ثروتمندترین طراحان مد در دنیا

به گزارش وبلاگ بازی، خبرنگاران: مجله فوربز هر ساله فهرستی از ثروتمندترین افراد دنیا را معرفی می نماید. او این بار به سراغ ثروتمندترین طراحان مد دنیا رفته است. اگر شما هم دوست دارید که با ثروتمندترین طراحان دنیا و سرمایه آن ها آشنا شوید، در ادامه مطلب همراه مان باشید.

ثروتمندترین طراحان مد در دنیا

رالف لورن: 5.9 میلیارد دلار

رالف لورن طراح مد و میلیاردر اهل ایالات متحده آمریکا است که به خاطر برند Polo Ralph Lauren مشهور شده است. او ابتدا خط فراوری پوشاک مردانه را راه اندازی کرد و به دنبال پیروزیت های بیشتر، پوشاک بانوان را نیز ایجاد نمود. او همچنین خط فراوری پولو اسپرت، به منظور فراوری پوشاک ورزشی، در سال 1993 را راه اندازی کرد. هم اکنون محصولات این شرکت شامل پوشاک غیررسمی آقایان و بانوان، لوازمی، چون کیف و غیره، عطرها، بعضی لوازم خانه مانند (حوله و غیره) می باشند. فایننشیال تایمز درآمد شرکت او را در سال 2009 بیش از 5 میلیارد دلار ارزیابی کرد. همچنین سود خالص این شرکت در سال 2009 بالغ بر 406 میلیون دلار بود. در سال های اخیر به دنبال پیروزیت های هنگفت پولو، فوربز ثروت شخصی لورن را حدود 6 میلیارد دلار تخمین زده و او بین 200 فرد ثروتمند جهان و دهمین ثروتمند جهانی مد و فشن نهاده شد.

اندرس هولش پاولسن: 7.2 میلیارد دلار

اندرس هولش پاولسن کارآفرین و سرمایه دار اهل دانمارک است که به عنوان مالک و مدیرعامل شرکت بست سلر Bestseller فعالیت می کند. او به همراه پدرش این شرکت را در سال 1975 راه اندازی کردند. در سال 1990، یعنی زمانی که او 28 سال داشت، پدرش او را به عنوان تنها مدیر این شرکت معرفی کرد. او در آن سن کم توانست نام خودش را در میان برترین طراحان مد و فشن جای دهد و به عنوان یکی از ثروتمندترین افراد جهان شناخته گردد. ارزش سرمایه خالص او 7.2 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

جورجو آرمانی: 8.6 میلیارد دلار

جورجو آرمانی طراح لباس سرشناس ایتالیایی است که بیشتر به خاطر طراحی پوشاک مردانه شناخته شده است. او شرکت خود را در سال 1974 بنیان گذاشت و در آستانه قرن بیست و یکم به عنوان پیروز ترین طراح از ایتالیا فراتر رفت. آرمانی پس از فعالیت مختصری در پزشکی و عکاسی، تنها بر حسب اتفاق وارد صنعت مد شد. او پس از خدمت نظام وظیفه، در فروشگاه بزرگ لاریناسکنت در میلان آغاز به کار کرد سپس در سال 1946 به عنوان طراح در شرکت پوشاک مردانه نینو کروتی هیتمن استخدام شد. او در سال 1974 نخستین مارک لباس مردانه و یک سال بعد اولین مجموعه لباس زنانه اش را معرفی کرد. در سال 2000 مجله فوربز، جورجو آرمانی را به عنوان پیروز ترین طراح جهان معرفی کرد. او با سرمایه 8.6 میلیارد دلاری خود، به عنوان یکی از ثروتمندترین طراحان مد جهان شناخته می گردد.

هاینریش دایشمان: 10.6 میلیارد دلار

هاینریش دایشمان یکی از بزرگترین فروشگاه های زنجیره ای کفش و پوشاک ورزشی در آلمان است که در سال 1913 توسط هاینریش دایشمان در شهر اسن در نوردراین-وستفالن تأسیس شد. در واقع این بیزنس توسط پدربزرگ هاینریش دایشمان آغاز شد. پس از مرگ او در جنگ جهانی دوم، همسرش مدیریت این شرکت را به عهده گرفت و آن را به پسرش یعنی پدر هاینریش سپرد. پدر هاینریش پس از فارغ التحصیلی تمام توان و انرژی اش را روی این شرکت گذاشت. این شرکت پس از جنگ جهانی دوم، برای یاری به جنگ زده ها، کفش های فراوریی خود را با کمترین قیمت در اختیار مردم قرار می داد. علاوه بر آن، آن ها کفش های دسته دوم مردم را با کفش هایی نو مبادله می کردند. هاینریش پس از پدرش مدیریت این شرکت را به عهده گرفت و با تاسیس 3700 فروشگاه در 34 کشور، آن را در کل اروپا گسترش داد. او با 10.6 میلیارد دلار سرمایه، از ثروتمندترین طراحان مد و فشن در جهان شناخته می گردد.

آلن و ژرارد ورتیمر: 12.7 میلیارد دلار

آلن ورتیمر کارآفرین، سرمایه دار، بازرگان و مدیر ارشد اجرایی فرانسوی است، پ که به همراه برادرش ژرارد ورتیمر، مالکین اصلی شرکت شنل بشمار می آیند. این دو برادر شرکت شنل را از پدربزرگ شان، پیر ورتیمر، به ارث بردند. در واقع شرکت شنل در سال 1909 میلادی توسط دوزنده ای به نام کوکو شانل و شریک اش پیر ورتیمر تأسیس شد. پس از مرگ شنل، پیر این شرکت را اداره کرد و آن را به دست نوه هایش سپرد. این شرکت امروزه به عنوان یکی از مهم ترین موسسه های طراحی مد و پوشاک زنانه شناخته می گردد. آلن و ژرارد هر کدام با سرمایه ای حدود 12.7 میلیارد دلار، از ثروتمندترین طراحان مد در جهان به حساب می آیند.

تاداشی یانائی: 17.6 میلیارد دلار

تاداشی یانائی کارآفرین، بازرگان و مدیر ارشد اجرایی ژاپنی است که در سال 1984 شرکت فست ریتیلینگ Fast Retailing را تأسیس نمود و در حال حاضر به عنوان مدیر عامل اجرایی و رییس هیئت مدیره این شرکت فعالیت می کند. او شغل پدر خود، که یک خیاطی داشت، را ادامه داد با گسترش آن توانست کار خود گسترش دهد. یانائی در آخرین رتبه بندی صورت گرفته توسط بلومبرگ، در سال 2019 با دارایی خالص 17.6 میلیارد دلار، در رتبه 35 از فهرست ثروتمندترین افراد جهان نهاده شد.

استفان پیرسون: 19.7 میلیارد دلار

استفان پیرسون بازرگان و کارآفرین سوئدی است که به گزارش مجله فوربز، ثروتمندترین فرد سوئد در سال 2012 شناخته شده است. پیرسون، رییس هیئت مدیره و سهامدار اصلی شرکت اچ اند ام است که توسط پدر او ارلینگ پیرسون، در سال 1947 تأسیس شد. او در سال 1982 از سوی پدرش، به عنوان مدیر عامل اجرایی شرکت اچ اند ام، منصوب شد و تا سال 1998 در این مقام باقی ماند و از آن سال به بعد نیز، به عنوان رئیس هیئت مدیره این شرکت، فعالیت می کند. فوربز، ارزش دارایی های پیرسون را، معادل 19.7 میلیارد دلار برآورد کرده و او را در رتبه 8 از ثروتمندترین افراد جهان و رتبه 4 ثروتمندترین طراحان جهان ذکر کرده است. پیرسون همچنین دارای سهام قابل توجهی، در شرکت سوئدی هگزاگون می باشد. او به عنوان حامی اقتصادی و اسپانسر اصلی باشگاه فوتبال دیورگاردن سوئد نیز، محسوب می گردد.

فرانسوا پینو: 23.7 میلیارد دلار

فرانسوا پینو کارآفرین و بازرگان فرانسوی است که در سال 1963 شرکت کرینگ Kering را تأسیس نمود. این شرکت شامل چندین برند لوکس به نام های گوچی، الکساندر مک کوئین، ایو سن لوران و بالنسیاگا می باشد. او با پیروزیت هایی که در صنعت مد و فشن به دست آورد، توانست سرمایه خود را تا 23.7 میلیارد دلار افزایش دهد. این بیزنسمن فرانسوی و کلکسیون دار هنری، مدیریت چندین مجله فرانسوی را نیز به عهده دارد. با تمام اینها، او در حال حاضر به عنوان سومین طراح ثروتمند جهان معرفی شده است.

برنار آرنو: 58.8 میلیارد دلار

برنار آرنو تاجر، کارآفرین و کلکسیونر آثار هنری فرانسوی است. به گفته مجله فوربز، او با دارایی خالص 58.8 میلیارد دلار ثروتمندترین فرد در اروپا و چهارمین فرد ثروتمند جهان معرفی شده است. او LVMH را، در سال 1989 خریداری کند تا به این طریق کنترل 24٪ درصد از این گروه را در اختیار گیرد. او با پیروزیتی که در کمپانی ال و ام هاش کسب کرده بود، آغاز به سر هم کردن تکه های سوپرمارکت کالا های لوکس خود نمود. آرنو از آن موقع تاکنون شرکت را با برنامه توسعه جاه طلبانه ای پیش برد و کمپانی ال و ام هاش را تبدیل به بزرگ ترین گروه تجاری کالا های لوکس در جهان کرد. برنارد آرنو توانایی ویژه ای در کشف استعداد های بازار دارد. خوب می داند چه محصولی را باید در کجا عرضه کرد و چه محصولی در بازاری با استقبال روبه رو نخواهد شد و قطعاً به همین دلیل است که مجموعه تحت مدیریت او بزرگ ترین شرکت در عرصه لوازم لوکس است. این شرکت خود دارای 50 زیرمجموعه است که هر کدام از مارک های معروفی هستند و در یک یا چند شاخه، بهترین محصولات را فراوری می نمایند. برنار با 58.8 میلیارد دلار سرمایه به عنوان دومین طراح ثروتمند جهان معرفی شده است.

آمانسیو اورتگا: 82.5 میلیارد دلار

آمانسیو اورتگا تاجر اسپانیایی، فعال در صنعت مد و مؤسس شرکت ایندیتکس می باشد که در حال حاضر به عنوان ششمین فرد ثروتمند جهان و ثروتمندترین طراح در اسپانیا شناخته می گردد. او مالک و مؤسس فروشگاه های زار، برشکا، ماسیمو دوتی، دولچه گابانا و ده ها برند و فروشگاه های خرده فروشی پوشاک نیز می باشد. میزان دقیق دارایی های اورتگا نامشخص است، ولی مجله فوربز در رتبه بندی سال 2019 رتبه 1 را در فهرست ثروتمندترین طراحان جهان، با سرمایه 82.5 میلیارد دلار به او داده است.

منبع: businessinsider

منبع: برترین ها

به "ثروتمندترین طراحان مد در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثروتمندترین طراحان مد در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید