از هدف اچیومنت در بازی ها تا قاب های رنگی PS5؛ بهترین های بازی های ویدیویی
به گزارش وبلاگ بازی، اگر فرصت مطالعه اخبار و مقالات مهم صنعت بازی و بازی سازی را ندارید، می توانید مجموعه ای از مهم ترین اخبار و بهترین مقاله ها و ویدیوهای بازی را در خبرنگاران مگ پیدا کنید. ما در سری مطالب بهترین های بازی های ویدیویی، هر دوشنبه 10 مقاله و ویدیوی مجذوب کننده و پربازدید هفته گذشته را در یک مجموعه کنار هم در اختیارتان قرار می دهیم.
سونی قاب های رنگی پلی استیشن 5 را خودش خواهد ساخت
زمانی که پلی استیشن 5 معرفی شد طراحی آن باعث ایجاد اختلاف میان کاربران شد. برخی از این طراحی نو و خاص راضی بودند ولی برخی نیز از این طراحی اصلا خوششان نیامد. مشکل اصلی این افراد نیز رنگ سفید این کنسول بود. از همان ابتدای عرضه شرکت های مختلفی تلاش کردند تا فیس پلیت (Face Plate) پلی استیشن 5 را تغییر داده و چیزی نو طراحی کنند. پرطرفدارترین آن هم رنگ سیاه بود. حال سونی تصمیم گرفته تا به رقابت میان این شرکت ها خاتمه بخشد و فیس پلیت ها را خودش عرضه کند.
10 انیمه برتر که گیمرها باید تماشا کنند
صنعت انیمیشن میلیارد دلاری ژاپن، به لطف سرویس هایی که از آن پشتیبانی می کنند، همچنان به افزایش محبوبیت خود در سطح جهانی ادامه می دهد. فارغ از سرویس های پخش آنلاینی مانند Crunchyroll و Funimation که تنها بر پخش انیمه تمرکز دارند، سرویس های بزرگی مانند هولو، نتفلیکس و آمازون پرایم هم انیمه های ژاپنی متنوعی را به پلتفرم های خود آورده اند. ما اکنون بیش از هر زمان دیگری در انتخاب انیمه های دلخواه خود آزادی داریم و این به لطف طیف گسترده ای از انیمه ها با ژانرهای مختلفی است که در طی سال های اخیر عرضه شده اند. خوشبختانه بسیاری از آن ها به نوعی شامل المان هایی از بازی های ویدیویی می شوند. بسیاری از بازی های ویدیویی هم تحت تأثیر انیمه قرار گرفته اند و بعضا خطوط داستانی مشابه همراه با سکانس های اکشن پر زرق و برق و قهرمان های هیجان انگیز دارند.
بازسازی Mirrors Edge ممکن است اوایل 2022 عرضه شود
در سال 2008 میلادی، الکترونیک آرتز بازی Mirrors Edge را برای ایکس باکس 360 و پلی استیشن 3 منتشر کرد. یک بازی اول شخص با مکانیزم های پارکور که با استقبال خوبی روبه رو شد. با وجود اینکه یک بازی موبایل از این سری عرضه شد اما نتوانست این مجموعه را به جلو پیش ببرد و به نوعی این IP فراموش شده بود. با عرضه دنباله ای با عنوان Mirrors Edge: Catalyst در سال 2016، این سری دیگر کنار گذاشته شد. با این حال، صحبت هایی درباره یک ریمستر شنیده می شود و شایعه ای نو حاکی از آن است که این نسخه ممکن است اوایل سال آینده میلادی عرضه شود.
چرا اچیومنت در بازی ها مهم تر از چیزی است که تصور می کنید؟
پتانسیل بسیار زیادی (که هنوز مورد استفاده قرار نگرفته) برای استفاده از اچیومنت ها جهت بهبود داستان وجود دارد. من اعتقاد دارم اگر به درستی از سیستم اچیومنت ها استفاده شود، می توانند به روش های متنوع و جذابی داستان بازی ها را بهتر کنند و وجود آن ها می تواند برای رسانه ویدیو گیم مفید باشد (از اینجا به بعد از واژه اچیومنت برای اشاره به مفهوم کلی سیستم هایی که چندین دستاورد اختیاری به بازیکنان می دهد استفاده می کنم و منظورم فقط سیستم خاصی نیست که ایکس باکس یا استیم به کار می گیرند).
نسخه نسل بعدی ویچر و سایبرپانک طبق برنامه عرضه می شود
شرکت سی دی پراجکت به صورت رسمی اعلام کرده است که نسخه نسل نهمی دو بازی سایبرپانک 2077 و ویچر 3 همچنان در راستا عادی توسعه خود قرار دارند تا بتوانند در تاریخ نو گفته شده منتشر شوند. نسخه نسل بعدی این دو بازی در ابتدا قرار بود که در سال 2021 برای دو پلتفرم پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس/ اس عرضه شوند اما در ماه اکتبر نسخه نسل نو هر دو بازی ویچر 3 و سایبرپانک 2077 تا سال 2022 میلادی با تأخیر روبرو شدند. تاریخ عرضه سایبرپانک 2077 به سه ماهه اول سال 2022 و تاریخ عرضه ویچر 3 به سه ماهه دوم آن سال موکول شد.
هدف اصلی بازسازی باید احترام به بازی اصلی باشد
زمانی که ریمستر GTA تریلوجی منتشر شد انتظارات از آن بسیار بالا بود. بسیاری از افراد در فروشگاه اینترنتی پلی استیشن منتظر مانند تا نقدهای آن منتشر شود. ابتدای کار که نقدها از بازی منتشر نشده بود همگی انتظار داشتند تا در بدترین حالت بازی ثبات خوبی داشته باشد. تنها از نظر کیفیت تصویر و نرخ فریم بهبود داشته باشد. اصلا یکی از چیزهایی که باعث می شد این سه بازی مطرح بشوند همین ثبات آن ها بود. بسیاری از افراد صبر کردند تا ببینند چه تفاوتی میان نسخه های مختلف این بازی وجود دارد. برای مثال اینکه نسخه ایکس باکس با پلی استیشن تفاوت خاصی دارد یا نه. این سه بازی که برای کنسول های نسل نو ریمستر شدند در زمان خود بازی های بسیار مهمی بودند. به این معنا که افراد زیادی مشتاق بودند تا دوباره این شاهکارها را تجربه کنند.
اولین فرمان رسمی ماشین بازی برای پلی استیشن 5 رونمایی شد
کمپانی فناتک (Fanatec) از اولین فرمان ماشین بازی برای پلی استیشن 5 با نام Gran Turismo DD Pro رونمایی کرده است. این برند که در طول سال ها فرمان های گیمینگ مختلفی تولید کرده با همکاری پلیفونی دیجیتال به عنوان شرکت سازنده بازی گرن توریسمو 7، این فرمان را در تاریخ 4 مارس 2022 (13 اسفند 1400) همراه بازی عرضه خواهد کرد. این فرمان با قطعات خود، فرمان های گیمینگ مسابقه ای با قیمت پایین تر را کنار می گذارد تا فرمانی بسیار نرم تر، با بازخورد نیروی بیشتر و دقیق تری ارائه کند و این کار را با اندازه ای کوچک هم انجام می دهد.
راز بازی Zelda: Majoras Mask پس از 20 سال کشف شد
بازی The Legend of Zelda: Majoras Mask برای نینتندو 64 در سال 2000 میلادی منتشر شد. پس از گذشت 20 سال، به نظر می رسد که این بازی هنوز رازهایی را درون خود مخفی نگه داشته است. یکی از این رازها به تازگی از طریق یک برنامه نویس پرده برداری شده است. او متوجه شده که ستاره های آسمان بازی برای همه بازیکنان یکسان نیستند. مانند بسیاری دیگر از بازی های نقش آفرینی، بازی به بازیکنان اجازه می دهد نامی برای شخصیت قابل بازی و فایل ذخیره خود وارد و از آن به جای نام لینک استفاده کنند. در حالی که احتمالا بازیکنان فکر می کردند که این نام فقط در کات سین ها و برای متمایز کردن هر فایل ذخیره از یکدیگر استفاده می شود، به تازگی مشخص شده که نقش مهم تری در خاص کردن آسمان بازی برای هر بازیکن داشته است.
دارک سولز از سوی گیمرها به عنوان بهترین بازی تاریخ انتخاب شد!
انتخاب شد. این انتخاب هم کاملا منطقی است. به دلیل اینکه در طول سال ها همواره کامپیوتر از کنسول های بازی پیشرفته تر بوده و تجربه بهتری را به کاربر نسبت به کنسول ارائه می دهد. به خصوص اینکه جهانی کامپیوتر بسیار سریع تر از کنسول های بازی پیشرفت می کند. حال که کامپیوتر به عنوان بهترین سخت افزار گیمینگ انتخاب شد، بهترین بازی تاریخ چیست؟ طبق چیزی که در مراسم جوی استیک طلایی اعلام شد، بازی نقش آفرینی شرکت فرام سافتور، یعنی دارک سولز، بهترین بازی تاریخ است. این بازی در سال 2011 عرضه شده و توانست تعدادی از بهترین مجموعه های تاریخ مثل دوم، هلف لایف (Half Life)، ماینکرفت، هیلو، GTA و بسیاری دیگر را کنار بزند.
گنشین ایمپکت چگونه از موبایل تا PS5 تجربه ای یکسان و زیبا ارائه می دهد؟
بازی گنشین ایمپکت یکی از پدیده های صنعت بازی های ویدیویی در سال اخیر بوده است. ژنژونگ یی درباره نسخه پلی استیشن 5 بازی در سال جاری و اینکه چرا عرضه برای پلتفرم های مختلف هسته اصلی طراحی بازی بوده است، صحبت هایی داشته است. با وجود اینکه تنها یک سال از عرضه بازی گذشته است، این اثر توانسته موفقیت های باورنکردنی را به دست آورد. این بازی نقش آفرینی و جهان باز رایگان که در سپتامبر 2020 عرضه شد، عنوان بزرگ ترین فروش بین المللی در هفته نخست را به عنوان یک بازی چینی کسب کرد و درآمد توسعه دهنده آن یعنی شرکت میهویو (MiHoYo) را در عرض تقریبا یک سال به تقریبا 2 میلیارد دلار رساند که چند برابر بیشتر از اندازهی است که این کمپانی سال گذشته به دست آورده بود.
منبع: دیجیکالا مگ