مجیدی؛ فرار رو به جلو با بهانه های تکراری

به گزارش وبلاگ بازی، خبرگزاری خبرنگاران- سرمربی تیم فوتبال استقلال پس از دربی 97 تنها به صحنه جنجالی بازی اشاره نمود که داور می توانست برای آبی پوشان پنالتی بگیرد.

مجیدی؛ فرار رو به جلو با بهانه های تکراری

به گزارش وبلاگ بازی، فرهاد مجیدی پس از تساوی بدون گل تیم فوتبال استقلال مقابل پرسپولیس در هفته هشتم لیگ برتر فوتبال، گفت: به جز صحنه دقیقه 87 بازی، هیچ صحبت دیگری نداریم! اگر فردا پیشکسوتان، فرگوسن های وطنی و جراید نمی گویند، فرار رو به جلوست، شش امتیاز را تا به الان از ما گرفته اند.

وی ادامه داد: در بازی با فجر سپاسی، گل دوم را سالم زدیم که به جای تمام شدن بازی با نتیجه 2 بر صفر، مسابقه یک - یک تمام شد و بیرون آمدیم. در بازی با صنعت نفت دو پنالتی را برای ما نگرفتند که می توانست نتیجه بازی را تمام کند و این هم از این بازی!

سرمربی تیم فوتبال استقلال با طعنه نسبت به بعضی که شاید دنبال سرمربیگری این تیم هستند، گفت: اگر با فرهاد مجیدی مشکل دارند، بگویند، طرفداران استقلال چه گناهی دارند؟ من می روم و یکی دیگر بیاید، برای او پنالتی بگیرند. نمی دانم داستان چیست. قبلاً هم آمدم اینجا صحبت کردم. هر موقع تیم من بد بازی نموده است گفتم بد بازی نموده، هر موقع خوب بودیم، گفتم تیمم خوب بازی نموده است. داور چطور این صحنه را پنالتی نگرفت، من مانده ام! من که 50، 60 متر دورتر بودم، فهمیدم پنالتی است، داور چطور در دو قدمی نمی بیند. من صحبتی به جز صحنه دقیقه 87 ندارم.

بازی تیم های استقلال و پرسپولیس در حالی به سرانجام رسید که اگر لوگوهای دو تیم را به همراه هجمه تبلیغات محیطی از آن حذف می کردیم، بازی را با جدال دو تیم در حال سقوط به لیگ یک که پشت هر کدام از حرکات شان محافظه کاری خاصی نهفته بود، اشتباه می گرفتیم. استقلال در بازی مقابل پرسپولیس نشان داد تصمیمش برای استفاده از سیستم 4 دفاعه در بازی های این فصل جدی است و باید منتظر نمایش های این چنینی از شاگردان فرهاد مجیدی با این نوع چینش باشیم. استقلال تغییرات سیستمش را از بازی با نفت آبادان شروع کرد و بازخورد خوبی هم از این قضیه داشت. استقلالی ها در آن بازی موقعیت های زیادی را خلق کردند و اگر در زدن ضربات آخر دقت می کردند قطعا در آن ملاقات به پیروزی می رسیدند.

استقلال در دربی نسبت به بازی قبلی، غیر از جابه جایی سیدحسین حسینی با علیرضا رضایی، دو تغییر در ترکیب خود داشت؛ محمد دانشگر جای وریا غفوری مصدوم را در پست دفاع راست گرفت و رضا آذری هم به جای آرش رضاوندی که ظاهرا مصدومیت جزیی ای داشت، در ترکیب فیکس نهاده شد. البته این تنها تغییرات ظاهری قضیه بود و تیم مجیدی در واقع از لحاظ هجومی در این ملاقات هیچ دستاوردی نداشت و خبری هم از همان موقعیت های بازی قبلی که فرهاد مجیدی به آن افتخار می کرد، نبود و بخشی از مسائل استقلال به مسائل ذهنی بر می گردد.

تعداد پاس های سالم پرسپولیسی ها در این ملاقات چیزی حدود دو برابر استقلالی ها بود. پرسپولیسی ها از لحاظ میانگین تعداد پاس ها تیم اول لیگ هستند و بیشترین مالکیت را هم در اختیار دارند، بازیسازی اصلی تیم از فلانک ها با رجحان عددی شکل می گیرد. اما تیم شما چه آقای مجیدی؟ تیم شما را چگونه می توانیم در دو سه جمله خلاصه معرفی کنیم؟ بحث ما شناسنامه تاکتیکی یک تیم است. اگر تیمی مثل استقلال دارای یک شناسنامه تعیین و سبک بازی ای تعیین در ایران نباشد، پس چه تیمی باید دارای این ویژگی باشد؟ در این ملاقات مشکل گل محمدی و مجیدی مشترکا محافظه کاری بیش از حد بود اما مشکل فرهاد مجیدی و تیمش فراتر از این حرف ها است.. بخواهیم بی پرده صحبت کنیم، استقلال از لحاظ تاکتیکی یک تیم بی هویت است که به هیچ عنوان واکنش مناسبی مقابل تیم های مدعی و بازی های بزرگ ندارد و حتی مقابل تیم های کوچک هم به مشکل می خورد.

تا زمانی که استقلال روی سیستم 3 دفاعه اش تعصب داشت و تنها در فاز بازیسازی به مشکل خورده بود، می توانستیم از عملکرد مربی تیم اندکی دفاع کنیم چرا که رگه های از مدرنیته در سیستم استقلال دیده می شد و حداقل این تیم خط فکری تعیینی داشت اما از یک جایی به بعد که باید شخصیت استقلال تثبیت می شد، سرمربی آبی ها به مشکل بزرگی خورد... بازگشت به سیستم چهار دفاعه با آن اصرار اولیه به جا انداختن بازی با سه مدافع سازگاری ندارد

در کنفرانس های خبری متعددی معتقد بودید تیم شما را با دلالی بسته اند، این فصل که تیم را خودتان بستید، این تیم چرا در پست های حیاتی هنوز مشکل دارد؟ چرا با بازیکنانی که در اختیار دارید رودربایستی دارید و با تعویض های بدموقع آن ها را تخریب می کنید؟ باید قبول کنید سیستمی که برای این ملاقات انتخاب کردید، سیستم اشتباهی بود و در میانه بازی هم مجبور به تغییر آن شدید... پیش از بازی به این نکته اشاره کردیم که تغییر سیستم استقلال نباید به نحوی باشد که مثل استقلال فصل گذشته بین یکسری عدد و ارقام برای سیستمش معلق باشد اما مشابه این اتفاق دقیقا در این ملاقات رخ داد...

در ملاقات های این چنینی فرهاد مجیدی بیش از ساخت بازی تیم خودی در پی ایجاد اختلال در فرایند عادی بازی است و این قضیه از یک جایی به بعد جواب نمی دهد چرا که وقتی تیم رقیب متوجه این قضیه می گردد با محافظه کاری خاصی با شما رو به رو می گردد که حاصلش بازی هایی مشابه استقلال - پرسپولیس و گل گهر - استقلال است... استقلال دو بار گل گهر را با بلوک دفاعی پرتعداد فریب داد و با ضد حمله های سریع به پیروزی رسید و بار سوم دیدیم که گل گهر فریب بازی استقلال را نخورد و وقتی دید حریف به قصد خراب کردن بازی به زمین آمده، به حداقل ها قانع شد و دو امتیاز استقلال را سوزاند. این نقشه راه را تیم های دیگر هم دیده اند و دارند. نمی توان تمام حریفان را با یک مدل تکراری برد و جلو رفت. تیم های حریف که مجبور نیستند دلخواه شما بازی نمایند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "مجیدی؛ فرار رو به جلو با بهانه های تکراری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجیدی؛ فرار رو به جلو با بهانه های تکراری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید