هوش مصنوعی

آبروریزی نو سامسونگ!

گرم ترشدن بدنه و محدودیت توان شارژ باتری ازجمله مشکلاتی است که به روزرسانی One UI 6.1 برای گلکسی S23 در پی داشته است.

15 فروردین 1403

10 دشمن برتر در بازی های ویدئویی که فقط می توانید از دستشان فرار کنید

دشمنان در بازی های ویدئویی در ابعاد و اشکال و توانایی های مختلف وجود دارند. مثلاً گومبا در سری Super Mario Bros. که با پریدن روی سرشان از پا در می آیند. برخی از دشمنان قبل از اینکه شکست بخورند برای مدت قابل توجهی مقاومت می نمایند و سایرین شما را مجبور به عقب نشینی...

30 مهر 1402

شخصیت های کارتون سیمپسون ها در دنیای واقعی

برودی هالبروک دست به کار جالبی زده و جان تازه ای به شخصیت های محبوب سریال سیمپسون ها داده است. او در این مورد نوشته:

11 اردیبهشت 1402

ایراسپیدر ام کی 4؛ نخستین خودرو مسابقه ای پرنده سرنشین دار دنیا

رویای استفاده از خودرو های پرنده در حال تبدیل شدن به واقعیت است، اما در این میان یک شرکت استرالیایی به نام الودا اروناتیکس (Alauda Aeronautics) پیش از یادگیری راه رفتن گویا قصد دویدن دارد. این شرکت با معرفی ایراسپیدر ام کی 4 (Airspeeder MK4) نخستین خودرو مسابقه ای پرنده...

8 اسفند 1401

ستاری: بازیگران بزرگ اقتصاد در رونق شرکت های دانش بنیان و خلاق نقش آفرینی نمایند

نشست ستاد نوآوری، فناوری و اقتصاد دانش بنیان استان یزد به ریاست معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با حضور استاندار و جمعی از فعالان شرکت های دانش بنیان و خلاق این استان برگزار گردید.

27 مرداد 1401

طبق گزارش ها، نیکون دوربین DSLR مدل جدیدی نخواهد ساخت و توسعه در این پخش را متوقف خواهد نمود!

بر اساس گزارشی از Nikkei، نیکون توسعه دوربین های نو DSLR متوقف خواهد نمود و به طور انحصاری بر روی مدل های بدون آینه تمرکز خواهد نمود.

6 مرداد 1401

امضای تفاهم نامه مشترک بین معاونت علمی و فناوری و راه آهن شهری تهران

تفاهم نامه همکاری مشترک میان ستاد فناوری های نرم و صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران امضا شد.

19 خرداد 1401

اسنپدراگون 8 نسل 1 در برابر دایمنسیتی 9000؛ نبرد 4 نانومتری ها

چند روز قبل کوالکام از چیپست پرچم دار اسنپدراگون 8 نسل 1 رونمایی کرد که قرار است به عنوان جانشین اسنپدراگون 888 راهی بسیاری از پرچم داران اندرویدی 2022 شود. اما این تراشه بی رقیب نیست و باید به Dimensity 9000 مدیاتک هم اشاره کنیم که به عنوان رقیب قدرتمند می خواهد...

1 بهمن 1400

پارچه رومیزی هوشمند و جلوگیری از گم شدن اشیا

محققان پارچه رومیزی هوشمندی ساخته اند که قادر به شناسایی مواد قرار گرفته بر روی آن است و در این زمینه به افراد اطلاع رسانی می نماید.

30 مرداد 1400

مجموعه کامل داستان های روباتی ایزاک آسیموف (37 داستان) را به صورت کامل و مدون در کتاب روبات کامل بخوانید

معمولا دوست داران کتاب در ایران با وسواس کتاب انتخاب می کنند و بعد مدتی شناخت خوبی رو نام مترجمان و اعتبار ناشران به دست می آورند. آنها مرتب در اینترنت جستجو می کنند تا ببینند چه کتاب های نوی در خور توجهی منتشر شده.

16 مرداد 1400

کامپیوتر کوانتومی در راستا تجاری سازی

به نظر می رسد کامپیوتر کوانتومی با سرعت مناسبی در حال پیشرفت و ازبین بردن محدودیت ها است که می تواند قدم مثبتی برای تجاری سازی آن در آینده ای نزدیک باشد.

17 بهمن 1399

همکاری ولوو و ویمو برای توسعه فناوری خودران

شرکت خودروسازی ولوو و شرکت فناوری ویمو متعلق به گوگل در پی تعبیه فناوری خودران ویمو در خودروهای الکتریکی کاملاً جدید هستند.

16 شهریور 1399

عضو گروه مشاوران رشد جهانی: اقتصاد آمریکا رو به رکود است

نیویورک - خبرنگاران - تحلیلگر مالی و عضو گروه مشاوران رشد جهانی، وضعیت مالی آمریکا را رو به رکود دانست و گفت: ادعای رشد مالی آمریکا از سوی دونالد ترامپ نتیجه افزایش بدهی دولت است.

19 تیر 1398

آنالیز عملکرد پروتئین ها با یاری یادگیری ماشینی

پژوهشگران دانشگاه ام.آی.تی، نوعی مدل یادگیری ماشینی ابداع نموده اند که می تواند عملکرد پروتئین ها را آنالیز کند.

9 تیر 1398

شیائومی می میکس 3 از دکمه مختص هوش مصنوعی بهره می برد

شیائومی می میکس 3 در کنار گوشی هایی مانند آنر Magic 2 و لنوو Z5 پرو قرار است نسل جدید گوشی های مبتنی بر طراحی کشویی باشند. و حالا طبق تصویر جدیدی که به تازگی منتشر گردیده، به نظر می رسد گوشی شیائومی می میکس 3 از دکمه مختص هوش مصنوعی بهره می برد. در ضمن باید خاطرنشان...

7 بهمن 1397