مهارت های تایپیست ، هر آنچه که یک تایپیست باید بداند

به گزارش وبلاگ بازی، تایپ یکی از مهم ترین فعالیت هایی است که همه ما در طول روز آن را انجام می دهیم، از آماده کردن یک نامه اداری یا نوشتن یک اس ام اس ساده در موبایل، ما به دست ها و کیبوردمان نیاز داریم؛ اما امروزه شغلی حرفه ای به نام تایپیست در دنیا تعریف می شود که وظایف خاصی دارد. اگر شما هم دوست دارید به درآمدزایی از طریق تایپ برسید و با مهارت های یک تایپیست حرفه ای آشنا شوید، با ما همراه باشید.

مهارت های تایپیست ، هر آنچه که یک تایپیست باید بداند

وظیفه تایپیست چیست؟

تایپیست ها افرادی هستند که بسته به نیاز پروژه یا شرکتی که در آن کار می کنند، متن چاپ شده یا صدایی ضبط شده را به صورت فایل دیجیتال تایپ شده تحویل می دهند.

مدارک مورد نیاز و تاییدکننده مهارت های شغل تایپیست

یکی از مزیت های شغل تایپیست این است که افراد برای درآمدزایی از طریق آن به مدرک خاصی نیاز ندارند. همین که بتوانید متون را به سادگی بخوانید و توانایی تایپ داشته باشید، برای این شغل آماده هستید.

تجهیزات مورد نیاز یک تایپیست

برای اینکه بتوانید یک تایپیست حرفه ای شوید به یک سیستم کامپیوتر یا لپ تاپ و صفحه کلید استاندارد QWERTY نیاز دارید. علاوه بر آن، باید محیط و فضای کاری را برای خود مهیا کنید که ارگونومی و طراحی خوبی داشته باشد؛ چراکه نیاز است چندین ساعت بنشینید و کار کنید. داشتن اسکنر و پرینتر هم می تواند به شما کمک کند تا پروژه های متنوعی را انجام دهید و سرعت کارتان را بالاتر می برد، اما تهیه آن ها الزامی ندارد.

مهارت های ضروری تایپیست

بهتر است به نرم افزارهایی مثل آفیس (Microsoft Office) آشنایی داشته باشید تا بتوانید پروژه های حرفه ای تری قبول کنید.

یکی از مهارت های مهم دیگر در این شغل، آشنایی و تسلط به تایپ ده انگشتی است. در این روش، تایپ شما از تمام ده انگشت خود برای نوشتن متن ها استفاده می کنید و به همین علت، سرعت تایپ چندین برابر شود.

علاوه بر این ها، آشنایی با اصول و قواعد نگارش فارسی و علائم نگارشی برای شما به عنوان تایپیست، یک مزیت حساب می شود و می توانید به کمک آن متون حرفه ای تری تحویل دهید.

آیا تایپیست خوبی هستید؟ مهارت هایتان را بسنجید:

آزمون مهارت های تایپیست

راه های تقویت مهارت های تایپیست

شرکت در دوره های تخصصی آموزش مایکروسافت آفیس

استفاده از نرم افزار ها یا سایت های تمرین تایپ ده انگشتی

راستا پیشرفت در جایگاه شغلی تایپیست

برای کار در شغل تایپیست راستا پیشرفت همواری وجود دارد؛ چراکه نیاز شغل ها و شرکت های مختلف به فردی که بتواند برای آن ها تایپ کند روز به روز بالاتر می رود.

شما به عنوان یک تایپیست می توانید به روش های زیر کار کنید:

قبول پروژه به صورت دورکاری

رونویسی برای شرکت های تجاری، قانونی و پزشکی

پیاده سازی (Transcription) جلسه های صوتی

کار در حوزه خبرنگاری

و…

پس از تقویت مهارت های حرفه ای، چگونه به عنوان تایپیست کار کنیم؟

شما برای استخدام شدن به عنوان تایپیست، راه های متفاوتی پیش رو دارید؛ می توانید از راستاهای استخدام در اداراتی همچون دادگستری اقدام کنید اما اگر در پی روش های استخدام دیگری هستید، می توانید از سایت وبلاگ بازی بهره ببرید.

وبلاگ بازی پلتفرمی است که از طریق آن تعداد قابل توجهی آگهی استخدام به صورت روزانه منتشر می شود که با جستجو و اعمال فیلترهای مدنظرتان می توانید بهترین نمونه را پیدا کنید. تفاوتی هم ندارد که در پی استخدام در شرکت ها باشید یا پروژه ای دورکاری تایپ مدنظرتان باشد، بخش استخدام وبلاگ بازی همراه شماست تا شغل مدنظرتان را پیدا کنید.

بهترین فرصت های شغلی برای تایپیست را ببینید

منبع: بلاگ دیوار

به "مهارت های تایپیست ، هر آنچه که یک تایپیست باید بداند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهارت های تایپیست ، هر آنچه که یک تایپیست باید بداند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید