401
تعداد: (290)