نسخه لاغری بوعلی سینا چیست؟

به گزارش وبلاگ بازی، پرهیز از انجام تمام کار هایی که باعث چاقی می گردد، مبنای نسخه لاغری بوعلی سینا است. کم کردن غذا، انجام ورزش خسته کننده، بردن مزاج به سمت خشکی و حمام کردن قبل از غذا بعضی موارد نسخه لاغری بوعلی سینا است.

نسخه لاغری بوعلی سینا چیست؟

توصیه های ابوعلی سینا برای لاغری

چاقی و اضافه وزن یکی از مسائل شایع این روز ها است که همه گروه های سنی از کودک و نوجوان تا سالمندان را درگیر نموده است. چاقی علاوه بر اینکه از نظر ظاهری برای اغلب افراد ناراحت نماینده است، سلامتی آن ها را نیز به خطر انداخته، مقدمه بسیاری از بیماری ها است. امروزه برای لاغر شدن روش های زیادی پیشنهاد می گردد، لیکن استفاده از نسخه لاغری بوعلی سینا یکی از کارآمدترین و موثرترین روش ها برای لاغر شدن به شیوه صحیح است. در ادامه همراه وبلاگ بازی باشید.

نسخه لاغری بوعلی سینا

اساس نسخه لاغری بوعلی سینا بر انجام ندادن تمام کار هایی است که باعث چاقی می گردد که در ادامه توضیح داده می گردد:

کم کردن غذا

ضروری است تا فردی که می خواهد لاغر گردد، اندازه غذایی که عادت دارد در هر وعده و روزانه بخورد را کمتر کند. همچنین خوراک او از لحاظ حجم زیاد و از لحاظ غذاییت ضعیف باشد.

حمام کردن قبل از غذا

در نسخه لاغری بوعلی سینا آمده است که حمام کردن قبل از غذا در کاهش وزن تاثیر دارد. جالب است بدانید در طب سنتی آمده است که حمام کردن با شرایط خاصی می تواند باعث چاقی یا لاغری گردد؛ به این ترتیب که استحمام پس از غذا بدن را فربه می سازد و حمام کردن با شکم خالی موجب لاغری است، همچنین افراد چاق که قصد لاغر شدن دارند تا یک ساعت مجاز به استحمام هستند، ولی بیشتر از آن توصیه نمی گردد. ضمناً استحمام با آب خیلی گرم بدن را تحلیل برده و لاغر می نماید، ولی استحمام با آب نیم گرم بدن را چاق می نماید.

انجام ورزش خسته نماینده

کسی که اضافه وزن دارد باید تحرک کافی داشته باشد و ورزش شدید و بسیار خسته نماینده انجام دهد که گوشت متخلخل و سست بدن به گوشت سخت و فشرده برهم تبدیل گردد.

مصرف غذا های با مزاج خشک

شخصی که می خواهد لاغر گردد باید از مصرف غذا هایی که باعث افزایش تری مزاج می گردد خودداری کند. هرچه مزاج به سمت خشکی رود کاهش وزن بیشتر می گردد. در نسخه لاغری بوعلی سینا مصرف غذا های با مزه تند، ترش و شور که مزاج را خشک می نماید برای کاهش وزن مفید معرفی شده است. به طور کلی غذا ها با مزاج گرم و خشک سبب لاغری و با غذا با مزاج سرد سبب چاقی می گردد .

نوشیدن آب گرم

بوعلی سینا بر نوشیدن آب گرم به جای آب سرد سفارش می نماید و آن را به طور کلی برای سلامتی و لاغر شدن مفید می داند. به طوری که برای لاغر شدن رفتن به هوای گرم را نیز موثر می داند. در کتاب قانون ابن سینا آمده است برای لاغر شدن باید مزاج بدن را برعکس مزاجی درآورند که از آن چاق می شوند، مثلا اگر مزاج سرد مناسب چاق شدن است، باید مزاجش گرم گردد.

خوردن خوراکی های ملین

خارج شدن فضولات از بدن، مقادیری از حجم و وزن بدن را کم می نماید. اگر می خواهید شکم تان را لاغر کنید، باید فضولات جمع شده و بلغم لزج چسبیده به معده را دفع کنید. ملینات مانند انجیر خیسانده شده، آلو و فلوس جزء ملینات ساده ای هستند که می توان در برنامه غذایی جای داد.

مالیدن روغن های با طبع گرم به بدن

در نسخه لاغری بوعلی سینا برای کاهش وزن آمده است تن را با روغن های گُدازنده اندوده نمایند روغن ها با طبیعت گرم خود، همراه حرارت ایجاد شده بعد از ورزش، به آب شدن چربی ها یاری نموده و در مدت کوتاهی تاثیر مناسبی در لاغری دارد. از جمله روغن های دارای طبع گرم روغن سیاهدانه، روغن شوید و بابونه است.

منبع: پیام دلتا

به "نسخه لاغری بوعلی سینا چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسخه لاغری بوعلی سینا چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید