تمام امتحانات ترم آینده دانشگاه علوم پزشکی تهران به صورت حضوری برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ بازی، مدیر دفتر توسعه آموزش دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: برگزاری همه امتحانات دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی نهران در سال تحصیلی تازه به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

تمام امتحانات ترم آینده دانشگاه علوم پزشکی تهران به صورت حضوری برگزار می گردد

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ بازی، جلسه هیئت رئیسه دانشکده پزشکی صبح روز شنبه 20 شهریور 1400 با آنالیز مسائل روز دانشکده با موضوع بازگشایی حضوری کلاس های درس، در سالن شورا برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه شهریار نفیسی با اشاره به جلسه مشترک هیئت رئیسه دانشگاه با عین الهی وزیر بهداشت، گفت: مسئولان دانشگاه و وزارت بهداشت به برگزاری حضوری کلاس ها با حداکثر اندازه ممکن تأکید داشتند.

وی اضافه نمود: بعلاوه وزیر بهداشت به نحوه برگزاری مجازی کلاس ها و آموزش مجازی پزشکی نقد داشت و این سبک آموزش را برای رشته پزشکی و به تنهایی مناسب نمی دانست. وزیر بهداشت با اشاره به واکسیناسیون اساتید و دانشجویان و دستور برای انجام واکسیناسیون خانواده دانشجویان در اسرع وقت به برگزاری حضوری کلاس ها تأکید داشت.

نفیسی با اشاره به برگزاری نیمه مجازی جشن گذار، اظهار کرد: تکمیل واکسیناسیون دانشجویان باید در برنامه های ثبت نام نو دانشجویان و برنامه شروع سال تحصیلی گنجانده گردد.

رئیس دانشکده پزشکی با بیان این که ترم اول یا نیم ترم اول تحصیلی دانشجویان تازه تحت تأثیر انجام واکسیناسیون، زمان اعلام نتایج، ثبت نام ها و تأمین خوابگاه، مجازی خواهد بود؛ توضیح داد: به محض فراهم شدن زیرساخت ها باقی ترم و امتحانات حضوری خواهد بود.

وی اظهار کرد: تأمین خوابگاه با حداکثر ظرفیت، انجام واکسیناسیون (ارائه کارت واکسن) از شروط اصلی برگزاری حضوری کلاس ها و امتحانات از سال تحصیلی تازه، برای دانشجویان ورودی سال های قبل است.

وی اضافه نمود: بعلاوه تأکید ما بر برگزاری حضوری تمام امتحانات در سال تحصیلی تازه است که تحقق این مهم مستلزم حضور و استقرار دانشجویان در تهران و تأمین خوابگاه از سوی معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه است.

کلاس ها باید با رعایت شیوه نامه ها، رعایت فاصله گذاری اجتماعی به صورت حضوری برگزار گردد

در ادامه میری معاون دانشجویی فرهنگی دانشکده پزشکی با اشاره به پیچیدگی های بیماری کرونا گفت: در جلسه هیئت رئیسه آخر خرداد تصمیم به برگزاری حضوری کلاس ها گرفته شد، اما با شیوع واریانت دلتا تمام برنامه ریزی ها دچار تغییر و تحول شد.

وی اضافه نمود: بازگشایی کامل دانشگاه ها و برگزاری بی محابای حضوری کلاس ها تبعات خود را خواهد داشت، کلاس ها باید با رعایت شیوه نامه ها، رعایت فاصله گذاری اجتماعی به صورت حضوری برگزار گردد.

بازگشایی ضرب الاجلی دانشگاه ها به دوراز هرگونه شتاب زدگی و سوگیری باشد

ایمانی معاون آموزش پزشکی عمومی با بیان این که کیفیت کلاس های حضوری با کلاس های مجازی قطعاً قابل قیاس نیست، بر برگزاری حضوری تمام آزمون ها برای دانشجویان تازه و دانشجویان سال های قبل، تأکید کرد و گفت: آزمون های مجازی کیفیت لازم برای ارزیابی دوره و آموزش های ارائه شده در طول ترم را ندارند.

معاون آموزش پزشکی عمومی توضیح داد: بازگشایی ضرب الاجلی دانشگاه ها به دوراز هرگونه شتاب زدگی و سوگیری باشد. رعایت شیوه نامه ها و فاصله گذاری در برگزاری حضوری کلاس ها یک ضرورت است، اما اگر بخواهیم حضور کامل دانشجویان در کلاس درس را داشته باشیم، تأمین فضای فیزیکی در دانشگاه مشکل ساز خواهد بود.

ایمانی اضافه نمود: در گام اول بهتر است دروسی که جنس شان با آموزش مجازی جور نیست مانند دروس عملی و آزمایشگاهی را به سمت آموزش حضوری ببریم، اما بعضی دروس تئوری را می توانیم به صورت مجازی ارائه کنیم.

وی شرط حضور دانشجویان در کلاس های درس را داشتن کارت واکسن اسم کرد و اضافه نمود: باید در مورد دانشجویانی که قصد واکسیناسیون ندارند معین تکلیف گردد.

تمام امتحانات ترم آینده به صورت حضوری برگزار خواهد شد

نسیم خواجوی راد مدیر دفتر توسعه آموزش دانشکده پزشکی در مورد برنامه ریزی صورت گرفته چگونگی بازگشایی کلاس ها گفت: پیشنهاد ما این است که یک یا دو کورس کامل حضوری برگزار گردد، یا کورس ها 50 درصد حضوری و 50 درصد مجازی باشند و به مرور طی 6 ماه ظرفیت 50 درصدی را به 100 درصد برسانیم.

وی گفت: اما به لحاظ محدودیت فضای فیزیکی و رعایت فاصله گذاری پتانسیل لازم برای برگزاری حضوری همه کلاس ها را نداریم.

خواجوی راد با بیان این که تمام امتحانات ترم آینده به صورت حضوری برگزار خواهد شد، گفت: دستاورد های آموزش مجازی که در دوران کرونا و طی یک سال و نیم اخیر با زحمات اساتید به دست آمده باید حفظ گردد از این رو تمام فایل های آموزش مجازی قبل از برگزاری هر کلاس درس باید به وسیله دانشجویان مطالعه گردد تا زمان برگزاری کلاس ها کوتاه تر و بیشتر به صورت پرسش و پاسخ و مبتنی بر معرفی کیس آموزشی باشد.

در ادامه فردین عمیدی معاون اقتصادی و اداری دانشکده به انجام واکسیناسیون در دانشکده پزشکی اشاره نمود و گفت: تا امروز 20 شهریورماه قریب به 15 هزار نفر در این مرکز واکسینه شده اند که علاوه بر مردم عادی واکسیناسیون برای گروه های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت مانند اعضای سازمان نظام پزشکی، بیماران عضو انجمن روماتولوژی، دانشجویان اعزام به خارج با همکاری کارکنان دانشکده پزشکی صورت گرفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تمام امتحانات ترم آینده دانشگاه علوم پزشکی تهران به صورت حضوری برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمام امتحانات ترم آینده دانشگاه علوم پزشکی تهران به صورت حضوری برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید