تشریح برنامه های آموزش و پرورش استثنایی در برنامه تلویزیونی بامداد آفتاب استان مرکزی

به گزارش وبلاگ بازی، تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در اولین برنامه سفر خود به استان مرکزی با حضور در برنامه زنده صبحگاهی بامداد آفتاب شبکه تلویزیونی آفتاب استان مرکزی به تشریح برنامه های آموزش و پرورش استثنایی پرداخت.

تشریح برنامه های آموزش و پرورش استثنایی در برنامه تلویزیونی بامداد آفتاب استان مرکزی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این برنامه زنده تلویزیونی اظهار کرد: آموزش و پرورش استثنایی مولود انقلاب در سال 1370 است و از آن موقع تا به امروز 152 هزار دانش آموز را در هفت گروه و در 1600 مدرسه خاص و 21 هزار مدرسه پذیرا تحت پوشش تعلیم و تربیت قرار داده است.

وی افزود: از زمان تاسیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی تا به امروز پوشش تحصیلی 18 برابر افزایش یافته است. علاوه بر این مدارس، 754 مرکز مسائل ویژه یادگیری و 45 مرکز مشاوره نیز به ارائه خدمات به دانش آموزان با احتیاجهای ویژه و خانواده های آنان می پردازند. آموزش و پرورش استثنایی علاوه بر همه ماموریت های آموزش و پرورش عادی خدمات توانبخشی را نیز به دانش آموزان استثنایی ارائه می دهد.

حسینی با بیان اینکه بر اساس آمایش سرزمینی 210 مدرسه استثنایی برای رسیدن به استاندارد مطلوب در کشور مورد احتیاج است اظهار کرد: از این تعداد، استان مرکزی به 6 مدرسه احتیاج دارد که در صورت تامین زمین توسط استان، منابع ساخت آن توسط خیرین و آموزش و پرورش استثنایی تامین خواهد شد.

وی افزود: 2 مرکز مسائل ویژه یادگیری و یک مرکز جامع خدمات مشاوره، توانخبشی و هدایت خانواده دانش آموزان استثنایی نیز در استان مرکزی افتتاح می گردد. افتتاح استودیوی فراوری محتوای الکترونیک و پایگاه دائمی سنجش در استان مرکزی از دیگر برنامه های سفر به این استان می باشد.

معاون وزیر در مورد تدابیر آموزشی وزارت آموزش و پرورش در عصر کرونا برای دانش آموزان، گفت: در عصر کرونا، همه ابعاد جامعه با مرکزیت دادن به سلامت خود را با شرایط کرونایی منطبق کردند و آموزش و پرورش هم با مدرسه تلویزیونی و شبکه شاد با شعار تداوم آموزش، انعطاف پذیری آموزش و پوشش حداکثری امر تعلیم و تربیت دانش آموزان را ادامه داد.

وی افزود: در کنار آموزش های مجازی و تلویزیونی ارائه درسنامه ها و آموزش های منزل محور نیز برای دانش آموزان بویژه دانش آموزان استثنایی در حال اجرا می باشد.

حسینی با بیان اینکه کرونا موجب شد خانواده بیشتر درگیر آموزش شوند و این موضوع در آموزش و پرورش استثنایی بیشتر به چشم می آید اظهار کرد: در آموزش و پرورش استثنایی طرح اولیای دستیار معلم برای یاری اولیا در امر تعلیم و تربیت دانش آموزان اجرایی شده است.

معاون وزیر با اشاره به ویژگی های شبکه شاد گفت: شبکه شاد یک پلتفرم مستقل و منعطف آموزشی است که بیش از ده میلیون دانش آموز را تحت پوشش تعلیم و تربیت قرار داده است. بعضی ایرادات این شبکه منحصر به فرد به مرور در حال مرتفع شدن است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "تشریح برنامه های آموزش و پرورش استثنایی در برنامه تلویزیونی بامداد آفتاب استان مرکزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشریح برنامه های آموزش و پرورش استثنایی در برنامه تلویزیونی بامداد آفتاب استان مرکزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید