راهکارهایی برای کاهش استرس

به گزارش وبلاگ بازی، هم کارهای خانه را انجام می دهید، هم خرید می کنید، هم سر کار می روید، هم آخر هفته ها با دوستان قرار پیک نیک دارید... شاید بهتر است کمی سر خودتان را خلوت کنید. خرید را به دیگران بسپارید. قرار آخر هفته را کنسل کنید و یا آن را به تعویق بیندازید.

راهکارهایی برای کاهش استرس

راهکارهایی برای کاهش استرس

در این مقاله چند راهکار برای کاهش دادن استرس شما اسم می گردد. البته اگر مدتی به آنها عمل کردید و دیدید اثر نداشت، حتما به یک مشاور مراجعه کنید:

1.کارهای تان را سبک کنید:

هم کارهای خانه را انجام می دهید، هم خرید می کنید، هم سر کار می روید، هم آخر هفته ها با دوستان قرار پیک نیک دارید... شاید بهتر است کمی سر خودتان را خلوت کنید. خرید را به دیگران بسپارید. قرار آخر هفته را کنسل کنید و یا آن را به تعویق بیندازید.

2.راحت بگویید نه:

شما نمی توانید با یک دست 10 هندوانه را از زمین بردارید، حتی اگر آنها را بردارید، آنها به زمین می افتند و از بین می فرایند. به حد توان تان کار انجام دهید و گاهی بگویید: نه!

3.قهرمان بازی درنیاورید:

فرقی نمی نماید، گاهی شما هم باید مثل دیگران باشید. نجات زندگی دیگران همواره به شما ربطی ندارد. همواره این شما نیستید که باید سنگ شکیبا دیگران باشید، به آنها پول قرض بدهید و ... گاهی شما از دیگران یاری بخواهید.

4.روزی 20 دقیقه ورزش کنید:

باور کنید حتما 20 دقیقه وقت در بین اوقات روزمره و کارها پیدا می گردد. چرا این 20 دقیقه را از دست می دهید؟ با همین 20 دقیقه می توانید اکسیژن بیشتری به مغزتان برسانید، در نتیجه بهتر فکر کنید و بعد عمل و کلام درست تری انجام بدهید.

5.روابط غیرقابل اصلاح تان را قطع کنید:

گاهی وقت ها روابط قابل تعمیر نیستند. آنها خراب و ویران اند و درست نمی شوند. دست از این رابطه های ویرانگر بردارید و آدم های بهتری را به زندگی تان راه بدهید.

6.از خوبی های تان مراقبت کنید:

یک دفترچه تهیه کنید و در آن جمله های خوب را یادداشت کنید. جمله هایی از کتاب های مقدس، حرف آدم های بزرگ، شعری که حال تان را خوب می نماید و هر از گاهی نگاهی به آنها بیندازید.

منبع:www.salamat.com

منبع: راسخون

به "راهکارهایی برای کاهش استرس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکارهایی برای کاهش استرس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید