سلول های مصنوعی اجزاء ویروس ها را می سازند

به گزارش وبلاگ بازی، برای انجام مطالعات روی ویروس های خطرناک، محققان سلول های مصنوعی طراحی کردند که به آن ها در فراوری اجزاء مختلف ویروس یاری می نماید.

سلول های مصنوعی اجزاء ویروس ها را می سازند

به گزارش گروه فناوری وبلاگ بازی، دانشمندان در جستجوی تست های تشخیصی، دارو ها و واکسن های بهتر و قوی تر هستند که برای این کار ضروری است تا رمزگشایی ساختاری ویروس انجام گردد. هنگامی که ویروس مورد نظر بیماری زا باشد، تحقیق و تست روی آن می تواند بسیار خطرناک باشد.

روی بارزیف به همراه شرلی شولمن و اهاد ونشاک در حال کار روی فناوری هستند که بتوانند به این احتیاج پاسخ دهند. آن ها برای این کار رهیافتی ارائه نموده اند که در آن از سلول های مصنوعی استفاده شده است.

این گروه، سلول مصنوعی میکرومقیاسی ساخته اند که می توان آن را روی یک تراشه سیلیکونی قرار داد. در انتهای هر محفظه، دانشمندان رشته های DNA را به هم متصل نموده و آن ها را به طور متراکم بسته بندی نموده اند. لبه سلول های مصنوعی با گیرنده هایی مفروش شده است، گیرنده هایی که می توانند پروتئین های فراوری شده درون سلول ها را ضبط نمایند.

برای آغاز، دانشمندان این سلول ها را با هر آنچه که برای فراوری پروتئین ضروری است، نظیر مولکول ها و آنزیم هایی که برای خوانش DNA و انتقال آن به پروتئین احتیاج است، ترکیب کردند. در ادامه بدون دخالت انسان، گیرنده های موجود در این سلول یکی از پروتئین های فراوری در سلول را به دام انداخت. بقیه پروتئین های ویروسی به یکدیگر متصل شده و ساختار هایی فراوری می شوند که دانشمندان قبلا آن ها را برنامه ریزی نموده بودند. در این پروژه محققان بخش های کوچکی از ویروس را ایجاد کردند که باکتری ها را آلوده می نماید (یک باکتریوفاژ).

بارزیف می گوید: ما دریافتیم که می توانیم به وسیله طراحی سلول های مصنوعی، فرآیند مونتاژ را کنترل کنیم. این مونتاژ شامل ساختار هندسی سلول ها، قرارگیری و سازماندهی آن ها می گردد. همه این موارد معین می نمایند که کدام پروتئین ها فراوری شده و چه چیزی از این پروتئین ها فراوری گردد.

از آنجایی که این پروتئین ها بسیار کوچک هستند، می توان تعداد زیادی از آن ها را روی تراشه قرار داد. ما می توانیم طراحی سلول ها را تغییر دهیم به طوری که کار های متنوعی در محل های متفاوت روی تراشه انجام گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "سلول های مصنوعی اجزاء ویروس ها را می سازند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلول های مصنوعی اجزاء ویروس ها را می سازند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید