163 دستگاه غیرمجاز استخراج رمزارز در سیستان و بلوچستان کشف شد

به گزارش وبلاگ بازی، شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان از کشف 163 دستگاه ماینر غیرمجاز در این استان از ابتدای امسال اطلاع داد.

163 دستگاه غیرمجاز استخراج رمزارز در سیستان و بلوچستان کشف شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای امسال تا به امروز، 163 دستگاه ماینر از 8 مرکز غیر مجاز استخراج رمز ارز در سطح این استان کشف و ضبط شده است.

خلیل عوض زاده با بیان اینکه از سال 98 تا به امروز بیش از 797 دستگاه ماینر غیر مجاز در سطح استان کشف و ضبط شده است، گفت: اندازه مصرف برق این تعداد دستگاه غیر مجاز حدود 6 میلیون کیلووات ساعت بوده است.

به گفته عوض زاده برآورد مصرف در نظر گرفته شده برای صاحبان 52 مرکز فراوری رمز ارز غیرمجاز، حدود 80 میلیارد ریال است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان اعلام کرد: با توجه به سهم بالای مصرف برق دستگاه های ماینر، کشف و ضبط مراکز غیر مجاز فراوری رمز ارز از برنامه های مهم و دنبال نماینده این شرکت است. دستگاه های ماینر، علاوه بر مصرف بالای برق، باعث فشار مضاعف بر شبکه توزیع، ایجاد نوسان در شبکه و در نهایت خسارت به لوازم برقی مشترکان می گردد.

عوض زاده با بیان اینکه همراهی و ارائه گزارش های مردمی نقش مهمی در شناسایی و کشف مراکز غیر مجاز رمز ارز دارد، گفت: عموم هم استانی ها می توانند اطلاعات خود درباره استفاده غیرمجاز از برق برای استخراج رمز ارز را در سامانه سمات شرکت توانیر، اپلیکیشن برق من، سامانه 121 یا تماس با دفتر حراست شرکت توزیع برق استان سیستان و بلوچستان به شماره 31137104 ثبت نمایند.

او از پاداش به معرفی نمایندگان مراکز غیرمجاز رمز ارز اطلاع داد و گفت: عاملان کشف و معرفی این مراکز طبق دستورالعمل ابلاغی شرکت توانیر، پاداش دریافت خواهند کرد.

هر دستگاه ماینر معادل یک دستگاه کولر گازی 24 هزار مصرف برق دارد که این مهم فشار بسیار زیادی را به شبکه تحمیل و زمینه آسیب جدی به تجهیزات شبکه و لوازم برقی شهروندان را ایجاد خواهد نمود.

وبلاگ بازی مالی اقتصاد و انرژی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "163 دستگاه غیرمجاز استخراج رمزارز در سیستان و بلوچستان کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "163 دستگاه غیرمجاز استخراج رمزارز در سیستان و بلوچستان کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید