بیش از 70 درصد ناوگان حمل و نقل کشور فرسوده است

به گزارش وبلاگ بازی، خبرگزاری خبرنگاران- معاون وزیر کشور گفت: بیش از 70 درصد ناوگان حمل و نقل کشور فرسوده است در حالیکه با وجود خودروسازانی مانند سایپا در کشور، نباید ناوگان فرسوده داشته باشیم.

بیش از 70 درصد ناوگان حمل و نقل کشور فرسوده است

به گزارش خبرگزاری وبلاگ بازی، مهدی جاقتصادی نژاد دو روز پیش در مراسم امضای تفاهم نامه تامین 1000 دستگاه اتوبوس درون شهری میان اتحادیه اتوبوسرانی شهری کشور و گروه خودروسازی سایپا، افزود: تفاهم نامه ای که با مجموعه سایپا امضا شد باعث می گردد ناوگان حمل و نقل کشور به سرعت در جهت بازسازی و نوسازی قرار گیرد و این اتفاق ارزشمندی است که امیدواریم با جدیت دنبال گردد و از ابتدای سال آینده بخشی از ناوگان فرسوده، نوسازی گردد.

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با تاکید بر اینکه تفاهم نامه تامین 1000 دستگاه اتوبوس درون شهری تحت هیچ شرایطی نباید خاک بخورد، گفت: همه سعی ما این است که ناوگان حمل و نقل کشور طبق برنامه تدوین شده نوسازی گردد تا مردم برای استفاده از حمل و نقل عمومی انگیزه بیشتری پیدا نمایند.

وی با اشاره به اینکه دولت بودجه مناسبی را برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در نظر گرفته است، افزود: با توجه به آلودگی هوا، نوسازی ناوگان حمل و نقل یک ضرورت دارد که نباید از آن غافل شد، لذا امیدواریم مجموعه سایپا در کوتاه مدت بتواند اتوبوس های مورد احتیاج را وارد زنجیره حمل و نقل عمومی کند.

جاقتصادی نژاد گفت: از سال گذشته که قیمت بنزین اصلاح شد، بسیاری از مردم به سمت حمل و نقل عمومی روی آوردند از این رو نوسازی و بازسازی ناوگان عمومی در دستور کار نهاده شد تا ضمن تامین رضایت مردم، بتوان سطح کیفی خدمات را ارتقاء داد.

وی افزود: سال گذشته 8 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای خرید اتوبوس و واگن مترو منتشر کردیم ، سال جاری هم به همین میزان پیش بینی کردیم که 1500 میلیارد تومان آن برای تامین اقتصادی خرید اتوبوس بوده و بر اساس ان امیدواریم تا خاتمه سال 1400 بتوانیم 900 دستگاه اتوبوس را از این محل تحویل دهیم.

منبع: خبرگزاری آریا

به "بیش از 70 درصد ناوگان حمل و نقل کشور فرسوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 70 درصد ناوگان حمل و نقل کشور فرسوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید