کلاهبرداری های رایج در سفرهای داخلی و خارجی

به گزارش وبلاگ بازی، تا می توانید خودتان را از این کلاهبرداری ها دور کنید. تاکسی متر خراب یکی از بهانه های همیشگی رانندگان کلاهبردار و فقط یکی از شیوه های گوناگون کلاهبرداری از شماست!

کلاهبرداری های رایج در سفرهای داخلی و خارجی

با رواج بیشتر صنایع مختلف جهانگردی در سر تا سر جهان و رشد روزافزون جهانگردان به همان نسبت نیز کلاهبرداری از مسافران افزایش می یابد.

هر چه جهانگرد بیشتر، کلاهبردار هم بیشتر!

فریبکاران و حقه بازان روزبه روز باهوش تر و زیرک تر می شوند و بسیاری از مسافران نگون بخت را قربانی نیرنگ های خود می نمایند.

در اینجا، چند نمونه از این حقه بازی ها را برایشان رو می کنیم تا از آنها آگاه شوید و تا می توانید سعی کنید در دامشان گرفتار نشوید:

تاکسی متر خراب!

این ساده ترین راه و البته شایع ترین روش کلاهبرداری از مسافران است. رانندگان تاکسی در همه جای جهان از همین ترفند ساده استفاده می نمایند. قبل از هر سوار شدن در تاکسی از راننده بپرسید که آیا تاکسی متر خودرو سالم است و کار می نماید یا نه. اگر نیست، بر سر قیمت چانه بزنید و سعی کنید برای نرخ مناسب با راننده به توافق برسید. اگر راننده موافقت نکرد، بی خیالش شوید و یک تاکسی دیگر پیدا کنید.

متکدیان یا گدایان خیابانی

تقریباً غیرممکن است که بین یک متکدی نیازمند یا کسی که قصد فریب یا سرقت از شما را دارد تمایز قائل شد. بسیاری از آنها معمولاً زنان باردار یا افراد معلول هستند، کودک خردسالی همراهشان است یا نوزادی در آغوش دارند و به وسیله جلب ترحم و دلسوزی شما در واقع شما را خلع سلاح می نمایند تا هر چی دارید به پایشان بریزید. بعضی از قربانیان متکدی گری گاهی اوقات اصلاً متوجه جیب بری یا سرقت نمی شوند. برای پرهیز از افتادن در چنین تله هایی، از کنار متکدیان عبور نکنید یا دلتان به حالشان نسوزد. اگر ضروری است، بسیار هشیار و گوش به زنگ باشید.

شهروندان به ظاهر مهربان و منتظر در صف دستگاه خودپرداز

این هم یک روش ساده برای کلاهبرداری از مسافرانی است که به یک کشور خارجی سفر می نمایند. مجرمان روز به روز بیشتر از گذشته در حال سرقت کارت های اعتباری و اطلاعات آن هستند. به عبارت دیگر، آنها با مشاهده شما در صف عابربانک یا دستگاه خودپرداز و اطلاع از رمز کارت، اقدام به سرقت کارت از شما می نمایند تا بتوانند برای خریدهای خود از آن استفاده نمایند. بنابراین، اجازه ندهید هیچ غریبه ای به کارت شما و اطلاعات آن در کنار دستگاه خودپرداز یا هر چیز دیگری دسترسی پیدا باشد.

منبع: فوت و فن / iol.co.za

به "کلاهبرداری های رایج در سفرهای داخلی و خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلاهبرداری های رایج در سفرهای داخلی و خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید