آیا پایه نگهدارنده مانیتور ارزش خرید بالایی دارد؟

به گزارش وبلاگ بازی، پایه نگهدارنده مانیتور یا بازوی مانیتور ابزاری است که به میز یا دیوار شما متصل می گردد و امکان تنظیم ارتفاع، زاویه و موقعیت مانیتور را فراهم می نماید. بیشتر پایه های نگه دارنده مانیتور برای یک نمایشگر طراحی شده اند، اما بعضی از آنها می توانند دو یا چند نمایشگر را نیز پشتیبانی نمایند. پایه نگهدارنده معمولاً جایگزینی برای پایه معمولی است. بیشتر مانیتور ها بدون پایه نگهدارنده عرضه می شوند، بنابراین باید آن را به طور جداگانه بخرید.

آیا پایه نگهدارنده مانیتور ارزش خرید بالایی دارد؟

اما سوالی که اینجا مطرح می گردد این است که آیا خرید پایه نگهدارنده مانیتور ارزشش را دارد؟ پاسخ به این سوال قطعا مثبت است. این ابزارها مزایای متعددی دارند و در ادامه به اهمیت آن ها می پردازیم.

راحتی استفاده

بیایید با بدیهی ترین مورد آغاز کنیم. بازوهای مانیتور طیف گسترده ای از تنظیمات ارتفاع، شیب و چرخش را ارائه می دهند و بسیاری از آن ها می توانند مانیتور را 90 درجه به حالت عمودی بچرخانند. دامنه دقیق تنظیمات فرق دارد، معمولاً پایه های گران تر دامنه وسیع تری را ارائه می دهند، اما بیشتر آن ها به طور قابل توجهی از پایه معمولی فراتر می روند. به عنوان مثال، پایه های معمولی عمدتا 5 تا 6 اینچ می توانند ارتفاع را کم و زیاد نمایند ولی پایه نگهدارنده مانیتور معمولا 10 تا 15 اینچ را پوشش می دهد.

تمامی این موارد استفاده از مانیتور را راحت تر می نمایند، زیرا می توانید مانیتور را در فاصله و ارتفاع دقیق مورد نظر خود قرار دهید. اگر از جمله افرادی هستید که در طول روز باید ساعات زیادی از مانیتور بهره ببرید، قرارگیری گردن در یک زاویه تعیین برای ساعات متمادی، می تواند برای شما مشکل ساز باشد. ولی با استفاده از یک پایه نگهدارنده، می توانید به راحتی زاویه و ارتفاع مانیتور را تغییر دهید.

ایده آل برای ستاپ های چند مانیتوره

برای ستاپ هایی که چند مانیتور استفاده می گردد، استفاده از پایه نگهدارنده مانیتور تقریباً لازم است. اگرچه می توان از مانیتورهای مختلف با پایه های جداگانه استفاده کرد، اما به علت تفاوت در ارتفاع و میزان هر پایه، هم ترازی آنها سخت است. بعضی چیدمان ها، مانند قرارگیری دو مانیتور به صورت عمودی، بدون استفاده از پایه نگهدارنده مانیتور غیرممکن است.

در حالی که اتصال هر مانیتور به پایه جداگانه خود معمولاً کارآمد است، برترین راهکار استفاده از پایه مانیتوری است که دو یا سه پایه نگهدارنده مانیتور را در یک قطعه سخت افزاری ترکیب می نماید. این پایه های چند مانیتوره طیف وسیعی از تنظیمات را ارائه می دهند، اما فقط در یک نقطه روی میز شما نصب می شوند.

آزادسازی فضای میز

مانیتورهای کامپیوتر امروزه به طرز چشمگیری بزرگتر از گذشته شده اند. شما می توانید از بین مانیتورهای اولترا واید 34 اینچی، 45 اینچی و 49 اینچی و بعلاوه مانیتورهای عریض 40 اینچی و 42 اینچی، گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید. اما این نمایشگرهای غول پیکر معمولاً با پایه های بزرگی همراه هستند که فضای زیادی روی میز را اشغال می نمایند و جایی برای کیبورد، لپ تاپ متصل شده، گلدان تزئینی و سایر وسایل مورد احتیاج باقی نمی گذارند.

پایه نگهدارنده مانیتور این مشکل را به طور کامل حل می نماید. تقریبا تمام این پایه ها، به لبه میز وصل می شوند و بنابراین عملا هیچ فضای خاصی از میز را اشغال نمی نمایند. در نتیجه با استفاده از این پایه ها می توانید به روش های مختلف از تمام فضای میز بهتر بهره ببرید.

آیا پایه نگهدارنده مانیتور مشکلاتی ایجاد می نماید؟

این ابزارها عملا نقطه ضعف خاصی ندارند ولی در این میان باید دو نکته اشاره کنیم. اول از همه باید بگوییم که با وجود اینکه بعضی از این پایه ها قیمت نسبتا بالایی دارند، ولی با پرداخت حدود 1.5 میلیون تومان می توانید پایه مناسبی خریداری کنید و در صورتی که به استفاده از پایه نگهدارنده دوقلو احتیاج دارید، باید حداقل حدود 3 میلیون تومان بپردازید.

چالش دوم، چگونگی نصب این پایه ها است. با وجود اینکه نصب این نوع پایه ها خیلی هم سخت نیست، اما برای بعضی کاربران می توانند وقت گیر و تا حدی سخت باشد. بنابراین اگر تا حالا تجربه نصب این پایه ها را ندارید، بهتر است چند ویدیوی آموزشی را نگاه کنید تا نگرانی کمتری داشته باشید.

منبع: PCWorld

منبع: دیجیکالا مگ

به "آیا پایه نگهدارنده مانیتور ارزش خرید بالایی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا پایه نگهدارنده مانیتور ارزش خرید بالایی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید