تیموری: گردشگری لازمه توسعه و کارآمدی هر کشور است خبرنگاران

به گزارش وبلاگ بازی، معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تاکید بر ضرورت توجه به موضوع گردشگری در کشور گفت: گردشگری لازمه توسعه و کارآمدی هر کشور است.

تیموری: گردشگری لازمه توسعه و کارآمدی هر کشور است خبرنگاران

به گزارش وبلاگ بازی، ولی تیموری در آئین رونمایی از پروژه دیجیتال مارکتینگ گردشگری آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی در قالب تعریف راستا گردشگری شمال غرب و غرب کشور، محور گردشگری 9 استان در این مناطق است.

ولی تیموری با بیان اینکه این پروژه نقش مؤثری در توسعه گردشگری شمال غرب و غرب کشور خواهد داشت، افزود: اجرای این پروژه و فراهم سازی فرصت آشنایی و تحقیق مصور و مستند از جاذبه های سراسر استان آذربایجان شرقی برای گردشگران نقش مؤثری در تعیین هدف و مقصد گردشگران این راستا گردشگری خواهد داشت.

وی پروژه دیجیتال مارکتینگ آذربایجان شرقی را بسیار مهم و ارزشمند در راستای معرفی جامع ظرفیت های این استان و 9 استان پیرامونی خواند و با اشاره به اینکه توجه به این نکته الزامی است که گردشگری نباید تنها متمرکز بر نقطه ای ویژه و شناخته شده باشد، گفت: آذربایجان شرقی دارای ظرفیت های غنی در حوزه های آداب و رسوم، اقلیم، گردشگری سلامت، صنایع دستی و محصولات روستایی است که معرفی آن ها و تعریف راستا گردشگری بر اساس این ظرفیت ها امری ضروری است.

تیموری ادامه داد: پروژه دیجیتال مارکتینگ آذربایجان شرقی با فراهم سازی تصاویر، کلیپ ها و تورهای مجازی امکان شناخت این ظرفیت ها را فراهم کرده است و این پروژه باید در تمام استان ها اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه گردشگری لازمه توسعه و کارآمدی هر منطقه و کشوری است، گفت: باید توجه داشت که ایران و به خصوص آذربایجان شرقی دارای ظرفیت های متعدد در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است که باید با افزایش محصولات گردشگری در این منطقه، علاوه بر معرفی ظرفیت ها در اقتصاد استان و شمال غرب و غرب کشور، حوزه گردشگری را به عنوان یکی از مهم ترین منابع سودآور تبدیل کرد.

تیموری به موضوع مهم حفظ سلامت سفر و گردشگری در ایام کرونایی اشاره و یادآوری کرد: وظیفه مهم و اصلی ما در این شرایط توجه به شیوه نامه های بهداشتی است که خوشبختانه آذربایجان شرقی براساس عملکرد خود طی ایام نوروز پیشتاز در تحقق این امر و جلب اعتماد مردم در حوزه ارائه خدمات گردشگری است .

وی اضافه کرد: تأسیسات و واحدهای گردشگری با درایت همیشگی خود این امر مهم را درک کرده اند و به این تفکر جمعی رسیده اند که عدم رعایت الزامات و شیوه نامه های بهداشتی بزرگ ترین مسائل را به حوزه گردشگری وارد و فعالان این حوزه را با مسائل عدیده ای روبرو می کند.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تأکید به اینکه مردم داری باید سرفصل تمامی اقدامات ستاد اجرایی خدمات سفر و همچنین فعالان حوزه گردشگری قرار گیرد، گفت: با توجه به اینکه ستاد اجرایی خدمات سفر امسال همکاری تنگاتنگی با ستاد مقابله با کرونا دارد، گشاده رویی همکاران ستاد در راستای انجام کامل اصول و پروتکل های بهداشتی در سفرها تا رسیدن به مقصد سلامتی برای تمامی هم وطنان امری ضروری است.

تیموری از اقدامات و عملکرد ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان شرقی طی ایام نوروز قدردانی کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تیموری: گردشگری لازمه توسعه و کارآمدی هر کشور است خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیموری: گردشگری لازمه توسعه و کارآمدی هر کشور است خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید