ادبیات

احمد سمیعی گیلانی درگذشت

به گزارش خبرنگاران ، احمد سمیعی (گیلانی) چهره شناخته شده حوزه فرهنگ و ادبیات در 103 سالگی، به دلیل کهولت سن در منزل خود بدرود حیات گفت. مقرر شده پیکر این استاد صاحب نام عرصه ادب و فرهنگ برای خاکسپاری به زادگاهش رشت منتقل شود.

2 فروردین 1402

برای شبگردی در مشهد کجا برویم؟

تعدادی از برترین و مهم ترین جاذبه های دیدنی مشهد را در این بخش معرفی خواهیم کرد، مکان هایی که به ویژه در شب خودنمایی می نمایند و با سرزدن به آن ها می توانید اوقاتی خوش و به یادماندنی کنار عزیزان تان داشته باشید.

26 تیر 1401

نکات جالب و خواندنی درباره ژاپن

اگر به عنوان جهانگرد یا دانشجو به ژاپن سفر می کنید، بهتر است که جدای از فرهنگ، آداب و رسوم و تاریخ آن، مهم ترین حقایقی از تاریخ ژاپن را نیز بدانید. در این مطلب قصد داریم شما را با حقایق جالبی در خصوص ژاپن آشنا کنیم.

21 دی 1400

با پاتوق صادق راهنمایی و فروغ فرخزاد آشنا شوید

تهرانی که امروزه بیشتر از 4 هزار کافه و کافه رستوران را در خود جای داده است، زمانی تنها 5 کافه داشت. بیشتر از 80 سال پیش، تنها کافه های تهران کافه فردوسی، کافه فیروز، کافه ریبرا، کافه نادری و کافه گل رضاییه بودند. از میان این کافه ها تنها کافه نادری و گل رضائیه...

24 مرداد 1400

مجموعه کامل داستان های روباتی ایزاک آسیموف (37 داستان) را به صورت کامل و مدون در کتاب روبات کامل بخوانید

معمولا دوست داران کتاب در ایران با وسواس کتاب انتخاب می کنند و بعد مدتی شناخت خوبی رو نام مترجمان و اعتبار ناشران به دست می آورند. آنها مرتب در اینترنت جستجو می کنند تا ببینند چه کتاب های نوی در خور توجهی منتشر شده.

16 مرداد 1400

کتاب هنرهای رزمی کره منتشر شد

محمدرضا اوجی درباره اثر نو خود به خبرنگار خبرنگاران در فارس، گفت: با توجه به رشد فزاینده ورزش های رزمی در دنیا، به نظر می رسد نقش هنرهای رزمی روزبه روز برجسته تر می گردد. کشور ما هم چند سالی است که توسعه رشته های رزمی را با توجه به حضور این رشته های در...

11 مرداد 1400

تنگه تکاب؛محل ایستادگی سردار ایرانی آریوبرزن مقابل لشگر اسکندر

تنگه تکاب یا تنگ تکاب، یک جهت یا جاده تاریخی و طبیعی است که اتفاقات تاریخی بسیاری در آن رخ داد. شاید کمتر جهت ترددی در ایران به توان پیدا کرد که به اندازه این تنگه مورد اشاره تاریخ نگاران و باستان شناس ها قرار گرفته باشد. این تنگه در نزدیکی شهر بهبهان در...

29 فروردین 1400

موسسه ای برای پژوهش های مرتبط با رفاه و تامین اجتماعی

موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی یکی از بخش های پژوهشی سازمان های دولتی است که هر ساله با توجه به چالش های سازمان تامین اجتماعی و مسائل مربوط به حوزه رفاه تحقیقاتی را به انجام می رساند. در این گزارش سعی شده به صورت اجمالی اولویت های پژوهشی این سازمان و فعالیت...

28 فروردین 1399

دعوای ترامپ با تصویر خودش ، این چهره برنزه فتوشاپ و جعلی است

انتشار تصویری جنجالی از رئیس جمهوری آمریکا که بخش های برنزه نشده چهره او را نشان می دهد، بار دیگر به موضوع داغ دعوای دانلد ترامپ با رسانه ها تبدیل شده است.

7 فروردین 1399

رابین هود ایرانی، یک زن بود

خبرنگاران/آذربایجان شرقی زنان تبریز، فراتر از زنان دربار شاهانه بودند و با آنچه که ناصرالدین شاه تعریف و توصیف نموده، خیلی فرق داشتند، آن ها بیشتر از پخت و پز و انجام کارهای روتین خانه، بلد بودند، مثلا یکی از آن ها رابین هود ایرانی بود و از غنی می گرفت...

1 فروردین 1399

ششمین شب خاطره جهادی در حوزه هنری برگزار گشت

ششمین خاطره جهادی با حضور 500 دانشجوی جهادگر امشب در تالار سوره حوزه هنری برگزار گردید.

24 دی 1398

فال آنلاین دیوان حافظ شنبه 18 آبان ماه 98

برخی حافظ را لسان الغیب می گویند یعنی کسی که از غیب سخن می گوید و بر اساس بیتی از شعر حافظ او معتقد است که هیچ کس زبان غیب نیست.

9 دی 1398

انتقاد هالیوودی ها از احیای سینمایی جیمز دین با تکنولوژی

خبر برگشتن جیمز دین روی پرده سینما که هنوز 24 ساعت از انتشار آن نمی گذرد، با موج وسیعی از اعتراض چهره های هنری روبه رو شده است.

7 دی 1398

اطلس مصور آسیب شناسی پارچه های تاریخی منتشر شد

اطلس مصور آسیب شناسی پارچه های تاریخی - فرهنگی تألیف فاطمه علیمیرزایی و شهرزاد امین شیرازی نژاد توسط مرکز معرفی فرهنگی، پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری چاپ و منتشر شد.

28 آذر 1398

واعظ زاده: در حوزه علم به ادبیات تازه ای نیاز داریم

خبرنگاران: رئیس مرکزالگوی اسلامی ایرانی پیشرفت گفت: الگوهای توسعه در غرب عمدتاً مسئله محور است و پیشرفت جامع مورد نظر نیست. مثلاً در اروپا توسعه انرژی و محیط زیست، در آمریکا توسعه امنیت، در ژاپن توسعه زمین و در کانادا توسعه جمعیت مسئله اصلی است.

5 آبان 1398

اهواز، بهترین مقصد گردشگری زمستانی

کشور پهناور ما داری اقلیم بسیار گسترده ای است. شهر های ایران آب و هوای مختلفی دارند. مثلا در فصل های گرم سال می توانیم از خنکای شهر های شمالی و شمال غربی ایران زیبایمان استفاده کنیم، بالعکس در فصول سرد سال می توانیم از گرمای لذت بخش و معتدلی که در جنوب...

9 مهر 1398

بزرگداشت خیام نیشابوری از 26 تا 28 اردیبهشت در نیشابور

پاسداشت روز ملی حکیم خیام نیشابوری از 26 تا 28 اردیبهشت 98 با حضور مقامات کشوری، استانی، مردم فرهنگ دوست، اندیشمندان و خیام شناسان در نیشابور برگزار می گردد.

5 مهر 1398

به همین راحتی، همیشه خشمگین و ناراضی بمانید!

خبرنگاران - ترجمه از هدی بانکی: تلخ و ناراضی بودن از چند جهت فوایدی برای تان دارد، از دور شدن از اطرافیان تان گرفته تا نابود کردن چیز هایی که زمانی به دست آورده اید و رسیدن به مرحله خود تخریبی. دست یافتن به این حد از نابودی واقعا نیاز به تلاش زیادی ندارد....

13 مرداد 1398

سایت ویدئویی کافه سرو به سوالات مخاطبان علوم انسانی پاسخ می دهد

محمد منصور هاشمی درباره پایگاه ویدئویی کافه سرو که به تازگی راه اندازی شده گفت: قصدمان از راه اندازی کافه سرو این است که آگاهی و دانش عمومی را بالا ببریم.

28 تیر 1398