در نوروز 1400 سین سلامتی یادتان نرود

به گزارش وبلاگ بازی، پس از یک سال خانه نشینی، کمتر کسی را می بینید که دلتنگ سفر و مسافرت نباشد. شوق و ذوق روزهای قبل سفر، بستن چمدان، و زدن به جاده ها به خاطره هایی بدل شده اند که با نزدیک شدن به نوروز، این دلتنگی بیشتر هم به چشم می آید. چه عادت داشتیم در ایام نوروز در شهر خودمان بمانیم و جاهای دیدنی آن را کشف کنیم و یا شهرهای دیگر را بگردیم، همچنان در نوروز 1400 با حضور ویروس ناخوانده کرونا محدودیت هایی در سطح کشور و برای سفرهای نوروزی پیش رویمان قرار دارند. اگر تصمیم دارید سال 1400 را با سفر آغاز کنید، این مطلب به شما یاری می نماید تا قبل از سفر چیزی را از قلم نیاندازید و به سلامت به دل جاده ها بزنید.

در نوروز 1400 سین سلامتی یادتان نرود

مثلث بهداشتی؛ ماسک، فاصله، ضدعفونی

چه در شهری که هستید به سراغ دیدنی هایش می روید یا تصمیم به جست وجوی دیگر نقاط کشور را دارید، رعایت پروتکل های بهداشتی از واجبات نوروز 1400 هستند. در مکان های عمومی و مخصوصا پرجمعیت ماسک را نباید فراموش کنید. هرچند که در این یک سال به فاصله عادت نموده ایم، اما باز هم یادآوری فاصله 2 متری با دیگر مسافران خالی از لطف نیست. شستن مرتب دست ها و استفاده از مواد ضدعفونی در سفر، باعث اطمینان خاطر بیشترتان می گردد. اگر تمیز بودن هتل و محل اقامتتان برایتان ارجحیت دارد، می توانید سری به لیست هتل های سایت وبلاگ بازی تریپ بزنید و ببینید کدام یک از آن ها نمره قبولی در رعایت موارد بهداشتی را گرفته اند. هرچه این موارد را در نوروز کرونایی سال جاری جدی تر بگیرید و رعایت کنید، ریسک ابتلای خودتان را در سفرهای نوروزی تا حد بسیار زیادی کم می کنید.

مجوز سفر نوروزی

اگر از مسافرانی هستید که پس از ورود به یک شهر جدید به دنبال هتل می گردند، شاید بهتر باشد نوروز 1400 از این رویه برای سفرتان استفاده نکنید. ستاد ملی مبارزه با کرونا در یکی از مصوبه های جدیدش به داشتن مجوز برای سفرهای نوروزی اشاره نموده. طبق این تصمیم، مسافران باید پیش از سفر نوروزی 1400، اقامتگاه و هتل خود را انتخاب نمایند و واچر هتل یا اقامتگاه خود را به همراه داشته باشند. در ذهن داشته باشید که رزرو هتل و اقامتگاه ها برای سفرهای نوروزی هم باید از بین هتل ها و اقامتگاه های دارای مجوز باشد. اگر تصمیمتان برای سفر نوروز در دوران کرونا قطعی ست، می توانید اقامتگاه های شهرهای مختلف ایران را در سایت وبلاگ بازی تریپ ببینید و رزرو خود را پیش از نوروز کامل کنید.

سفر نوروزی به کیش

جزیره کیش در روزهای نوروزی به خاطر آب و هوای خوبش، مقصد بسیاری از مسافران نورزوی است. اگر شما هم قصد دارید در نوروز 1400 به جزیره کیش بروید، این چند نکته را در نظر داشته باشید؛

  • پروازهای جزیره کیش همچنان پابرجا هستند و برای رفتن به کیش با هواپیما، تا به امروز منعی گذاشته نشده.
  • اگر برای رفتن به کیش راستا دریایی را انتخاب می کنید، در هنگام ورود به جزیره به واچر و برگه رزرواسیون هتل، سند ملک در کیش، و یا مدرکی مبنی بر شاغل بودن در کیش احتیاج خواهید داشت.
  • در ایام نوروز 1400 با خودرو به جزیره کیش نمی توانید وارد شوید و سفر هوایی و دریایی، گزینه های مورد تایید هستند.

قشم در سفرهای نوروزی

یکی دیگر از قوانین جدیدی که برای سفرهای نوروزی تعیین شده، برای مسافران و گردشگران جزیره قشم است. اگر شما هم نمی توانید در مقابل آب و هوای خوب قشم در روزهای اوایل بهار بگذرید، یادتان باشد که قبل از سفر سری به سامانه قشم زیبا بزنید. این سامانه برای کنترل ورود و خروج مسافران به جزیره قشم و هتل های جزیره قشم راه اندازی شده، و مسافران را موظف به ثبت نام پیش از سفر به جزیره قشم می نماید.

تست کرونا در سفرهای نوروزی ضروری است؟

با بالا و پایین های سفرهای نوروزی دوران کرونا، سوال دیگری که پیش می آید این است که به تست منفی کرونا هم قبل از سفر احتیاج داریم یا خیر. اگر مقصدی را در داخل کشور برای نوروز 1400 در نظر دارید، تست کرونا پیش از سفر تا به امروز برای مسافران الزامی اعلام نشده. اما طبق پروتکل های توافق شده بین کشورها، داشتن تست کرونا منفی برای بیشتر ایرلاین های خارجی ضروری است و برگه منفی تست کرونا از ملزومات پروازهای خارجی هستند.

سین مثل سفر به سلامت

هر چند که سال نوی سال جاری و نوروز 1400 هم با دیگر سال ها تفاوت دارد، اما برای آغاز بهتر سال صفر و گذر از یک سال خانه نشینی، یک سفر چند روزه به شهری تاریخی یا ماندن در اقامتگاهی خارج از شهر، حال و هوایمان را عوض می نماید تا با آغوش باز به استقبال سال جدید برویم. وبلاگ بازی تریپ در سفر نوروزی سال جاری هم در کنار شماست تا تجربه ای سلامت و خوش را در نوروز 1400 برایتان فراهم کند. با چند کلیک ساده لیستی از بهترین و پرتخفیف ترین هتل ها و اقامتگاه های شهرهای سراسر ایران در پیش چشمتان قرار می گیرد تا سفری بی خطر را داشته باشید.

رزرو هتل و خرید بلیت سفر نوروزی با بهترین قیمت و بیشترین تخفیف در وبسایت وبلاگ بازی تریپ

منبع: اسنپ تریپ

به "در نوروز 1400 سین سلامتی یادتان نرود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در نوروز 1400 سین سلامتی یادتان نرود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید