انتها آقای خاص؛ آیا دوران مورینیو به سر آمده؟

به گزارش وبلاگ بازی، خبرگزاری مهر - صادق پریدری: پورتو را به مهم ترین جام تاریخش رساند. چلسی را پس از 50 سال به دو قهرمانی پی در پی در لیگ برتر انگلیس رساند. با اینتر میلان، بایرن مونیخ را در فینال لیگ قهرمانان مغلوب کرد و توانست سه جام مهم یعنی سری آ، جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا را با اینتری که رو به فراموشی می رفت، کسب کند.

انتها آقای خاص؛ آیا دوران مورینیو به سر آمده؟

با رئال از سد گربه سیاه آن روزهایش یعنی لیون گذشت و با کسب صد امتیاز در حضور تیم رویایی گواردیولا قهرمان اسپانیا شد. پس از بازگشت به چلسی، در اولین فصل پیروز شد این تیم را پس از 6 سال مجددا قهرمان جزیره کند.

همه این ها در توصیف یک مربی است، یک مربی که اتفاقا در دوران پابه توپی خود چندان پیروز نبود و از همان ابتدا بنا را بر مربی گری گذاشته بود. ژوزه ماریو دوس سانتوس فلیکس مورینیو را که با نام ژوزه مورینیو می شناسیم، همان آقای خاص دنیای فوتبال!

آقای خاص دیگر خاص نیست؟

سال های سال است که مورینیو را با افتخارات، جام ها و پیروزی های پی در پی می شناسیم، اما چند سالی می شود که این روند تغییرنموده است. حال مورینیو را با شکست های فراوان، درگیری با بازیکنان خودی، درگیری با مربیان تیم های مقابل یا حتی درگیری با طرفداران تیم خودی می شناسند.

آقای خاص بدترین شروع تاریخ منچستر یونایتد را در لیگ جزیره 2018 رقم زده، به طوریکه منچستر در 7 بازی ابتدایی لیگ تنها پیروز به کسب 10 امتیاز شده است. مورینیو که سال جاری، فصل سوم حضور خود در جزیره را شروع نموده، به نظر می رسد با سندروم مربیگری خودش روبروست؛ همان سندرومی که رسانه ها آن را به مورینیو نسبت می دهند و معتقدند که همواره فصل سوم حضور این مربی در هر تیمی با یک افتضاح بزرگ همراه است!

با این حال نکته ای که درباره این مربی پرتغالی وجود دارد و شاید خیلی ها با آن موافق باشند، به رابطه اش با ستاره ها برمی شود، رابطه ای نه چندان خوب که معمولا به جدایی اش از تیم ها ختم شده است. در این گزارش مروری می کنیم بر مهم ترین درگیری هایی که بین ژوزه مورینیو و ستاره های تحت فرمانش پیش آمده:

مورینیو - کاسیاس

می توان لقب محبوب ترین دشمن مورینیو را به کاسیاس داد، کسی که لقب ایکر مقدس را از سوی طرفداران مادرید به همراه داشت. او در استادیومی محبوب و دوست داشتنی بود که بسیاری از ستارگان رئال در آن هوو شده بودند!

مورینیو، ایکر را ابتدای سال 2013 به نیمکت تبعید کرد و تا سرانجام دوران مربیگری او دیگر نتوانست در برنابئو دروازه بانی کند. شاید همین محبوب بودن بیش از حد کاسیاس بود که باعث درگیری او با این مربی پرتغالی شد، چون آقای خاص نمی توانست قبول کند بازیکنی از او مشهورتر و محبوب تر باشد!

اوضاع در مادرید به قدری بد شده بود که ایکر در میانه های فصل مدیران باشگاه را تهدید کرد که در صورت باقی ماندن مورینیو در مادرید، او از رئال می رود.

مورینیو - رونالدو

داستان مسائل رونالدو با مورینیو به قبل از حضور ژوزه در مادرید بر می شود. سال 2008 که رونالدو در انگلیس آقایی می کرد و چلسی هم تحت راهنمایی آقای خاص نتایج خوبی می گرفت؛ مورینیو بارها در کنفرانس های خود از رونالدو به عنوان بازیکنی یاد می کرد که در کار تیمی شرکت نمی نماید و بیشتر سعی دارد با تمارض داوران را فریب دهد!

ماجراها و درگیری های لفظی ژوزه با کریس بعد از حضور رونالدو در اسپانیا و رفتن مورینیو به ایتالیا موقتا فروکش کرد؛ اما در سال 2010 پرز مدیر عامل باشگاه رئال مادرید تصمیم گرفت، مورینیو را بعد از سه گانه ای که در ایتالیا و با اینتر کسب نموده بود به مادرید بیاورد.

اوضاع میان این دو مربی و بازیکن پرتغالی خوب پیش می رفت، تا اینکه طبق گفته ها از رختکن رئال مادرید، بعد از پیروزی کهکشانی ها در بازی مقابل والنسیا در سال 2013، مورینیو به طور جدی در رختکن و در حضور سایر بازیکنان از رونالدو انتقاد نموده بود. ماجرا فقط به همین انتقادها ختم نشد، ژوزه در مصاحبه دیگری که مدتی بعد انجام داد گفت: من تنها با رونالدو یک مشکل دارم، شاید او تصور می نماید همه چیز را می داند و مربی نمی تواند هیچ کمکی به او کند تا بهتر شود.

اخیرا هم مورینیو از رونالدوی برزیلی به عنوان رونالدوی اورجینال یاد نموده بود. بنظر نمی رسد این مصاحبه سرانجامی باشد بر درگیری ستاره و مربی پرتغالی و باید منتظر ماند تا ببینیم کدام یک این آتش را شعله ورتر می نماید.

مورینیو - پوگبا

تازه ترین درگیری ژوره با پوگبا است. این بازیکن که در تابستان پیروز شده بود همراه با فرانسه به مقام قهرمانی جام جهانی برسد، در ابتدای فصل با پیشنهاد مدیران بارسا روبرو شده و از سوی دیگر یوونتوس هم بدنبال بازگشت این هافبک فرانسوی است تا در کنار رونالدو یک ستاره دیگر را هم به تیم خود اضافه کند.

این پیشنهادات باعث شده بود پوگبا چندان تمایلی به ماندن در منچستر نداشته باشد. اما مسائل میان این دو زمانی شروع شد که پس از تساوی منچستر در خانه برابر وولورهمپتون، پوگبا در مصاحبه ای از تاکتیک های دفاعی ژوزه انتقاد کرد و گفت: من مربی نیستم ولی معتقدم گزینه های زیادی برای تغییر تاکتیک در هر بازی داریم. سه بازی در اولدترافورد انجام داده ایم و فقط چهار امتیاز گرفته ایم. این کافی نیست.

این مصاحبه، انتشار ویدئوی شادمانی پوگبا بعد از حذف در جام اتحادیه و درگیری لفظی با مربی در تمرینات، دلیلی شد تا مورینیو بازوبند کاپیتانی را از این بازیکن جوان بگیرد. به نظر می رسد این درگیری ها ادامه دار باشد و باید دید این بار قرعه رفتن به نام کدامشان می خورد؟

منبع: برترین ها

به "انتها آقای خاص؛ آیا دوران مورینیو به سر آمده؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتها آقای خاص؛ آیا دوران مورینیو به سر آمده؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید