صنعت برق نیازمند تشکیل اتاق فکر

به گزارش وبلاگ بازی، سید محمدجواد موسوی جشنی مدیرعامل شرکت مهندسی و بازرگانی مانیاد صنعت رادین آژند با اعلام این مطلب به جهانی اقتصاد گفت: مباحث مربوط به صنعت برق و اقتصاد آن، باید با روش های علمی تری آنالیز گردد برای مثال در اکثر نقاط جهان، تصمیم گیری برای احداث نیروگاه و شبکه توزیع یا مکان تاسیس آنها، طبق علم اقتصاد برق انجام می گردد. موسوی مسائل صنعت برق را به دو دسته مسائل داخلی و خارجی تقسیم کرد و گفت: در خصوص مسائل داخلی دچار خود تحریمی هستیم و مسائل مربوط به بیرون از کشور، مسائلی است که امروز در جامعه بین المللی وجود دارد و به نظرم بهترین راه چاره برای مقابله با این مسائل خودباوری است. وی اضافه نمود: برای مثال در گذشته سیم و کابل نسوز، کاملا وارداتی بود اما امروزه، مقادیر قابل توجهی از آن در کشور فراوری می گردد و به رغم وجود تحریم ها، در بسیاری از موارد با به دست آوردن استاندارد جهانی این محصولات را صادر می کنیم.

صنعت برق نیازمند تشکیل اتاق فکر

به گزارش تجارت نیوز، مدیرعامل شرکت مهندسی و بازرگانی مانیاد صنعت اضافه کرد: مسائل دیگر صنعت برق نوسانات ارزی، کمبود مواد اولیه، نرخ گذاری غیرقابل پیش بینی مواد اولیه، مطالبات شرکت های پیمانکار و تامین کننده تجهیزات، رکود بازار و عدم اعتماد لازم به بخش خصوصی است. وی ثبات در اقتصاد را بسیار مهم دانست و مطرح نمود: برای افزایش ثبات در این زمینه، باید به وسیله حفظ ارتباط با کشورهای دیگر از تجربیات آنها بهره ببریم تا فراوری بیشتری را ایجاد کنیم.

مدیر عامل شرکت مهندسی و بازرگانی مانیاد صنعت به تاریخچه فعالیت های شرکت اشاره نمود و گفت: این شرکت در سال 95 در راستای خدمت رسانی و تامین تجهیزات حساس مورد احتیاج نیروگاه ها و صنایع کشور تاسیس شد و تمرکز آن بر تخصصی شدن حوزه سیم و کابل حرارتی از جمله ضدحریق و نسوز و کنترل صنعتی و ابزار دقیق است. وی اضافه کرد: ما با حمایت از کابل های با کیفیت داخلی، سبد محصولاتمان را با فراوری داخلی تکمیل کردیم و عمده کالای وارداتی، محصولاتی است که در ایران فراوری نمی گردد و آن را از آلمان و ایتالیا تهیه می کنیم و در حال حاضر نماینده رسمی شرکت لپ گروپ آلمان در ایران و نماینده رسمی و انحصاری شرکت بی ال اف ایتالیا در ایران، عراق، افغانستان و پاکستان هستیم.

همچنین مانیاد صنعت در تبریز، اصفهان، مشهد و شیراز و بازار تهران نمایندگی فروش دارد. موسوی ادامه داد: مانیاد صنعت در حوزه نیروگاهی و صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و فولاد فعالیت داشته و با شرکت هایی از جمله مپنا، شرکت مدیریت صنایع پتروشیمی ایران، فولاد کرمان و… نیز همکاری داشته ایم. موسوی بیان کرد: موضوع مهم در صنعت سیم و کابل، دارا بودن استاندارد جهانی است که محصولات ما دارای استاندارد CE اروپا، VDE آلمان و LPBC است و ما کابل های دارای این استانداردها را از ایتالیا و آلمان وارد می کنیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی و بازرگانی مانیاد صنعت گفت: ما در خصوص تجهیزات اتوماسیون صنعتی و ابزاردقیق که وسیله سنجش کیفیت، کمیت و پارامتر در صنعت است، مهندسی معکوس انجام داده و تعدادی از این تجهیزات را در داخل ایران با برند آروان ساخته و به ترکیه، عراق و آذربایجان نیز صادر کردیم. همچنین در زمینه سیم و کابل، سایزینگ سطح مقطع کابل ها باید با دقت بالایی انجام گردد به طوری که کابل طراحی شده در مسافت های بالا بتواند با کمترین افت ولتاژ، جریان برق را منتقل کند.

منبع: دنیای اقتصاد

منبع: تجارت نیوز

به "صنعت برق نیازمند تشکیل اتاق فکر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعت برق نیازمند تشکیل اتاق فکر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید