آموزش، معطوف به تولید رسانه ای، هدف ما در دانشکده رسانه است

به گزارش وبلاگ بازی، رئیس دانشکده خبرنگاران در جلسه هم اندیشی که در این دانشکده برگزار شد درخصوص مسائل مهم دانشکده و تبادل نظر با استادان پرداخت و از دریچه های مختلفی نیازها و دغدغه های خود در عرصه آموزش را بیان کرد.

آموزش، معطوف به تولید رسانه ای، هدف ما در دانشکده رسانه است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ بازی، نخستین جلسه هم اندیشی، اساتید دانشکده رسانه وبلاگ بازی با حضور حمید حسن پور معاون پژوهش و آموزش وبلاگ بازی و رئیس دانشکده رسانه فارس و جمعی از اساتید، در محل سالن کنفرانس این دانشکده برگزار گشت.

در این جلسه که حدود 3 ساعت ادامه داشت با استادان در خصوص مسائل مهم دانشکده به تبادل نظر پرداختند و از دریچه های مختلفی نیازها و دغدغه های خود در عرصه آموزش را مطرح کردند.

در ابتدای این جلسه نیز حمید حسن پور، رئیس دانشکده وبلاگ بازی به بررسی دغدغه ای اصلی وبلاگ بازی و دانشکده رسانه پرداخت.

حسن پور با اشاره به اهداف وبلاگ بازی گفت: یکی از مهمترین اهداف وبلاگ بازی، برای راه اندازی یک مرکز آموزشی آکادمیک، تربیت نیروی متخصص و حرفه ای رسانه بود. نیاز وبلاگ بازی نیز به نیروی انسانی متعهد و با معیارهای این موسسه، منجر به تاسیس دانشکده رسانه شد.

وی اضافه کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی بعنوان یکی از دانشگاه های نسل سوم مبتنی بر کارآفرینی است. نزدیکترین واژه ای که در رابطه با کارآفرینی در ذهنم هست، این است که ما بتوانیم تولید کنیم؛ بنابراین ما آموزش را می بایست معطوف به تولید سامان دهیم.

معاون پژوهش و آموزش وبلاگ بازی ادامه داد: در واقع باید به سمت کارخانه یا کارخانه های تولید محتوا برویم. محتوای جدیدی بسازیم که بتواند هدفمند بر ذهن مخاطب اثر بگذاریم.

وی شرح داد: همانطور که در یک کارخانه، کارگاه ها و بخش های کوچکتر، قطعات محصول نهایی را تولید می کنند، در کارخانه تولید محتوا نیز تولیدات هر بخش، زمینه تولید محتوای نهایی را با هدف تاثیرگذاری بر مخاطب عهده دار است.

وی گفت: حال در دانشکده رسانه وبلاگ بازی، اغلب بخش های مرتبط با تولید محتوای رسانه ای موجود است و اگر در بخشی، دچار کمبود هستیم می توانیم آن را وارد کنیم.

رئیس دانشکده رسانه فارس تاکید کرد: بدنه این کار می تواند یک کارگاه مستندسازی، یا یک کارگاه فیلم سازی، یا کارگاه تولید موشن، یا کارگاه ترجمه، یا کارگاه دوبله و یا هر کارگاه دیگری باشد که بحمدالله زمینه تمام این کارگاه ها در این دانشکده فراهم است.

حسن پور در ادامه با اشاره به فرآیند ارزیابی گفت: نکته مهم در این فرایند، ارزیابی مداوم بازخورد ها و در صورت نیاز، بازتعریف فعالیت ها است.

وی اضافه کرد: اگر می خواهیم آموزشمان موثر باشد می بایست، معطوف به این نکته باشد که آیا دانشجوی ما را تبدیل به یک فعال در یکی از این کارگاه های تولید محتوا می کند یا خیر.

معاون پژوهش و آموزش وبلاگ بازی در انتها گفت: اگر این نگاه را داشته باشیم، می دانیم که دانشجویمان را با چه ادبیاتی تربیت کنیم، چه الزامات و چه امکاناتی نیاز دارد و ما هم روشن تر مسیرمان را می بینیم. قطعاً خروجی ما هم، دانش آموختگانی از دانشگاه نسل سوم خواهد بود که می توانیم آنها را به راحتی به موسسات و نهادهای مختلف که نیازمند افراد متخصص هستند، معرفی کنیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "آموزش، معطوف به تولید رسانه ای، هدف ما در دانشکده رسانه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش، معطوف به تولید رسانه ای، هدف ما در دانشکده رسانه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید