اسموتی هایی هیجان انگیز برای روزهای گرم تابستان

به گزارش وبلاگ بازی، اسموتی ها، نوشیدنی های غلیظ و خامه ای هستند که معمولا از پوره انواع میوه ، سبزیجات، آبمیوه ها، ماست، آجیل، دانه ها و لبنیات یا شیر غیر لبنی تهیه می شوند. بسیاری اسموتی ها را به عنوان صبحانه یا میان وعده مصرف می نمایند. اگر این نوشیدنی ها از مواد اولیه سالم و انواع میوه های تازه تهیه شوند، می توانند به عنوان اسموتی هایی هیجان انگیز و سالم، راهی عالی برای اضافه کردن مواد مغذی به رژیم غذایی شما باشند.

اسموتی هایی هیجان انگیز برای روزهای گرم تابستان

تفاوت بین اسموتی سالم و ناسالم تا حد زیادی به کیفیت و کمیت مواد تشکیل دهنده آن بستگی دارد. بعضی از اسموتی ها حاوی مقادیر زیادی قند اضافه شده هستند. شکر اضافه شده باعث کاهش تراکم مواد مغذی اسموتی ها می گردد. علاوه بر این، مصرف زیاد قند اضافی به طور روزانه می تواند خطر بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی، دیابت و کبد را افزایش دهد. در ادامه این مقاله از مجله وبلاگ بازی طرز تهیه اسموتی هایی هیجان انگیز برای روزهای گرم را برایتان در نظر گرفتیم که فاقد شکر مصنوعی بوده و سرشار از ویتامین و پروتئین هستند.

فواید بالقوه اسموتی برای سلامتی

اسموتی ها راهی مناسب برای افزایش مصرف میوه ها، سبزیجات و چندین ماده غذایی غنی از فیبر هستند. در ادامه به بعضی از خواص بالقوه انواع اسموتی اشاره می کنیم.

افزایش مصرف میوه و سبزیجات

اسموتی هایی که از محصولات تازه یا منجمد تهیه می شوند می توانند مقدار مصرف میوه ها و سبزیجات را افزایش دهند. انواع اسموتی، منبعی عالی از ویتامین های ضروری، مواد معدنی، فیبر و آنتی اکسیدان ها را فراهم می نمایند. در مجموع، این مواد مغذی می توانند التهاب را کاهش دهند، عملکرد سیستم گوارش را بهبود بخشند و خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی، پوکی استخوان، چاقی و زوال عقل ناشی از کهولت سن را کاهش دهند. سازمان بهداشت جهانی (WHO) توصیه می نماید که بهتر است بزرگسالان حداقل 5 وعده (حدود 400 گرم) میوه و سبزیجات را به صورت روزانه مصرف نمایند. اگر احساس می کنید که به میزان کافی میوه یا سبزیجات نمی خورید، یک اسموتی می تواند یک روش عالی و خوشمزه برای دریافت انواع ویتامین ها و مواد معدنی مورد احتیاج بدنتان باشد.

یاری به افزایش مصرف فیبر

فیبر ماده مغذی مهمی است که با جلوگیری از یبوست و حمایت از رشد باکتری های مفید در دستگاه گوارش به هضم غذا یاری می نماید. تحقیقات اولیه نشان می دهد که افزایش باکتری های خوب روده می تواند به کاهش التهاب، ارتقا عملکرد سیستم ایمنی و بهبود سلامت روان یاری کند. مصرف کافی فیبر بعلاوه با کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن، مانند بیماری های قلبی و دیابت نوع 2 ارتباط دارد.

با این حال، بسیاری از مردم احتیاجهای فیبر روزانه خود را برآورده نمی نمایند. اسموتی ها با داشتن مواد اولیه مناسب و سالم می توانند راهی عالی برای تقویت فیبر مصرفی شما باشند. بعضی از غذاهای غنی از فیبر جز مواد تشکیل دهنده اسموتی ها هستند، از جمله میوه ها، سبزیجات، غلات سبوس دار (مانند جو دو سر خیسانده)، آجیل، دانه ها و حبوبات (مانند لوبیای سفید).

اسموتی های حاوی قند مصنوعی

تفاوت بین اسموتی سالم و ناسالم تا حد زیادی به کیفیت و کمیت مواد تشکیل دهنده آن بستگی دارد. شکر اضافه شده باعث کاهش تراکم مواد مغذی اسموتی ها می گردد. علاوه بر این، مصرف زیاد قند اضافی به طور روزمره ممکن است خطر بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی، دیابت و کبد را افزایش دهد. اسموتی های کارخانه ای معمولا بیشتر از نسخه های خانگی دارای قند اضافه شده هستند. بسیاری از مواد قندی به راحتی قابل شناسایی هستند، مانند شکر، عسل، انواع شیره، شربت و بستنی.

اسموتی هایی هیجان انگیز

در ادامه، دستورالعمل تهیه اسموتی های سرشار از ویتامین و پروتئین را برای شما در نظر گرفتیم که با مواد اولیه محدود و در عین حال مقوی تهیه می شوند.

اسموتی موز و کره بادام زمینی

اسموتی موز و کره بادام زمینی یک صبحانه سالم است که درست کردن آن فقط چند دقیقه طول می کشد و طعمش خیلی شبیه به طعم بستنی است.

مواد لازم:

  • موز: 1 عدد (منجمد)
  • شیر: ½ پیمانه
  • ماست: ½ پیمانه
  • کره بادام زمینی: 3 قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

  1. همه مواد را مخلوط کن ریخته و تا زمانی که صاف و یکدست گردد، مخلوط کنید. در صورت احتیاج، شیر یا آب بیشتری به مواد اضافه کنید تا مخلوط کن راحت تر و سریع تر مواد را ترکیب کند.
  2. در نهایت، اسموتی را با تکه های موز و کمی کره بادام زمینی تزئین کنید.

اسموتی سبز توت فرنگی و موز

پس از نوشیدن این اسموتی خوشمزه، خوش رنگ و سرشار از ویتامین حس سر زندگی و طراوت را به وضوح حس خواهید کرد.

مواد لازم:

  • اسفناج: 2/3 پیمانه
  • کلم: 2/3 پیمانه
  • آب: 1 پیمانه
  • موز: 1 عدد (تازه یا منجمد)
  • توت فرنگی: 5 عدد (منجمد)

طرز تهیه:

  1. سبزیجات و یک پیمانه آب را داخل مخلوط کن ریخته و ترکیب کنید. مخلوط کن را روی سرعت میانه قرار دهید تا سبزیجات کاملا به حالت مایع در بیایند. این کار حدود یک دقیقه طول خواهد کشید.
  2. وقتی مخلوط کاملا به حالت مایع در آمد، میوه را به آن اضافه نموده و مخلوط کنید تا زمانی که ترکیب خوب صاف و یکدست گردد. اگر احساس کردید اسموتی خیلی غلیظ شده، آ بیشتری به آن اضافه کنید. اسموتی شما آماده سرو است.

اسموتی پرتقال و زنجبیل

از دیگر اسموتی هایی هیجان انگیز، اسموتی پرتقال و زنجبیل این اسموتی نارنجی رنگ با داشتن زنجبیل، هویج و زردچوبه، برای تقویت سیستم ایمنی انتخابی ایده آل است.

مواد لازم:

  • آب پرتقال تازه: 1 پیمانه
  • موز: 1 عدد
  • زنجبیل: 1/5 قاشق چای خوری (رنده شده)
  • پودر زردچوبه: 1/2 قاشق چای خوری
  • هویج: 1/2 پیمانه (رنده شده)

طرز تهیه:

  1. همه مواد را در مخلوط کن بریزید و ترکیب کنید تا یکدست شوند.
  2. ترکیب نهایی را داخل لیوان مورد نظرتان بریزید و بلافاصله میل کنید.

اسموتی مخصوص صبحانه

روز خود را با این اسموتی سرشار از پروتئین شروع کنید. اسموتی مخصوص صبحانه شامل میوه های منجمد، جو دوسر، پودر پروتئین، شیر و کمی کره بادام زمینی است و تا وعده ناهار شما را سیر نگه می دارد.

مواد لازم:

  • موز: 1 عدد (منجمد)
  • توت فرنگی: 1 پیمانه (منجمد)
  • جو دوسر: 2 قاشق غذاخوری
  • پودر پروتئین وانیلی: 1/2 پیمانه
  • کره بادام زمینی: 1 قاشق غذاخوری
  • شیر: 1 پیمانه

طرز تهیه:

  1. همه مواد را در مخلوط کن با سرعت بالا بریزید و خوب مخلوط کنید.
  2. گاهی درب مخلوط کن را بردارید و مواد چسبیده به اطراف پارچ مخلوط کن را جدا کنید تا تمام مواد به خوبی ترکیب شده و یکدست شوند.
  3. اسموتی شما آماده است و بهتر است بلافاصله آن را سرو کنید.

اسموتی قهوه و جو دوسر

این اسموتی خستگی و خواب آلودگی صبح را از بدن تان خارج نموده و به علت داشتن کافئین شما را سرحال و بانشاط می نماید.

مواد لازم:

  • موز: 1 عدد (منجمد و برش داده شده)
  • قهوه دم نموده یا نسکافه: 1/2 پیمانه (سرد)
  • شیر: 1/2 پیمانه
  • جو دوسر: 1/2 پیمانه
  • کره بادام زمینی: 1 قاشق غذاخوری (اختیاری)

طرز تهیه:

تمام مواد را در مخلوط کن ترکیب کنید تا یکدست گردد و در صورت لزوم شیر بیشتری اضافه کنید تا به قوام مورد نظر شما برسد. در صورت تمایل برای تزئین مقداری شکلات رنده شده روی آن بریزید و بلافاصله سرو کنید.

منبع: اسنپ مارکت

به "اسموتی هایی هیجان انگیز برای روزهای گرم تابستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسموتی هایی هیجان انگیز برای روزهای گرم تابستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید