5 نکته مهم که قبل از خرید کتابخانه و قفسه کتاب باید به آن توجه کنید

به گزارش وبلاگ بازی، قفسه های کتاب و کمد کتابخانه یکی از مفیدترین المان ها به منظور زیباسازی بیشتر فضا هستند. چراکه این دسته از کالاها نه تنها مجموعه کتاب های شما را سازماندهی می نمایند، بلکه به عنوان مکانی برای نمایش لوازم تزئینی و آثار هنری و برجسته هم عمل می نمایند. با توجه به همین قابلیت های کاربردی هم در این مقاله از سری راهنماهای خرید در خبرنگاران مگ چند نکته اساسی برای انتخاب و خرید برترین مدل های قفسه کتاب و کمد کتابخانه را به شما ارائه می دهیم تا با دیدی بازتر دست به خرید این دسته از محصولات بزنید.

5 نکته مهم که قبل از خرید کتابخانه و قفسه کتاب باید به آن توجه کنید

آشنایی با انواع سبک های کمد و قفسه کتاب

چه در پی خرید چند قفسه کوچک برای نمایش لوازم دکوری باشید و چه در پی یک کتابخانه کوچک یا بزرگ، وقتی نوبت به انتخاب سبک قفسه ها می رسد با ده ها گزینه متنوع روبرو خواهید شد. بنابراین در همین ابتدا بعضی از رایج ترین سبک ها در کمد و قفسه کتاب را به شما معرفی می کنیم.

قفسه ها و کمدهای استاندارد (Standard Bookcase)

قفسه های کتاب به سبک استاندارد به شکل واحدهای قفسه بندی شده در دسترس کاربران هستند و معمولاً از چوب یا ام دی اف ساخته می شوند. بعلاوه بعضی از مدل های استاندارد با قفسه هایی با فاصله یکسان یا قابل تنظیم و فضایی از پشت بسته طراحی می شوند.

قفسه ها و کمدهای سبک اتاگر (Étagère)

قفسه ها و کمدهای سبک اتاگر گزینه هایی با ساختار ظریف تر از یک قفسه کتاب استاندارد هستند و پشتی آن ها اغلب باز یا در مواردی همراه با شیشه است.

سبک اتاگر عملا از فریم ساخته شده است و طبیعتا قرار دادن کتاب های زیاد در ساختار آن توصیه نمی گردد.

قفسه های کتاب نردبانی

قفسه های کتاب نردبانی به گونه ای طراحی شده اند که به دیوار تکیه داده شوند و اغلب با شمایلی پلکانی که به تدریج از سطح زمین دور می شوند همراه هستند.

قفسه های گوشه ای

قفسه های کتاب گوشه ای با زاویه ای بیش از 90 درجه ساخته شده اند و به شکل ایدئالی برای قرار گرفتن در گوشه های خانه های کوچک طراحی شده اند. در حالت کلی این سبک قفسه کتاب گزینه ای مناسب برای خانه هایی با ابعاد و فضایی کم است.

مدل های چارچوب بندی شده

همان طور که کاملا معین است این مدل قفسه های کتاب نام خود را از ظاهرشان می گیرند و همان طور که در این شکل هم کاملا معین است، از قفسه هایی ساخته شده که بین دو تکیه گاه نردبانی آویزان است.

قفسه ها و کمدهای کتاب مکعبی شکل

قفسه های کتاب مکعبی هم به صورت افقی و هم به صورت عمودی قابل انتخاب هستند که به یاری آن ها می توان بخش های دنج و کم جایی را در محیط خانه ایجاد نمایند تا برای قرار دادن کتاب، لوازم تزئینی و ذخیره سازی به کار آیند.

قفسه ها و کتابخانه های توکار

در صورتی که مستاجر نیستید و علاقه مندید که یکی از دیوارها (یا اتاق) را از قفسه هایی برای قرار دادن کتب پر کنید مطمئنا مدل های توکار راه حلی خاص و مجذوب کننده هستند. به منظور اعمال این سبک از کتابخانه باید از متخصصین دکوراسیون یا نجاری حرفه ای یاری بگیرید تا با حضور در خانه شما مدل مناسب را برای اتاق بسازد.

بازگشت به لیست

ابعاد استاندارد کمد، کتابخانه و انواع قفسه

توجه به میزان کتابخانه شاید مهم ترین عاملی است که باید در هنگام خرید کتابخانه و قفسه کتاب باید در نظر گرفت چراکه این فاکتور مهم معین نماینده چگونگی به نظر رسیدن محصول در محیط شماست. بنابراین در این بخش تاکید خود را بر ارائه توضیحاتی در موزد ابعاد استاندارد کمد، کتابخانه و انواع قفسه می گذاریم.

ارتفاع قفسه ها

بیشتر قفسه های کتاب موجود در بازار حدودا سه الی هشت فوت (حدودا 90 الی 250 سانتی متر) ارتفاع دارند. بنابراین در هنگام انتخاب ارتفاع کتابخانه، ضروری است هم دغدغه های زیبایی شناختی و هم عملیاتی را به خاطر داشته باشید. قفسه های کتاب بلند که بیشتر دیوار را پر می نمایند، معمولاً گران تر و سنتی تر به نظر می رسند. با این حال، موارد کوتاه تر، قابلیت افزوده استفاده از قسمت بالای کتابخانه را به کاربران می دهد.

عرض کتابخانه یا قفسه کتاب

به طور کلی عرض قفسه کتاب شما باید نسبت به ارتفاع کالا در نظر گرفته گردد. اگر یک قفسه کتاب بلند انتخاب می کنید، خرید مدل هایی با واحدهایی به عرض کم به جای یک واحد بزرگ، انعطاف پذیری بیشتری را برای افزودن یا کم کردن فضای ذخیره سازی در صورت احتیاج ارائه می نماید، به عبارتی ابدا جاگیر نیست. اگر محصول کوتاه تری را انتخاب کنید، انتخاب گزینه ای عریض باعث می گردد که فضای خانه شما چشمگیر به نظر برسد.

عمق کتابخانه

بیشتر قفسه های موجود در بازار حداقل 12 اینچ (حدودا 30 سانتی متر) عمق دارند تا فضای کافی برای ذخیره سازی انواع لوازم به ویژه کتب، فراهم گردد، اما بعضی از گزینه ها، به ویژه قفسه های نردبانی یا چارچوبی، دارای عمق کمتری نسبت به سایر مدل ها هستند. بنابراین حتما از قبل از انتخاب و خرید نوع کاربری خود را (قرار دادن کتب یا لوازم تزئینی و گلدان) معین کنید.

فضای بین قفسه ها

یکی دیگر از نکات مهم در زمان انتخاب قفسه یا کتابخانه توجه به فضای بین قفسه ها به ویژه در مدل های مدرن، است. قبل از خرید بلندترین لوازمی که قصد دارید در قفسه ها جا دهید را ارزیابی کنید تا مطمئن شوید که کتاب ها و قطعات برجسته شما در آن جا می شوند. به همین دلیل گفتنی است که قفسه هایی با ارتفاع قابل تنظیم می توانند انعطاف پذیری بیشتری را به شما ارائه دهند.

بازگشت به لیست

5 فاکتور مهم که قبل از خرید قفسه کتاب یا کتابخانه باید در نظر بگیرید!

در کنار اطلاعات مطرح شده در قسمت های قبل به خاطر سپردن فاکتورها و نکات زیر هم می تواند به انتخاب محصولی بهتر و بادوام تر یاری کند.

1. ویژگی های اضافی در قفسه های کتاب

در حالت کلی بسته به نحوه استفاده از قفسه کتاب، ممکن است بخواهید در پی مدل هایی با ویژگی هایی بیشتر باشید. یکی از این موارد قفسه هایی با قابلیت تنظیم ارتفاع قفسه ها هستند که به منظور تطبیق پذیری بیشتر با محیط به کار می آیند. یکی از مدل های قفسه کتاب با قفسه های متحرک گزینه هایی هستند که معمولا قفسه های آن ها با گیره هایی آویزان است و می توان آن ها را در حفره های مختلف قرار داد تا موقعیت قفسه را تنظیم کرد.

بعضی کتابخانه های موجود در بازار دارای چرخ هایی به منظور راحتی در جابه جایی هستند. اگر قصد دارید از قفسه های خود به عنوان جدانماینده اتاق بهره ببرید، یا علاقه مندید که مرتب جای آن را تغییر دهید مدل های چرخ دار می توانند انتخاب هایی مجذوب کننده باشند.

کتاب خانه هایی که نقش تقسیم نماینده های اتاق را بازی می نمایند هم یکی دیگر از موارد جالب توجه در بازار هستند. در زمان خرید این محصولات دقت داشته باشید که قفسه های کتاب تقسیم نماینده به طور خاص برای این کار طراحی شده باشد تا به تنهایی بتوانند بایستد؛ چراکه بسیاری از قفسه های کتاب باید روی دیوار محکم شوند و برای استفاده به عنوان جدانماینده اتاق مناسب نیستند.

2. توجه به مواد سازنده قفسه های کتاب

قفسه های کتاب از مواد مختلفی ساخته می شوند که رایج ترین متریال برای آن ها شامل چوب، فلز و نئوپان با ورقه های ام دی اف است. قفسه های کتاب چوبی ظاهری سنتی با قاب محکم و بادوام دارند و برای ساخت کتابخانه موادی ایدئال هستند، چراکه می توانند وزن قابل توجهی را تحمل نمایند. البته همان طور که می دانید گران تر از سایر گزینه ها به شمار می روند.

با این حال اگر بودجه کمی دارید، در پی قفسه های ساخته شده از نئوپان با روکش ام دی اف باشید که ظاهر چوبی را با قیمت بسیار پایین تری ارائه می نمایند. البته باید در نظر داشته باشید که این دسته از کالا چندان محکم و بادوام نیستند، بنابراین قبل از قرار دادن اشیا بر روی آن محدودیت های وزن را در نظر بگیرید. بر خلاف مدل های ام دی اف قفسه های فلزی می توانند فضای محکمی را با حجم بسیار کمتری نسبت به چوب یا ام دی اف ارائه دهند. کتابخانه ها یا قفسه های کتاب فلزی گزینه های عالی برای افرادی است که ظاهری ساده و امروزی را ترجیح می دهند.

3. قیمت کتابخانه یا قفسه کتاب

مسلما قیمت قفسه کتاب شما به میزان، مواد سازنده و سبک آن بستگی دارد. بنابراین برای انتخاب برترین قفسه کتاب در محیط خود با معین نحوه استفاده از آن آغاز کنید. بعلاوه از آن جایی که قفسه کتاب چیزی است که سال ها از آن استفاده می کنید، آن را به عنوان یک سرمایه گذاری بلندمدت در نظر بگیرید و باکیفیت ترین کالایی را که قابلیت خرید آن را دارید را انتخاب کنید. اگر مشتاق یک قفسه کتاب توکار هستید اما قیمت آن بالاست، یک سری قفسه کتاب بلند و باکیفیت را خریداری کنید و آن ها را در کنار هم قرار دهید.

4. توجه به فضایی که برای کتابخانه در نظر گرفته اید!

فضایی که قصد دارید قفسه های کتاب خود را در آن قرار دهید می تواند به شما یاری کند تا گزینه های خود را محدود کنید. برای این کار تنها کافیست که عرض، عمق و ارتفاع منطقه مدنظر را میزان گیری کنید و هنگام خرید قفسه کتاب یا کتابخانه از آن به عنوان راهنما بهره ببرید.

5. توجه به احتیاج خود در خرید

توصیه می گردد که قبل از خرید، ایده روشنی از نحوه استفاده از قفسه های خود داشته باشید. اگر اهل مطالعه هستید، قفسه های محکم تری احتیاج دارید که وزن مجموعه کتب داستایوسکی و کمدی الهی دانته را تحمل کند. از طرف دیگر، قفسه ای که بیشتر به عنوان یک ویترین عمل می نماید، می تواند سبک تر و ظریف تر باشد، بنابراین چندان برای نگهداری کتب کارا نیستند.

بازگشت به لیست

6 نکته بسیار کاربردی برای چیدمان کتابخانه منزل

مسلما با خرید کتابخانه ای زیبا برای خانه خود چیدمان آن هم نقش بسیار پررنگی در جلوه بیشتر آن دارد. با توجه به همین مساله هم در این بخش 6 نکته بسیار کاربردی برای چیدمان کتابخانه منزل را به شما عزیزان ارائه می کنیم.

1. انتخاب فضایی مناسب برای کتابخانه

مهم ترین نکته در ایجاد دکوراسیونی بهینه و مجذوب کننده این است که جایگاه مناسبی را در منزل برای قفسه های کتاب انتخاب کنید. جدا از اینکه ترجیح شما برای قرارگیری کتابخانه کجاست در نظر گرفتن المان های زیر می توان به زیبایی و جلوه بیشتر کتابخانه شما یاری کند. در حالت کلی وجود میزان نور کافی برای فضای اطراف کتابخانه، رنگ دیوارها و آیتم های موجود در اطراف کتابخانه مثل مبلمان و تلویزیون می تواند تاثیر مستقیمی بر ظاهر کتابخانه داشته باشد.

2. در چیدمان کتب خلاقانه عمل کنید!

به طور کلی همواره احتیاجی نیست که کتاب های خود را به صورت عمودی قرار دهید! در واقع، ترکیبی از دو حالت عمودی و افقی می تواند قفسه کتاب را بسیار جالب تر و شیک تر کند. چند کتاب که به آرامی به یکدیگر تکیه داده شده اند، احساس آرامش بیشتری نسبت به ظاهری منظم می دهند و کتب شکلی خشک به خود نخواهند گرفت. کتاب های افقی این قابلیت را دارند که شمع یا سازه ای کوچک را روی خود داشته باشند.

3. چیدمان عمودی کتب به ترتیب ارتفاع

برترین روش چیدمان کتب در کتابخانه، چینش عمودی کتاب ها از بزرگ به کوچک است، آن هم به صورتی که کتاب های بلندتر در سمت راست و کتاب های کوچک تر در سمت چپ قرار بگیرند. علاوه بر این بهتر است که کتابخانه ی خود را به گونه ای بسازید که به فاصله حدودا 40 سانتی متر از سقف قرار گرفته باشد تا برای دسترسی به کتاب هایی که در طبقات بالا قرار دارند دچار مشکل نشوید.

4. نمایش کتاب ها بر اساس وزن آن ها

برای ایجاد ظاهری متعادل در قفسه ها توصیه می گردد بزرگ ترین کتاب ها را در پایین ترین قفسه ها و کوچک ترها را در بالا قرار دهید. بعلاوه به منظور ساخت فضایی بهتر با خطوط عمودی می توانید از گلدان های ظریف در بین کتب قفسه های میانی بهره ببرید.

5. هرچه کمتر، بهتر!

یک اشتباه رایج در طراحی قفسه های کتاب این است که همه کتاب ها و لوازم تزئینی خود را با هم و در کنار هم در قفسه ها قرار دهید. به یاد داشته باشید که یک ضرب المثل قدیمی تاکید دارد که هرچه کمتر، بهتر (less is more)! درواقع ممکن است دیوار پشت قفسه ها به میزان کتب و لوازم تزئینی ارزش دیده شدن داشته باشد.

6. از گل و گیاه بهره ببرید!

یکی از برترین گزینه هایی که می توان برای دکوراسیون کتابخانه به کار برد، استفاده از گل و گیاه طبیعی است. در نظر گرفتن فضای خالی در قفسه ها به منظور قرار دادن گیاهانی مینیمال و انتخاب گلدان هایی با ابعاد مناسب می تواند به مجذوب کنندهیت بیشتر قفسه کتاب یاری کند. البته بهتر است در این کار زیاده روی نکنید.

بازگشت به لیست

معرفی محبوب ترین مدل های کتابخانه و قفسه های کتاب

حال که با نکات لازم برای خرید قفسه کتاب و کمد کتابخانه آشنا شدید، وقت آن است که نگاهی به محبوب ترین مدل های بازار بیاندازیم تا با دستانی پُرتر اقدام به خرید کتابخانه کنید.

کتابخانه مدل ماوی کد M27

یکی از گزینه های سبک، محکم، با چهار طبقه و در رنگ های متنوع که قیمت مناسبی هم دارد، کتابخانه مدل ماوی کد M27 است. متریال سازنده این کتابخانه نئوپان با روکش ملامینه است و ابعادی به میزان 90x25x180 سانتی متر دارد. شکل این محصول کاربردی به صورت مکعب مستطیل است و با توجه به ساختار ساده و مینیمالی که دارد طراحی مناسبی را برای اغلب چیدمان ها ارائه می نماید.

کتابخانه مدل M26

کتابخانه مدل M26 محصولی پنج طبقه و دارای پایه، کمد و دو درب چوبی است. سبک ساخت این کتابخانه در دسته سبک های مدرن و مینیمال قرار گرفته است و با وجود قفسه هایی از فلز و درب چوبی می تواند فضایی خاص را برای نگهداری از کتب و لوازم تزئینی به شما ارائه دهد. ابعاد استاندارد (60x36x180 سانتی متر) و کیفیت ممتاز از جمله ویژگی های این قفسه کمددار است که می تواند تا سال های سال در کنار شما باشد.

کتابخانه مدل رویسان r20

یکی از گزینه های زیبا و کاربردی و با قیمت زیر یک میلیون تومان در بازار کتابخانه مدل رویسان r20 است که دارای معیناتی همانند سه طبقه مجزا، دربی از جنس ام دی اف، ضدخش همراه با نوار PVC برای جلوگیری از آسیب به لبه های کتابخانه، بدنه ملامینه و پشت باز است. این مدل قفسه کتاب ابعادی به میزان 25x80x132 سانتی متر دارد و با وجود استحکام در ساخت جهت کالاهای دکوراتیو و کتاب های سنگین گزینه ای کاربردی و مناسب است.

کتابخانه کوتاه پیرو مدل شنین

شلف کوتاه پیرو مدل شنین را می توان هم یک کتابخانه و هم یک کنسول برای قرار دادن ظروف و چیدمان لوازم دکوراتیو در نظر گرفت که تماما از چوب طبیعی و مرغوب راش اتریش ساخته شده است و به همین دلیل هم قیمت آن به شکل قابل توجهی بالا است. در ساخت این کتابخانه کوتاه از روکش یا کامپوزیت های چوبی (مانند ام دی اف یا پلای وود) استفاده نشده است و جالب است بدانید که این کتابخانه خاص با استفاده از رنگ روغنی و گیاهی مونوکوت بلژیک رنگ شده است و مدل کوتاه آن ابعادی به میزان 160x40x100 سانتی متر دارد.

ستون های استوانه ای در نمای محصول به همراه برش ها و زوایای منحنی در صفحات و طبقات، ظاهری متفاوت و مدرن به این کالا بخشیده است و ستون های بیرونی آن عاملی برای استواری و ثبات بیشتری آن در زمان قرارگیری کتب سنگین وزن بر روی آن است. گفتنی است که شلف شنین در سه سایز بلند، کوتاه و پهن در وبلاگ بازی موجود است.

کتابخانه مهرو کد 20107

کتابخانه مهرو کد 20107 گزینه ای میان رده با معیناتی همانند مجهز به 6 طبقه، جادار، بدنه از جنس فلز سبک، طبقات ام دی اف با تنوع رنگ فقط برای بدنه، پشت باز و با ابعادی به میزان 100x35x200 سانتی متر است که جزو گزینه های خوش ساخت و بادوام بازار که ارزش خرید بالایی هم دارد، به شمار می رود.

کتابخانه آراسک مدل rs 2

یکی دیگر از گزینه های میان رده و خوش ساخت با قیمت مناسب کتابخانه آراسک مدل rs 2 است که علاوه بر چهار عدد طبقه دارای ویژگی هایی همانند جنس ملامینه، ارتفاع 126 سانتی متری، ساختار مستطیلی، کاملا ضدخش و همراه با نوارهای PVC برای جلوگیری از ضربه به لبه های کتابخانه است. این مدل قفسه کتاب جزو گزینه های سبک با استحکام مناسب است که می تواند برای لوازم تزئینی و کتب به کار رود.

کتابخانه ایکیا مدل GERSBY

کتابخانه ایکیا مدل GERSBY کالایی مستطیلی و مرتفع است که با 5 طبقه همراه شده است. این مدل کتابخانه از جنس ام دی اف ساخته شده است و علاوه بر زیبایی ای که دارد می تواند انتخابی جادار و جمع وجور برای اغلب خانه ها حتی اتاق های کوچک باشد. گفتنی است که ابعاد این نوع کتابخانه طبقه ای 60x24x180 سانتی متر است.

کتابخانه رومیزی مدل دایان کد 300

کتابخانه رومیزی مدل دایان کد 300 یک مدل مقرون به صرفه قیمت، کم جا و کاربردی برای افراد مختلف به ویژه دانشجویان خوابگاهی است. جنس این قفسه کتاب از ملامینه است و ابعادی به میزان 34x20x60 سانتی متر دارد. این نوع کالا قابلیت قرارگیری بر روی سطوح مختلف و میز کار را هم دارد.

کتابخانه مدل اینداستریال

اگر قصد دارید که علاوه بر خرید کتابخانه محصولی با زیبایی ظاهری خاص و وینتیج را هم به خانه خود اضافه کنید ما به شما انتخاب و خرید کتابخانه مدل اینداستریال را پیشنهاد می دهیم. این مدل کالا دارای یک درب از جنس چوب است و همراه با دو کشو و سه طبقه به بازار عرضه شده است. در ساختار این مدل کتابخانه از چوب و فلز در کنار هم استفاده شده است و ابعاد آن به 80x38x175 سانتی متر می رسد. کتابخانه مدل اینداستریال یکی از گزینه های مجذوب کننده برای دکور کردن خانه است که استحکام و دوام مناسبی هم برخوردار است!

کتابخانه مدل D-102

کتابخانه مدل D-102 کالایی با پنج طبقه از جنس چوب طبیعی، پشت باز، دارای فریم هایی از جنس پروفیل صنعتی، مقاوم و سبک، با رنگ فریم از نوع الکترواستاتیک، ضدخش، با میزان هر طبقه 3×29×145 سانتی متر است که گزینه ای پر فروش در بین قفسه های کتاب وبلاگ بازی به شمار می رود. ساختار این کتابخانه مدرن و زیبا به شکل مکعب مستطیل است و ابعاد کلی آن به 150x35x220 سانتی متر می رسد.

منبع: MY MOVE

منبع: دیجیکالا مگ

به "5 نکته مهم که قبل از خرید کتابخانه و قفسه کتاب باید به آن توجه کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 نکته مهم که قبل از خرید کتابخانه و قفسه کتاب باید به آن توجه کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید