برگزاری کنگره ملی مدیریت امور جوانان در اواخر ماه جاری

به گزارش وبلاگ بازی، مدیرکل هماهنگی و ساماندهی امور جوانان گفت: کنگره ملی مدیریت امور جوانان اواخر ماه جاری در تهران برگزار می گردد.

برگزاری کنگره ملی مدیریت امور جوانان در اواخر ماه جاری

سید جواد رضوی در گفت وگو با وبلاگ بازی اضافه نمود: نخستین جلسه شورای سیاستگذاری کنگره ملی مدیریت امور جوانان تشکیل شد. این کنگره با هدف ایجاد هم افزایی و همگرایی بیشتر بین دستگاه های عضو ستاد ساماندهی امور جوانان در سطح ملی ،استانی و شهرستانی تشکیل می گردد.

وی با بیان اینکه این کنگره یک روزه برگزار می گردد،گفت: تقریبا چهار ماه پیش کمیسیون های تخصصی برای مشخص مباحث این کنگره تشکیل شد و در 10 محور کمیسیون ها مسائل مرتبط با امور جوانان را آنالیز نموده اند. کمیته ملی،خروجی هر یک از کمیسیون ها را مورد بحث و آنالیز قرار می دهد و در نهایت در روز برگزاری کنگره در قالب پنل های تخصصی ارائه و جمع بندی مباحث مطرح شده در بیانیه خاتمهی کنگره قید می گردد.

رضوی اضافه نمود: مشارکت اجتماعی جوانان، اشتغال و اقتصاد مقاومتی، توانمندسازی و مهارت های جوانان، بهداشت و سلامت، ورزش و اوقات فراغت، فضای مجازی و رسانه، فرهنگ و هنر، گردشگری، سیاستگذاری و برنامه ریزی امور جوانان از جمله محورهای این کنگره است.

وی با بیان اینکه طبق برنامه ریزی صورت گرفته، هفته آینده کمیته باید موضوعات کمیسیون ها را جمع بندی کند، گفت: این کنگره یک شورای سیاستگذاری دارد. رئیس این شورا مسعود سلطانی فر- وزیر ورزش و جوانان و رئیس کنگره محمدرضا رستمی- معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان- است. شورای سیاستگذاری متشکل از تعدادی از اعضای ستاد ملی ساماندهی امور جوانان و تعدادی صاحب نظر است.

مدیرکل هماهنگی و ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به این پرسش وبلاگ بازی که با توجه به مدت کوتاه باقی مانده تا خاتمه عمر دولت یازدهم آیا برگزاری کنگره ملی مدیریت امور جوانان دیر نیست،اظهارکرد: از زمان شکل گیری شورای عالی جوانان تا به امروز ساختار حوزه جوانان تغییراتی نموده و ستادهای ساماندهی امور جوانان نیز در سطح ملی، استانی و شهرستانی شکل گرفته است.

وی اضافه نمود: دستگاه های مختلف باید در حوزه جوانان به فعالیت مشخصی برسند و نسبت به موضوع جوانان و برنامه هایی که در ستادها به تصویب می رسد اهتمام بیشتری داشته باشند اما در بعضی از دستگاه ها برنامه های حوزه جوانان بهتر انجام و در بعضی دیگر به آن کمتر توجه می شده است. بنابراین ضرورت داشت که یکبار نمایندگان و مدیران دستگاه ها گردهم آیند تا مسایل جوانان تبیین و چالش های اساسی مطرح و مسائل جوانان بیان گردد.

مدیرکل هماهنگی و ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اذعان کرد: با توجه به آن که این کنگره برای اولین بار برگزار می گردد ممکن است به همه اهداف مشخص شده دست پیدا نکند؛ اما به طور قطع می تواند موجب بهتر شدن شرایط جوانان در دستگاه مختلف گردد.

رضوی در خاتمه تاکیدکرد: برگزاری این کنگره یک ضرورت است و ما از ماه ها قبل مقدمات آن را فراهم نموده ایم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "برگزاری کنگره ملی مدیریت امور جوانان در اواخر ماه جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری کنگره ملی مدیریت امور جوانان در اواخر ماه جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید