نخستین جشنواره بین المللی کوچ عشایر شاهسون در جعفرآباد مغان به کار خود سرانجام داد

به گزارش وبلاگ بازی، ایرنا/ براساس آخرین خبر و گزارشهای واصله، نخستین جشنواره بین المللی کوچ عشایر شاهسون در جعفرآباد مغان به کار خود سرانجام داد.

نخستین جشنواره بین المللی کوچ عشایر شاهسون در جعفرآباد مغان به کار خود سرانجام داد

مراسم اختتامیه و دومین روز این جشنواره با حضور دبیرکل سازمان همکاری مالی اکو، سفیران حاضر در مراسم رویداد اردبیل 2023، استاندار اردبیل و جمعی از مقامات استانی برگزار گردید. مهمانان رویداد اردبیل 2023 با استقبال مقامات محلی وارد فرودگاه پارس آباد شدند و در ادامه در محل برگزاری جشنواره حضور یافتند.

در جریان رویداد اردبیل 2023 مرکز گردشگری کشورهای عضو اکو مهندس سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به همراه چانگ هوا سفیر چین، سفرای کشورهای عضو اکو و مسئولان استانی از محل برگزاری نخستین جشنواره بین المللی کوچ عشایر شاهسون بازدید و با غرفه داران گفت و گو کرد.

سید عزت الله ضرغامی در بازدید از این جشنواره با تاکید بر لزوم حفظ و صیامنت از فرهنگ و آداب و رسوم عشایر گفت: برگزاری چنین جشنواره هایی این فرصت را فراهم می نماید تا آداب، رسوم و موسیقی عشایر را به جامعه خود و سایر کشورها منتقل کنیم.

وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اضافه نمود: چنین جشنواره هایی می تواند به صورت مشترک با کشورهایی که دارای عشایر و فرهنگ عشایری هستند، در سالهای آینده به شکل باشکوه تری برگزار گردد.

وی ادامه داد: نحستین جشنواره بین المللی کوچ عشایر می تواند نقطه عطفی در ثبت و ضبط آداب و رسوم و فرهنگ عشایر کشور باشد. ضمن اینکه این فرصتی است تا مردم در یک مکان جمع شده از اجرای چنین برنامه هایی لذت ببرند.

در این آیین هنرمندان عشایر شاهسون مغان، عشایر خوزستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد با اجرای آیین های نمایشی و اجرای موسیقی محلی گوشه هایی از هنر و فرهنگ موسیقایی خود را به نمایش گذاشتند.

عشایر منطقه ها مختلف کشور در قالب 60 غرفه تولیدات و صنایع دستی خود را معرفی و عرضه می نمایند.

پخت و فروش نان لواش و آش دوغ و عرضه خوراکی های دیگر، اسب سواری، نمایش شتر عشایر، برپایی غرفه های تخصصی بعضی دستگاه های اجرایی نظیر محیط زیست از بخش های دیگر این جشنواره بود.

به دلیل استقبال زیاد مردم و عشایر از این جشنواره، محوطه محل برگزاری جشنواره و خیابان های اطراف مملو از خودروهای بزرگ و کوچک بود.

عوامل نیروی انتظامی و هدایت و رانندگی و هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی برای مدیریت برنامه و خدمت به مردم حضور پر رنگ داشتند.

در سرانجام با اهدای هدایایی از غرفه داران و نمایندگان عشایر حاضر در این جشنواره تجلیل شد.

منبع: همگردی

به "نخستین جشنواره بین المللی کوچ عشایر شاهسون در جعفرآباد مغان به کار خود سرانجام داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین جشنواره بین المللی کوچ عشایر شاهسون در جعفرآباد مغان به کار خود سرانجام داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید