اخبار سیاسی

نخستین جشنواره بین المللی کوچ عشایر شاهسون در جعفرآباد مغان به کار خود سرانجام داد

ایرنا/ براساس آخرین خبر و گزارشهای واصله، نخستین جشنواره بین المللی کوچ عشایر شاهسون در جعفرآباد مغان به کار خود سرانجام داد.

9 اردیبهشت 1402

احمد سمیعی گیلانی درگذشت

به گزارش خبرنگاران ، احمد سمیعی (گیلانی) چهره شناخته شده حوزه فرهنگ و ادبیات در 103 سالگی، به دلیل کهولت سن در منزل خود بدرود حیات گفت. مقرر شده پیکر این استاد صاحب نام عرصه ادب و فرهنگ برای خاکسپاری به زادگاهش رشت منتقل شود.

2 فروردین 1402

50 درصد جمعیت جهان تا 2035 اضافه وزن خواهند داشت

یک گزارش نو پیش بینی می کند که نیمی از مردم جهان تا سال 2035 اضافه وزن داشته یا چاق خواهند بود.

23 اسفند 1401

لوح ثبت شهر ملی بوریابافی به شهردار رفیع اهدا شد

در سی و ششمین نمایشگاه ملی صنایع دستی، لوح ثبت شهر ملی حصیربافی به وسیله وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به شهردار رفیع اهدا شد.

22 بهمن 1401

انتظار مردم از ما در خصوص آلودگی هوا، اوج محبت آنهاست ، موضوع واگن های اجاره ای در حال پیگیری است ، جزئیات جلسه با اعضای شورای شهر در خصوص کیفیت هوا

شهردار تهران گفت: اینکه شهروندان در مورد حل معضل آلودگی هوا از ما انتظار دارند اوج محبت آنهاست و ما هم وظیفه خدمت و نوکری مردم را داریم.

7 بهمن 1401

تحولی نو در زمینه فیلمسازی توریستی

طبق آخرین اخبار بدست آمده، مدرسه ملی سینمای ایران به میزبانی دانشگاه سوره تهران، نخستین دوره مدرسه تابستانی را با موضوع فیلمسازی توریستی برگزار می نماید. این خبر در بخش اخبار گردشگری و جدیدترین اخبار گردشگری درباره مدرسه تابستانی فیلمسازی توریستی...

18 دی 1401

آخرین تصمیمات دولت درباره جاماندگان سهام عدالت ، هر فرد چند سهام عدالت می گیرد؟

وزیر اقتصاد و امور دارایی آخرین تصمیمات دولت را در حوزه جاماندگان سهام عدالت را تشریح کرد.

27 مهر 1401

تور یک روزه جام جهانی با کروز از بوشهربه قطر

خبرنگاران : وزیر راه و شهرسازی درباره تسهیلات رفت و آمد به قطر در زمان جام جهانی 2022 گفت: در تعداد پرواز و مسافر به قطر محدودیت نداریم، بعلاوه ایرانیان می توانند صبح با کشتی کروز به قطر بروند بازی ها را دیدن نمایند و شب برگردند.

9 مهر 1401

آمادگی ایران برای افزایش تجارت دو جانبه با بولیوی

تهران (پانا) - معاون وزیر خارجه بولیوی و هیأت همراه که برای برگزاری اولین کمیسیون مشترک مالی و چهارمین نشست رایزنی های سیاسی به جمهوری اسلامی ایران سفر نموده اند، با وزیر امور خارجه کشورمان ملاقات کرد.

9 شهریور 1401

ایران خواهان توقف فوری درگیری ها در طرابلس شد

تهران (پانا) - سخنگوی وزارت امور خارجه با ابراز نگرانی عمیق از درگیری های اخیر در طرابلس مرکز لیبی، بر ضرورت توقف فوری این درگیری ها و حل اختلافات بین طرف های درگیر بر اساس حفظ منافع و امنیت مردم لیبی به وسیله گفت وگو تاکید نمود.

8 شهریور 1401

آتامان ایران خودرو دیزل در راه بازار روسیه

پس از تحریم های خودرویی شدید علیه روسیه، ایران این کشور را به عنوان مقصد مهمی برای تمامی محصولات خودرویی خود در نظر گرفته است. در چند روز گذشته اخبار زیادی مبنی بر حضور پررنگ ایران در نمایشگاه خودروی روسیه منتشر شده است. در تازه ترین خبر ایران خودرو دیزل...

6 شهریور 1401

بانک ها برای پرداخت وام بدون ضامن چه شروطی دارند؟

با الزام وزیر اقتصاد، بانک های دولتی مکلف به پرداخت وام بدون به ضامن به حقوق بگیران دولتی، خصوصی و بازنشسته ها شدند که در حال حاضر این پرداخت ادامه دارد، اما در بعضی بانک ها شرایط متفاوت و عجیبی نسبت به بخشنامه مربوطه اعلام می گردد.

22 مرداد 1401

برج العرب، مهندسی هفت ستاره

برج العرب، نام یک هتل لوکس و مجلل در دبی است. این سازه مجلل و بزرگ با 321 متر ارتفاع، عنوان هفتمین هتل بلند دنیا را یدک می کشد. این سازه بر روی جزیره ای مصنوعی در 280 متری ساحل جمیرا ساخته شده است و معماری آن الهام گرفته از بادبان کشتی است.

14 مرداد 1401

اقساط وام جهش مسکن کمتر از 3.5 میلیون تومان است

گرچه طبق محاسبات و اظهارات یکی از مدیران بانک مسکن مبلغ اقساط وام در طرح جهش ملی مسکن بین چهار تا هفت میلیون تومان است، اما معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن تکذیب این موضوع می گوید که میزان نهایی قسط کمتر از نصف این مبلغ است.

8 مرداد 1401

فاصله نامناسب آثار سوزن دوزی موزه ها امکان نمایش دقیق را نمی دهد

ایرنا/ براساس آخرین اخبار واصله، فاصله نامناسب آثار سوزن دوزی موزه ها امکان نمایش دقیق را نمی دهد.

31 خرداد 1401

نوری: تعارض منافع در آموزش و پرورش کم است

وزیر آموزش و پرورش گفت: این دستکاه بزرگترین دستگاه دولت در اعتبارات و هزینه است، بنابراین تعارض منافع در این وزارتخانه کم دیده شده و اگر هم دیده شده به علت ناآگاهی موضوع بوده است.

24 خرداد 1401

ماسال کجاست؟ طعم خوش سفر به ماسال را نچشیده اید؟

به ماسال سفر نموده اید؟ گیلان را گشته اید؟ اگر هنوز نمی دانید ماسال کجاست و در کدام قسمت گیلان زیبا قرار گرفته است باید به شما بگوییم که در شناخت یکی از زیباترین نقاط خطه شمال کمی کوتاهی نموده اید. اما عیبی ندارد. با خواندن این مقاله متوجه خواهید شد که...

20 خرداد 1401

بازنشر، بازنگری در محتوای دروس دانشگاهی در دستور کار وزارت علوم

وزیر علوم از بازنگری در محتوای دروس دانشگاهی اطلاع داد.

16 خرداد 1401

خاتمه حسرت 770 روزه تماشاگران برای دربی، بازگشت هیاهو به سکوها

به گزارش خبرنگاران، تیم فوتبال پرسپولیس پنجشنبه 26 اسفندماه امسال به مصاف استقلال تهران در دربی 98 مرکز می رود. این ملاقات در حالی برگزار می گردد که ستاد ملی مقابله با کرونا در ورزش با توجه به کاهش آمار مربوط به شیوع کووید 19 مجوز استفاده از 30 درصد ظرفیت...

16 خرداد 1401

اجرای پروژه تله کابین کبودوال خارج از عرصه های ثبت جهانی شده جنگلهای هیرکانی است

میراث آریا/ براساس اخبار بدست آمده، اجرای پروژه تله کابین کبودوال خارج از عرصه های ثبت جهانی شده جنگلهای هیرکانی است.

9 خرداد 1401
تعداد: (267)