معرفی ایرباس 321 نئو ترکیش

به گزارش وبلاگ بازی، ایرباس 321 نئو (A321neo) که در سال 2018 به ناوگان هواپیمایی ترکیه پیوست، نه تنها سفری دلپذیر را ارائه می دهد بلکه از حداکثر فنآوری های نوین جهت راحتی حال مسافران استفاده می نماید. ویژگی های متعدد و کاربردی در ایرباس 321 نئو باعث شده است تا پرواز با این هواپیما لذت بخش و ایمن باشد.

معرفی ایرباس 321 نئو ترکیش

معرفی ایرباس 321 نئو ترکیش

ایرباس 321 نئو یک هواپیمای مسافربری دوربُرد از خانواده ایرباس 320 (A320) است. بدنه این هواپیما باریک است و از یک نسخه موتور جت نو (NEO) بهره می برد. این مدل از هواپیمای ایرباس اساس ساخت انواع دیگر از جمله A321XR (دوربرد) و A321XLR (برد بسیار طولانی) است.

اولین هواپیمای ایرباس 321 نئو در آوریل 2017 تحویل شرکت های مختلف هواپیمایی در سراسر دنیا شد. ترکیش ایرلاینز نیز در سال 2018 این مدل را به ناوگان هواپیمایی خود افزود.

برای خرید آنلاین مقرون به صرفه ترین بلیط هواپیما داخلی و خارجی وبلاگ بازی روی تصویر زیر کلیک کنید:

طراحی و ویژگی های هواپیمای ایرباس 321 نئو ترکیش

ایرباس 321 نئو یک هواپیمای باریک پیکر است که از یک طرح ابتکاری برای قسمت بالچه (Winglet) خود به نام Sharklet بهره می برد. طراحی و گزینه نو موتور باعث افزایش کارآیی و کاهش 30 درصدی مصرف سوخت شده است.

ایرباس 321 نئو دارای یک سبک طراحی جایگاه دو کلاسه معمولی (در هر ردیف دو جایگاه) برای اسکان 180 تا 220 مسافر است و تمامی جایگاه ها دارای مانیتور، نمایش های درخواستی رایگان، فیلم ها و نقشه پرواز سه بعدی است.

استفاده بهینه از فضای کابین به افزایش ظرفیت نشستن، محدودیت های خروج و بعلاوه پیکربندی نو درب کابین یاری نموده است.

طول بال هواپیما 35.8 متر است. طول کل هواپیما 44.51 متر، عرض بدنه 3.95 متر و ارتفاع هواپیما 11.76 متر است. طول کابین 34.44 متر و عرض آن نیز 3.7 متر است.

کابین ایرباس 321 نئو ترکیش دارای طراحی نوی است که نوآوری ها فوق العاده ای را شامل می گردد. این سبک طراحی امکان استفاده مؤثر از فضای کابین و ارائه حداکثر راحتی برای مسافران را فراهم می نماید.

این هواپیما می تواند حداکثر ده پالت بار را در خود جای دهد. A321neo تنها هواپیمای مسافربری باریک پیکر است که امکان بارگیری پالت و کانتینر در طبقه پایین را دارد. مقدار حجم بار با درب های باز شده به بیرون و ابعاد بزرگ محفظه بار تکمیل می گردد.

موتور و عملکرد هواپیمای ایرباس 321 نئو ترکیش

هواپیمای ایرباس 321 نئو با موتور توربوفن پرات و ویتنی PurePower PW1100G-JM تأمین می گردد. به علت وجود همین موتور، هواپیما 30 درصد سوخت کمتری مصرف می نماید که برای پروازهای دوربرد عالی است.

هواپیمای اِی321 نئو ترکیش دارای برد 7400 کیلومتری با حداکثر وزن شیب دار 97.40 تن است. حداکثر وزن برخاستن (MTOW) و وزن فرود به ترتیب 97 تن و 79.20 تن است. هواپیما می تواند حداکثر سوخت 32940 لیتر را نگه دارد و وزن سوخت صفر آن 75.60 تن است. این هواپیما حداکثر عدد ماخ (MMO) 0.82 را دارد. عدد ماخ معیاری برای سرعت هواپیماست. این معیار به معنای سرعت شی در یک سیال به سرعت صوت در همان سیال است.

آپشن های ایرباس 321 نئو ترکیش

ایرباس 321 نئو دارای سیستم های تفریح با ویژگی های سازگار با محیط زیست است که تحت قرارداد هواپیمایی سبز پیشرفته است. ایرباس 321 نئو با صفحه نمایش با وضوح بالا 13 اینچ در کلاس بیزینس و صفحه نمایش لمسی 12 اینچ در کلاس اکونومی، سرویس وای فای (Wi-Fi) در پرواز و سیستم روشنایی قابل تنظیم، راحتی و لذت از پرواز را با هم ادغام نموده است.

این مدل از ایرباس با ترکیبی از ایمنی و فنآوری بالا و پیشرفته ترین سیستم های اویونیک (ناوبری) که سازگار با محیط زیست است، ساخته شده است. بعلاوه صرفه جویی در مصرف سوخت و انتشار کم کربن از ویژگی های دیگر این هواپیماست.

بعضی از مهمترین قسمت های ایرباس 321 نئو عبارتند از:

کابین ها با طراحی خاص

کابین های هواپیما به علت طراحی خاصی که دارند، فضای بیشتری را برای حرکت فراهم می نمایند و از این نظر می توانند راحتی را به مسافران به ارمغان بیاورند.

سازگار با محیط زیست

اولین هواپیمای هوشمند با بدنه باریک است که از ویژگی های سازگار با محیط زیست در داخل کابین خود بهره می برد.

جایگاه های راحت و مدرن

جایگاه های مدرن با طراحی خاص بسیار زیبا، راحت و کاربردی هستند و به خوبی از سَر و گردن مسافران پشتیبانی می نماید.

هوای تمیز با فیلتر HEPA

فیلترهای هوای HEPA در ایرباس 321 نئو ترکیش از یک سیستم فیلتراسیون ویژه استفاده می نمایند که می تواند 99.97 درصد از تمام ذرات هوا که قطر آنها تا 0.3 میکرون است را حذف کند. فیلترهای HEPA هوای تمیز و ایمن داخل کابین را تضمین می نمایند.

در داخل ایرباس 321 نئو آپشن های زیر مشاهده می گردد:

  • یو اس بی (USB) روی صفحه در هر جایگاه
  • خروجی های برق 110 ولت در هر ردیف از جایگاه ها
  • نمایش های درخواستی رایگان، فیلم ها و نقشه پرواز سه بعدی
  • بیش از 100 کانال تلویزیونی رایگان
  • کم بودن صدای موتور تا 50 درصد برای مسافران و فرودگاه ها
  • فضای ذخیره سازی پشت جایگاه مجهز

مشخصات ایرباس 321 نئو ترکیش در یک نگاه

تفاوفت ایرباس A321 neo , A320

ایرباس A321 نئو از خانواده ایرباس A320 بوده و مدل ارتقا یافته ایرباس A321 محسوب میگردد. در واقع پسوند neo در این مدل اشاره به Option Engine New یا بهره وری از موتورهای نوتر نسبت به مدل قبلی خود دارد. موتور هواپیمای A321neo حدود 20 درصد در مصرف سوخت بهینه تر است و در سایر موارد نیز ایرباس نئو 900 کیلومتر رنج بیشتری نسبت به A320 دارد، فضای کابین آن بزرگتر شده و ظرفیت باربری آن 2 تن افزایش یافته است.فنآوری سبز باعث کارآیی بیشتر 32 نئو نسبت به مدل های قدیمی ایرباس شده است. موتورهای کم آلاینده فراوری شده به وسیله پرات و ویتنی، پروازی آرام و سازگار با محیط زیست را فراهم می نمایند که باعث صرفه جویی در مصرف سوخت و عملکرد بالا می گردد.

منبع: الی گشت

به "معرفی ایرباس 321 نئو ترکیش" امتیاز دهید

1 کاربر به "معرفی ایرباس 321 نئو ترکیش" امتیاز داده است | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی ایرباس 321 نئو ترکیش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید