استاندار: رونق صنایع دستی زنجان نقشه راه عملی می خواهد

به گزارش وبلاگ بازی، استاندار زنجان گفت: باید علاوه بر ایجاد جاذبه های گردشگری، زمینه عرضه و معرفی آثار صنایع دستی و حتی محصولات کشاورزی را فراهم کرد.

استاندار: رونق صنایع دستی زنجان نقشه راه عملی می خواهد

به گزارش وبلاگ بازی به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان، فتح الله حقیقی روز 27 خردادماه در ارتباط تصویری با بعضی فعالان حوزه صنایع دستی مطرح نمود: برای رونق صنایع دستی استان، باید نقشه راه عملی داشته باشیم، جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در این حوزه باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. صنعتگران باید خلاقیت و ابتکار در فراوریات خود به خصوص در صنعت چاقو به کار ببرند در این میان دولت هم باید با اصلاح ساختار بازار و اصلاح نظام تعرفه ای از کالای فراوری داخلی و فرصت های اشتغالزایی در کشور حمایت کند.

او اضافه کرد: حفظ و صیانت از میراث فرهنگی و صنایع دستی نیاکان، وظیفه تمام مردم است.

استاندار زنجان مطرح نمود: در شرایط فعلی فضای مالی جامعه متأثر از مسائل شیوع بیماری کرونا است. در کنار تمام کارهایی که دولت برای رونق اقتصاد انجام داده است، صنایع دستی نیازمند توجه بیشتری است. در امسال برنامه های مختلفی برای رونق صنایع دستی استان از جمله معرفی در نمایشگاه های بین المللی در دستور کار قرار گرفته بود که به دلیل شیوع کرونا، فعلاً به نتیجه ای نرسیده است.

اواضافه کرد: برای جذب تسهیلات، ضروری است فعالان بخش های مختلف از جمله صنایع دستی، طرح های عملیاتی خود را آماده نمایند تا در سفر روزهای آینده مدیران عامل بانک های کشور به زنجان، از این طرح ها بازدید گردد. امیدوارم در زمینه صنایع دستی گام های مهم و اساسی برداشته گردد که قطعاً ارتباط فعالان صنایع دستی با تشکل های بخش خصوصی در عرضه محصولات مؤثر و مفید خواهد بود.

حقیقی روز جهانی صنایع دستی را به جامعه عظیم صنعتگران و هنرمندان استان تبریک گفت و اضافه کرد: مسائل موجود در صادرات چاقو به وسیله پست در حال پیگیری است و از تمامی افرادی که برای ثبت شهر جهانی ملیله زنجان کوشش کردند، تشکر می کنم.

در این مراسم از 11 فعال صنایع دستی استان تجلیل شد.

منبع: میراث آریا

به "استاندار: رونق صنایع دستی زنجان نقشه راه عملی می خواهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاندار: رونق صنایع دستی زنجان نقشه راه عملی می خواهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید