فوتبال دنیا، منچسترسیتی - منچستریونایتد؛ صدرنشین قدرتمند در محاصره سلاطین بازگشت به پیروزی

به گزارش وبلاگ بازی، فوتبال دنیا - صدرنشین سرحال لیگ برتر انگلیس تیمی متخصص در زمینه بازگشت از شکست ها را پیش رو دارد.

فوتبال دنیا، منچسترسیتی - منچستریونایتد؛ صدرنشین قدرتمند در محاصره سلاطین بازگشت به پیروزی

به گزارش وبلاگ بازی، حالا که تیم ژوزه مورینیو، چهارمین بازگشت بزرگ اخیرش از شکست را در خانه یوونتوس جشن گرفته، خیلی ها در آستانه دربی منچستر، یاد نبرد دور برگشت فصل گذشته ژوزه و گواردیولا افتادند؛ جایی که آقای خاص، خاص ترین بازگشت خودش در دوران حضور در منچستریونایتد را رقم زد و شکست 2 بر صفر در خاتمه نیمه اول را به برتری 3 بر 2 در خاتمه رقابت تبدیل کرد تا ضمن رقم زدن دومین شکست فصل و تنها باخت خانگی فصل 2018-2017 سیتی، رویای قهرمانی تیم آبی پوش در زمین خودش مقابل دشمن دیرینه را نقش برآب کند.

حالا 2 تیم شهر منچستر برای اولین بار از آن بازی مقابل هم قرار می گیرند؛ این بار از ساعت 20 یکشنبه به وقت تهران به میزبانی منچسترسیتی در چارچوب هفته دوازدهم لیگ برتر انگلیس.

شرایط 2 تیم

منچسترسیتی مانند لیورپول هر 6 بازی اول فصل را نبرد اما آنقدر در بردهای پرگل تداوم داشت که با اولین غفلت لیورپول جایش را در صدر گرفت و حالا با 29 امتیاز در رده اول است. این تیم ابتدای هفته قبل، رقیب لیگی اش را با نتیجه 6 بر یک خرد کرد و در لیگ قهرمانان هم 6 گل مقابل شاختار زد تا سرحال بودن خودش را به رخ بکشد. در سوی منچستریونایتد در آخرین بازی لیگی با گل ثانیه های خاتمهی رشفورد به سختی بورنموث را برد و در یک بازگشت تاریخی در 5 دقیقه آخر، شکست یک بر صفر را به برتری 2 بریک در زمین یوونتوس تبدیل کرد تا اولین شکست فصل رقیب در تمام رقابت ها را رقم بزند. یونایتد حالا با 20 امتیاز در رده هفتم است و برتری در دربی، علاوه بر رقم زدن اولین شکست دشمن دیرینه، اختلاف 2 تیم را به 6 امتیاز می رساند.

غایبان بازی

دالوت تنها غایب قطعی منچستریونایتد است و احتمال نرسیدن والنسیا هم وجود دارد. در سوی مقابل منچسترسیتی بدون گوندوگان و دی بروینه به میدان می آید. احتمال بازی نکردن مک تومینی و لوکاکو در منچستریونایتد هم وجود دارد.

رویارویی های قبلی

در 176 دربی قبلی، منچستریونایتد 73 و منچسترسیتی 51 بار به برتری رسیده اند و 52 نبرد هم برنده نداشته است.

نکات کلیدی

منچسترسیتی پس از 4 برد متوالی مقابل رقیب بین سال های 2013 تا 2014 فقط 2 دربی از 8 جدال قبلی را از شیاطین سرخ برده و 4 بار باخته است.

منچستریونایتد در خاتمه بازی برگشت فصل گذشته تنها برای دومین بار در تاریخ لیگ برتر 2 پیروزی متوالی در ورزشگاه فعلی منچسترسیتی را جشن گرفت.

در دربی منچستر، 17 بار تیم میهمان پیروز شده و از این نظر تنها جدال استون ویلا با لیورپول (19) و اورتون با منچستریونایتد (18) بیش از دربی منچستر، پیروز بازی خارج از خانه داشته است.

ترکیب احتمالی

منچسترسیتی: ادرسون، لاپورته، استونز، واکر، مندی، داوید سیلوا، برناردو سیلوا، فرناندینیو، سانه، استرلینگ و آگوئرو

منچستریونایتد: دخه آ، اسمالینگ، یانگ، لیندلوف، شاو، ماتیچ، هررا، پوگبا، مارسیال، لینگارد و سانچس

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "فوتبال دنیا، منچسترسیتی - منچستریونایتد؛ صدرنشین قدرتمند در محاصره سلاطین بازگشت به پیروزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوتبال دنیا، منچسترسیتی - منچستریونایتد؛ صدرنشین قدرتمند در محاصره سلاطین بازگشت به پیروزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید