اعزام مشروط کاروان ایران به پارالمپیک توکیو با پرواز چارتر

به گزارش وبلاگ بازی، کمیته ملی پارالمپیک طی سال های گذشته همیشه با بهره گیری از تسهیلات پرواز چارتر شرایط ویژه ای را برای اعزام کاروان خود به محل برگزاری بازی ها فراهم نموده است کمااینکه کاروان های ایران در بازی های المپیک 2012 و بازی های آسیایی 2018 به وسیله پرواز چارتر به لندن و اندونزی اعزام شدند.

اعزام مشروط کاروان ایران به پارالمپیک توکیو با پرواز چارتر

اعزام اینگونه ورزشکاران جانباز و معلول به محل برگزاری بازی های پارالمپیک 2020 اما قطعی و صد درصد نیست چراکه کمیته ملی پارالمپیک انجام آن را مشروط به بعضی قوانین و تصمیم گیری ها نموده است.

هادی رضایی سرپرست کاروان ایران در بازی های پارالمپیک توکیو در مصاحبه با وبلاگ بازی و شرح این موضوع گفت: اعزام کاروان ایران به پارالمپیک برزیل به وسیله امارات انجام شد اما در کل کمیته ملی پارالمپیک استفاده از پرواز چارتر برای حضور در بازی های پارالمپیک یا آسیایی را تجربه نموده است. استفاده از این پرواز جزو گزینه های مورد نظر برای چگونگی اعزام به توکیو است اما به صورت مشروط.

وی توضیح داد: ترکیب کاروان ایران و اینکه در نهایت اعزام چه تعداد ورزشکار به توکیو نهایی می گردد، عاملی مشخص کننده در این زمینه خواهد بود. بارها اعلام شده که طبق مصوبه ستاد بازی های پارالمپیک تنها کسب سهمیه ملاک اعزام ورزشکار به توکیو نخواهد بود بلکه در این زمینه گروه بندی ورزشکاران و موقعیت آنها به لحاظ شانس مدال طلا، نقره و برنز یا قهرمانی در آسیا را در هم در نظر می گیریم.

سرپرست کاروان اعزامی به بازی های پارالمپیک توکیو تاکید نمود: شاید ترکیب نهایی برای اعزام به توکیو به اندازه ای باشد که نیمی از ظرفیت هواپیما را هم اشغال نکند. بنابراین این موضوع عاملی مشخص کننده در تصمیم گیری خواهد بود.

رضایی یادآور شد: از طرفی کمیته بین المللی پارالمپیک (IPC) برای هر دوره بازی های پارالمپیک قوانین خاص خود را دارد. IPC و برگزار کنندگان بازی های توکیو قاعدتاً برای برگزاری این بازی ها هم قواعد ویژه ای را لحاظ خواهند کرد به خصوص با در نظر دریافت کرونا و شرایطی که این ویروس بر بازی ها حاکم می نماید.

به گفته وی، ترکیب کاروان اعزامی به توکیو و قوانین کمیته بین المللی پارالمپیک و برگزارکنندگان بازی ها در کنار تصمیم گیری های فنی در مجموعه کمیته ملی پارالمپیک سه عاملی است که در چگونگی اعزام کاروان به توکیو و استفاده از پرواز چارتر برای آن تاثیر خواهد داشت.

سرپرست کاروان اعزامی به پارالمپیک توکیو با بیان اینکه در حال حاضر ترکیب این کاروان متشکل از 53 ورزشکار از 9 رشته است، توضیح داد: رشته هایی هستند که رقابت های انتخابی در آنها ادامه دارد مانند دوومیدانی؛ بنابراین احتمال اضافه شدن تعداد سهمیه های کاروان پارالمپیک وجود دارد اما در عین حال احتمال ریزش هم دور از ذهن نیست.

وی با یادآوری سیاستی که کمیته ملی پارالمپیک برای اعزام کاروان ایران به توکیو تصویب نموده، گفت: ورزشکاران اعزامی به توکیو زیر ذره بین دائمی بخش فنی کمیته ملی پارالمپیک هستند. شرایط این ورزشکاران به لحاظ رکوردی مدام در حال ارزیابی است. نتایج این ارزیابی در اعزام قطعی ورزشکاران تاثیر گذار است. برای اجرای این سیاست با هیچ تیم و ورزشکاری هم تعارف نداریم کمااینکه پیش از این هم آن را اجرا نموده ایم.

رضایی همچنین در خصوص شرایط محتمل برای واکسیناسیون کاروان پارالمپیک توکیو به وبلاگ بازی گفت: برای نخستین بار کشور میزبان بازی های المپیک و پارالمپیک از سیستم واحد برای برگزاری این دو رویداد بهره گرفته است. بنابراین هر مسئله ای که در رابطه با المپیک تصویب گردد برای پارالمپیک هم اجرایی خواهد شد از جمله واکسیناسیون یا قرنطینه ورزشکاران.

سرپرست کاروان پارالمپیک تاکید نمود: در صورتی که مجهز کردن کشورهای شرکت کننده در المپیک به واکسن کرونا مصوب گردد این قاعده قطعاً در خصوص کاروان های پارالمپیک هم اجرایی می گردد. اینگونه نیست که ما درخواستی را مطرح کنیم. تصمیمات کمیته ملی المپیک و کمیته بین المللی پارالمپیک در این زمینه مشخص کننده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اعزام مشروط کاروان ایران به پارالمپیک توکیو با پرواز چارتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعزام مشروط کاروان ایران به پارالمپیک توکیو با پرواز چارتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید