10 دشمن برتر در بازی های ویدئویی که فقط می توانید از دستشان فرار کنید

به گزارش وبلاگ بازی، دشمنان در بازی های ویدئویی در ابعاد و اشکال و توانایی های مختلف وجود دارند. مثلاً گومبا در سری Super Mario Bros. که با پریدن روی سرشان از پا در می آیند. برخی از دشمنان قبل از اینکه شکست بخورند برای مدت قابل توجهی مقاومت می نمایند و سایرین شما را مجبور به عقب نشینی می نمایند تا زمانی که به مقدار کافی برای شکست دادن آنها قوی شده باشید یا آیتم درست را در اختیار داشته باشید. هرچند دشمنانی نیز وجود دارند که تقریباً به همه چیز مقاومت نشان می دهند و دشمنانی که تا آخرالزمان دنبالتان می نمایند. در این فهرست من قصد دارم دربارهٔ دشمنانی صبحت کنم که در بخش اعظمی از بازی شکست ناپذیر هستند و تنها کاری که می توانید در برابرشان بکنید، فرار است.

10 دشمن برتر در بازی های ویدئویی که فقط می توانید از دستشان فرار کنید

هشدار: خطر لوث شدن داستان بازی های ویدئویی اشاره شده در مقاله وجود دارد.

10- Blinky, Pinky, Inky, Clyde در بازی Pac-Man

این لیست را با عنوانی قدیمی آغاز می کنم. داستان این آرکید کلاسیک جاودانه ساده است: تمامی حبه ها را در آن مرحله بازی بخورید و از اشباح دوری کنید. هر شبح به گونه ای طراحی شده تا رفتار به خصوصی از خودش نشان دهد. بلینکی مستقیماً پک من را تعقیب می نماید، پینکی و اینکی سعی می نمایند پک من را احاطه نمایند و کلاید بین تعقیب و فرار متغیر است. برای اینکه پک من فرصت مبارزه داشته باشد چهار حبهٔ قدرت در هر مرحله قرار گرفته اند و جمع آوری این حبه ها باعث تغییر رنگ اشباح به رنگ آبی شده و پک من در این حالت می تواند آن ها را بخورد اما این شرایط موقتی است و پس از چند ثانیه به انتها می رسد. چشمان این اشباح خورده شده به جایگاه آغازین آن ها رفته و دوباره آغاز به حرکت می نمایند. با پیشروی در بازی، اشباح سریع تر شده و اثر حبه ها زودتر رفع می گردد. در واقع طبق تحقیقات من اگر به اندازهٔ کافی در بازی جلو بروید این حبه های قدرت کاملاً بی فایده می شوند.

9- Baron Von Blubba در بازی Bubble Bobble

در ظاهر Bubble Bobble یک بازی ساده سکو بازی با شمایلی خوب و دوست داشتنی است. تنها کاری که باید بکنید، گیر انداختن دشمنان در حباب و ترکاندن آن برای شکستشان است. بازی در ابتدا راحت و ساده است اما با پیشروی در بازی به تدریج پیچیده تر می گردد. طبیعتاً بازیکنان تازه وارد برای تکمیل سریع مراحل عجله ای نداشتند تا اینکه نهنگ شبح وار، بارون ون بِلابا که در ژاپن اِسکِل مانستا خطاب می گردد سروکله اش پیدا می گردد. اگر بازیکنان تمام کردن یک مرحله را بیش از حد طول دهند این نهنگ اسکلت مانند پدیدار می گردد و شما را مجبور می نماید سریع تر مرحله را تمام کنید. او کاملاً به حباب های شخصیت های بازی مقاوم است پس تنها راه خلاص شدن از دستش به انتها رساندن مرحله یا ازدست دادن یکی از جان هایتان است.

علاوه بر این، هر چه بیشتر تکمیل مرحله را طول دهید او سریع تر می گردد. با درنظرگرفتن اینکه این بازی در سال 1986 در آرکیدها عرضه شد منطقی است که تایتو هیولایی شکست ناپذیر را در بازی قرار داده که اگر زیاد از حد مراحل را کش دادید سروکله اش پیدا گردد.

8- Phanto در بازی Super Mario Bros. 2

با اینکه این بازی شاید یک دنبالهٔ حقیقی برای Super Mario Bros نباشد، مکانیک هایی که با خود به همراه داشت مانند چندین شخصیت قابل بازی، برداشتن سبزی ها و پرت کردنشان به سوی دشمنان، ساب اسپیس و اینکه چطور برداشتن کلیدها برای باز کردن در می تواند تجربهٔ استرس زا باشد، چنین حسی را القا می کرد.

در کنار تمامی این موارد به شما فانتو را معرفی می کنیم. ماسک های سرخ و سفید شبح واری که از کلیدها در سابکان محافظت می نمایند. فانتوها که در مرحله 2-1 معرفی می شوند بی حرکت بر بالای کلید باقی می مانند تا زمانی که ماریو و دوستانش آن را برمی دارند. هم زمان با برداشتن کلید و بردن آن به سوی در قفل شده فانتو به سرعت آن ها را تعقیب می نماید و تنها زمانی از تعقیب دست می کشد که کلید از دستشان افتاده یا برای باز کردن در استفاده شده باشد. تنها راه شکست فانتو استفاده از استارمن پس از متوقف کردن زمان است. بااین حال این فقط یک گلیچ است و وقتی شما وارد اتاق دیگری شوید فانتو دوباره ظاهر شده و آماده است تا شما را باری دیگر دنبال کند.

7- Dark Trains و Armor Trains در بازی The Legend of Zelda: Spirit Tracks

The Legend of Zelda: Spirit Tracks یکی از بازی های کمتر موردتوجه قرار گرفتهٔ زلدا است. در این دنبالهٔ مستقیم Legend of Zelda: Phantom Hourglass بازیکنان کنترل لینک را در قالب هادی قطار در دست می گیرند. پس از اینکه لینک اولین سیاه چال Forest Temple را تکمیل می نماید جادوی شروری قطارهای رها شده را تحت کنترل می گیرد و آن ها را به موجوداتی شر تبدیل می نماید. آنها در خطوط به خصوصی حرکت می نمایند و اگر قطار لینک را ببینند سعی می نمایند به آن برخورد نمایند. اگر در انجام این کار پیروز شوند لینک جانش را از دست می دهد. با اینکه این قطارها سریع تر از Spirit Train حرکت می نمایند لینک می تواند موقتاً با شلیک تعدادی توپ آنها را متوقف کند. بااین حال شلیک به سوی قطارها آنها را کاملاً نابود نمی نماید پس لینک باید از این فرصت به وجود آمده به نحو احسنت استفاده کند و از مسیر حرکت آنها خارج گردد.

قطارهای زرهی نسخهٔ بدتر قطارهای معمولی هستند. این قطارها نادرتر و کندتر از قطارهای تاریک هستند اما نامشان گویای همه چیز هست. زره این قطارها از کار انداختنشان را غیرممکن می نماید و بسیار هوشمند نیز هستند. اگر لینک سعی کند از دستشان فرار کند، آن ها به راحتی مسیر حرکتشان را عوض می نمایند. همین مسئله باعث می گردد رسیدن به مکان هایی که از آن محافظت می نمایند مثل Ocean Temple بسیار سخت گردد. تنها زمانی که لینک می تواند این قطارها را شکست دهد در قلمروی تاریک با استفاده از Tears of Light است که در نقطهٔ اوج بازی رخ می دهد.

6- SA-X در بازی Metroid Fusion

وقتی به بازی های نینتندو فکر می کنیم ذهنمان به سوی بازی های خانوادگی سرگرم نماینده و شاد می رود اما سری متروید کمی قضیه اش فرق دارد. علی رغم اینکه Metroid Fusion بر روی کنسول دستی منتشر شد این بازی به احتمال زیاد یکی از تاریک ترین عناوین در فرنچایز به شمار میرود. پس از آنکه ساموس در طی تحقیقات بر روی سیارهٔ SR388 به انگل ایکس آلوده می گردد جراحان باید بخش های زیادی از زره او را برداشته تا بتوانند واکسنی از مترویدها بسازند. هنگام گشت وگذار در ایستگاه Biological Space Laboratories بخش های آلوده شده زره ساموس از SA-X جدا می شوند، انگل ایکسی که مقلد ساموس باقدرت کامل است. وقتی شما کات سینی که در آن کلوزآپ صورتش نشان داده می گردد را مشاهده می کنید در همان لحظه متوجه می شوید که این یک ماشین آدم کشی بی روح است.

در طول بازی، ساموس چند بار با SA-X روبه رو می گردد و اگر بازیکن او را ببیند تنها کاری که می تواند بکند این است که از میدان دیدش دوری کند و دعا کند او ساموس را نبیند. اگر SA-X ساموس را ببیند باید فرار کنید. تا آخر بازی ساموس ضعیف است و نمی تواند با او مقابله نموده و پیروز گردد. ترسناک تر از خود SA-X فاش شدن قابلیت کلون کردن آن است. اگر به کات سین انتهای بازی Metroid: Samus Returns برای 3DS نگاه کنید، یک انگل ایکس را می بینید که یکی از موجودات زنده در SR388 را تحت کنترل دارد. اشارهٔ ظریفی که نشان می دهد ساموس بیشتر از اینکه کار خوبی برای سیاره بکند به آن صدمه زده است.

5- Bobby Barrows در بازی Clock Tower

تماشا یک بازی وحشت و بقا بر روی SNES یا Super Famicom در این مورد خیلی حس عجیبی دارد اما استودیوی Human Entertainment با اولین بازی در سری Clock Tower با نام The First Fear پیروز به انجام این کار شد. پس از اینکه جنیفر سیمپسون و سه دختر دیگر به وسیله سایمون و مری باروز به فرزندخواندگی گرفته شده می شوند این دختران یتیم یکی یکی به وسیله بابی باروز کشته می شوند که سایمون باور دارد یک کودک شیطانی به همراه برادر دوقلویش دن باروز است. بابی که از زمان تولد دفرمه بوده است به وسیله یک مرنام جادویی که از گذشت زمان در عمارت جلوگیری می نماید جاودانه می گردد.

درحالی که جنیفر سعی می نماید از اسرار عمارت پرده بردارد هنگام شنیدن صدای قیچی بزرگ بابی تنها کاری که می تواند بکند فرار است. با اینکه او می تواند کارهایی را برای کند کردن بابی انجام دهد او می تواند این موانع را از سر راه بردارد و دوباره جنیفر را تعقیب کند. تنها راه خلاص شدن از دست او برای همیشه این است که خودتان را به برج ساعت برسانید. ظاهر بابی سنگ بنای منحصربه فرد بودن سری Clock Tower بود. افرادی عادی که به وسیله یک آدم کش تعقیب می شدند و فقط می توانستند از دست او فرار نمایند و پنهان شوند. متأسفانه اولین بازی در سری هرگز به صورت رسمی در ایالات متحده منتشر نشد.

معین نیست که آیا این فرنچایز به فعالیت خود ادامه می دهد یا خیر. با اینکه بازی های بعدی در سری Clocktower نسخه های مختلفی از Scissorman و دیگر آدم کشان زنجیره ای را به نمایش گذاشتند طرفداران واقعی مجموعه همیشه بابی باروز را به عنوان یکی از چهره های پیش گام وحشت و بقا خواهند شناخت.

4- Hunters در بازی Dead Space

دست وپنجه نرم کردن با نکرومورف ها در سری Dead Space با به دست آوردن سلاح ها و مهارت های بهتر راحت تر می گردد اما نه برای شکارچیان (Hunters). این نکرومورف ها قابلیت آن را دارند که اندام های ازدست رفته شان را با سرعتی بالا بازسازی نمایند و تاکتیک های معمول شما فقط سرعتشان را کم می نماید. حتی آبدیده ترین سربازان می دانند که باید فقط تعداد محدودی گلوله بر روی این هیولاها استفاده نمایند و سپس عقب نشینی نمایند تا زمانی که ایزاک قادر می گردد از شر آنها به طور کامل خلاص گردد. با اینکه شکارچیان فقط در چپتر 10 یک تهدید بزرگ هستند قطعاً در آزمودن بازیکنان در کنترل منابع و استفاده از محیط بازی پیروز عمل می نمایند.

شکارچیان فقط در بازی اول وجود داشتند اما در دنباله های بعدی گونه های دیگری از آنها مانند اوبرمورف در Dead Space 2 و تائو ولانتیس در Dead Space 3 دیده می شوند. با اینکه حالت آنها در طول بازی های سه گانه تغییر نموده است یک چیز ثابت مانده است: مقاومت آنها به سلاح های معمولی. اگر با یکی از این شکارچی ها روبه رو شدید هر کاری ضروری است برای کندتر شدن او بکنید و سپس پا به فرار بگذارید.

3- Mr. X در بازی Resident Evil 2

یکی از بسیاری از گونه های مختلف تایرنت، Mr. X در رزیدنت اویل 2 برج متحرکی از وحشت است که میخواهد تمامی بازماندگانی که در اداره پلیس هستند را بکشد و نمونه ای از ویروس جی را به دست بیاورد. وقتی کپ کام این بازی را ریمیک کرد Mr. X مرگبارتر از بازی اورجینال بود.

در بازی اورجینال او فقط در Game B پدیدار می شد وقتی که خط داستانی لیان یا کلیر را تمام نموده بودید و آنها می توانستند او را شکست دهند تا برای مدتی از دستش خلاص شوند اما در ریمیک Mr. X در Game A سروکله اش پیدا می گردد و کاملاً آسیب پذیر است تا جایی که بازی دیکته می نماید دیگر این طور نباشد. شما می توانید به او تیر زده تا از سرعتش کم کنید اما او پس از مدت کوتاهی دوباره سرپا می گردد. او بعلاوه می تواند هر صدای بلندی که لیان یا کلیر ایجاد می نمایند را بشنود پس حتی صدای یک اسلحه کمری ممکن است توجه او را جلب کند. از همین رو بهتر است حواستان را به اینکه کجا و چطور می جنگید جمع کنید تا اگر صدای پای ترسناک او را شنیدید بتوانید از مهلکه فرار کنید. افرادی که کلیر را انتخاب نموده اند شرایط بهتری در این شرایط خواهند داشت زیرا بری برتون Mr. X را می کشد پس کلیر می تواند با خیال راحت به کارش ادامه دهد. لیان بدشانس اما باید با این هیولای بلندقامت و ترسناک در طول کل کمپین دست وپنجه نرم کند زیرا او حتی لیان را تا آزمایشگاه زیرزمینی آمبرلا تعقیب می نماید. تعداد محدودی اتاق در بازی وجود دارند که Mr. X شما را در آنها دنبال نمی نماید. در کل برترین راه چاره این است که خیلی سروصدا نکنید و از مبارزه تا جای ممکن دوری کنید.

2- Xenomorph در بازی Alien: Isolation

به نظر می رسد بازی های چندانی بر اساس فرنچایز بیگانهٔ دان اوبانون و رونالد شوست ساخته نشده تا جوهره این فیلم ها را در بربگیرد. با اینکه بازی های قابل قبولی مثل بیگانه 3 برای SNES و Sega Genesis و بیگانه علیه غارتگر برای Atari Jaguar ساخته شدند بازی های بدی مثل بیگانه 3 بر روی NES ساخته شده به وسیله LJN و بازی بدنام Alien: Colonial Marines نیز در این میان وجود دارند. در سال 2014 استودیوی Creative Assembly با بازی وحشت و بقای خود Alien: Isolation به پیروزیت رسید. 15 سال پس از رویدادهای فیلم 1979 ریدلی اسکات، آماندا ریپلی به گروهی ملحق می گردد تا جعبه سیاه Nostromo را پیدا کند و بفهمد چه اتفاقی برای مادرش الن و اعضای تیم او افتاده است اما سفر آنها به ایستگاه فضایی Sevastopol به بدترین شکل ممکن به بیراهه کشیده می گردد.

آماندا از تیم خود جدا شده، بسیاری از انسان های بازمانده متخاصم شده اند و اندرویدهایی که به Working Joes معروف اند کمکی به او نمی نمایند. هرچند همان طور که حدس زده اید بزرگ ترین تهدیدی که آماندا با آن روبه رو می گردد زنومورف است. موجود مرگبار بیگانه ای که می تواند گلوله اسلحه و سلاح های دیگر را دفع کند. پس از رویارویی آماندا با زنومورف، مخفی کاری به نام بازی تبدیل می گردد. این هیولا در برابر تمامی حملات شما آسیب ناپذیر است و با اینکه سلاح های آتش محور او را می ترساند این عقب نشینی موقتی است. وقت هایی که زنومورف به کانال های کولر عقب نشینی می نماید بازیکنان می توانند نفس راحت بکشند البته تا زمانی که ساکت بمانند.

این به خاطر هوش مصنوعی است که Creative Assembly در زنومورف برنامه ریزی کردند. برنامه ای در این هوش مصنوعی وجود دارد که تمام مدت آماندا را تحت نظر دارد و برنامهٔ دیگری که در صورت سروصدا کردن به زنومورف سرنخ هایی از محل حضور آماندا می دهد. در واقع ویدئویی درباره اینکه این هوش مصنوعی چطور کار می نماید و چطور زنومورف می تواند از تمامی رویارویی هایش با آماندا اطلاعات جدیدی یاد بگیرد منتشر شده است. نیازی نیست بگوییم که اگر زنومورف شما را گیر بیندازد بازی تمام است پس بهتر است از سیو پوینت ها حداکثر استفاده را ببرید.

1- Pyramid Head در بازی Silent Hill 2

بسیاری از بازیکنان سایلنت هیل 2 را یکی از برترین بازی های وحشت و بقا در تاریخ قلمداد می نمایند و بخش اعظم این مهم مدیون معرفی برجسته ترین دشمن سری، Pyramid Head یا به فارسی کله هرمی است. مظهر آرزوی جیمز ساندرلند در مجازات شدن برای مرگ همسرش مری، Pyramid Head مرد بزرگ الجثه ای است که لباس قصابی کثیفی برتن و سرپوش هرمی مانندی بر سر دارد. با اینکه در بازی لحظاتی وجود دارد که در آن باید با کله هرمی مبارزه کنید تنها کاری که می توانید بکنید دوری از حملات او در این بخش ها و دیگر قسمت های بازی است. شما فقط می توانید فرار کنید و پنهان شوید زیرا اسلحه تان هیچ اثری بر روی او ندارد. از همه بدتر ظاهر شدن یک کله هرمی دیگر است، پس از آنکه جیمز ادی دومبروسکی را در دفاع از جان خود می کشد. تنها زمانی که جیمز متوجه می گردد این موجودات چه هستند و بر اهریمن های درونش فائق می آید، کله هرمی ها دست از سر او می برمی دارند.

منبع: gamefaqs

منبع: دیجیکالا مگ

به "10 دشمن برتر در بازی های ویدئویی که فقط می توانید از دستشان فرار کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 دشمن برتر در بازی های ویدئویی که فقط می توانید از دستشان فرار کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید