کشف بزرگ فرعون مصر را از تاریکی بیرون آورد

به گزارش وبلاگ بازی، باستان شناسان می گویند نزدیک به یک قرن پس از کشف بخشی از مجسمه رامسس دوم در مصر، اکنون تکه مفقود شده آن را در نزدیکی همان مکان کشف نموده اند.

کشف بزرگ فرعون مصر را از تاریکی بیرون آورد

به گزارش وبلاگ بازی ، این قطعه مجسمه از سنگ آهک 3.6 متری در سایت باستان شناسی الاشمونین در استان منیای مصر و با کوشش مشترک شورای عالی آثار باستانی این کشور و محققان دانشگاه کلرادوی آمریکا پیدا شده است.

به نقل از یورونیوز، این مجسمه سر، شانه ها و بالاتنه فرعون رامسس دوم را به تصویر می کشد که با یک تاج دوتایی و یک حریر سلطنتی با اورائوس (نمادی از مار کبرای مصری به نشانه سلطنت و قدرت الهی) تزئین شده است.

تحقیقات بیشتر نشان داده است که این قطعه سنگ آهک مکمل بخش پایینی آن است که تقریباً یک قرن پیش در سال 1930 به وسیله گونتر رودر باستان شناس آلمانی کشف شد.

رامسس دوم یا رامسس کبیر، مقتدرترین و مشهورترین فرعون مصر باستان از دودمان نوزدهم فراعنه است که از سال 1279 تا 1213 پیش از میلاد بر این سرزمین فرمانروایی می کرد.

وی که به علت مهارت نظامی خود مشهور است، بیش از 15 لشکرکشی پیروز را سازماندهی کرد و تسلط مصر را در سراسر شام و سرزمین نوبه تثبیت کرد.

با این حال رامسس دوم صرفاً یک جنگجو نبود. او به وسیله ساخت و سازهای به یاد ماندنی، میراث بزرگی از خود به جا گذاشت.

مورخان می گویند او دیدی فراتر از زمان خود داشت و دستور ساخت شهرها، معابد و بناهای تاریخی الهام بخشی را در سراسر مصر، نظیر معبد کرنک و ابوسمبل در روستای نوبه، صادر کرد. امروزه صدها مجسمه بزرگ از او را می توان در سراسر مصر یافت.

رامسس دوم در 90 یا 91 سالگی درگذشت و در دره پادشاهان به خاک سپرده شد. مومیایی او بعداً به وسیله باستان شناسان در انبار سلطنتی کشف شد و اکنون در موزه ملی تمدن مصر در قاهره به نمایش گذاشته شده است.

مقامات مصری می گویند کوشش ها برای تمیز کردن و آماده سازی مجسمه ها برای الحاق و نمایش احتمالی در حال اجرا است.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "کشف بزرگ فرعون مصر را از تاریکی بیرون آورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف بزرگ فرعون مصر را از تاریکی بیرون آورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید