فروش 800 میلیون تومان صنایع دستی در ایام نوروز 98، رونق فراوری اولویت صنایع دستی آذربایجان شرقی

به گزارش وبلاگ بازی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از فروش قریب به 800 میلیون تومان صنایع دستی در ایام نوروز 98 اطلاع داد.

فروش 800 میلیون تومان صنایع دستی در ایام نوروز 98، رونق فراوری اولویت صنایع دستی آذربایجان شرقی

به گزارش وبلاگ بازی به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار ضمن اعلام این خبر بر اهمیت حمایت از صنایع دستی در راستای رونق فراوری تاکید نمود و گفت: در امسال که رونق فراوری در راس امور نهادهای دولتی و غیر دولتی کشور قرار گرفته است، باید صندلی صنایع دستی را که تجلی گر تفکر خلاق و بی بدیل هنرمندان این خطه است ارتقاء دهیم.

آبدار با بیان اینکه برپایی نمایشگاه های صنایع دستی فرصت عرضه و فروش محصولات و ارتقای توانمندی های هنرمندان را فراهم می سازد، ادامه داد: ایام نوروز از جمله فرصت های مناسبی است که با برپایی نمایشگاه های صنایع دستی، زمینه لازم برای معرفی هنر دست فاخر هنرمندان استان به گردشگران نوروزی فراهم می گردد، لذا اداره کل میراث فرهنگی استان همچون سنوات گذشته طی ایام نوروز 98 با مشارکت انجمن های مردم نهاد به برپایی 39 نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی در سراسر استان اقدام کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تاکید نمود: توجه به صنایع دستی یکی از شاخص های مهم تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق فراوری محسوب می گردد چراکه به میزان حضور فعال در عرصه فروش و بازاریابی فراوریات صنایع دستی، نگاه مردم به ویژه گردشگران به سوی استقبال از خرید و حمایت از فراوریات ملی معطوف خواهد شد که به همان میزان شاهد رونق فراوری صنایع دستی خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه های نوروزی صنایع دستی 98 با استقبال گردشگران نوروزی روبرو بود، ادامه داد: طی ایام نوروز شاهد بازدید 327 هزار و 946 گردشگر از نمایشگاه های صنایع دستی استان بودیم که به دنبال این استقبال به میزان 782 میلیون و 400 هزار تومان صنایع دستی به فروش رسید.

آبدار در سرانجام با بیان اینکه رونق بازار کار هنرمندان صنایع دستی همیشه در اولویت های این اداره کل قرار گرفته است، گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان همیشه در کوشش است تا با هموار سازی فضای کسب و کار هنرمندان صنایع دستی، زمینه لازم را برای رشد مالی و رونق فراوری هنرمندان فراهم سازد.

منبع: میراث آریا

به "فروش 800 میلیون تومان صنایع دستی در ایام نوروز 98، رونق فراوری اولویت صنایع دستی آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش 800 میلیون تومان صنایع دستی در ایام نوروز 98، رونق فراوری اولویت صنایع دستی آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید