کاهش 9 میلیارد مترمکعبی برداشت از سفره های آبی تا انتها برنامه هفتم

به گزارش وبلاگ بازی، تهران (پانا) - مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و ارتقای بهره وری آب و آبفای وزارت نیرو گفت برنامه های سازگاری با کم آبی استان ها، در صورت اجرا منجر به کاهش برداشت از منابع آب زیرزمینی و اصلاح مصرف در حد 9 میلیارد متر مکعب تا سرانجام برنامه هفتم توسعه خواهد شد.

کاهش 9 میلیارد مترمکعبی برداشت از سفره های آبی تا انتها برنامه هفتم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، بنفشه زهرایی اضافه نمود: این کاهش منجر به تعادل بخشی (جلوگیری از افت بیشتر آبخوان ها) در همه دشت های کشور تا سال 1404 خواهد شد.

وی اضافه نمود: در برنامه های سازگاری با کم آبی مصوب شده، صرفه جویی در برداشت از منابع آب سطحی و اصلاح مصرف، در حد 3.2 میلیارد متر مکعب تا انتها برنامه هفتم توافق شده و در کارگروه ملی سازگاری با کم آبی مصوب شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و ارتقای بهره وری آب و آبفا وزارت نیرو از انتشار کتاب ملی سازگاری با کم آبی با محتوای خلاصه ای از برنامه های صرفه جویی مصوب در هر استان با برش حوضه آبریز برای منابع آب سطحی و برش محدوده مطالعاتی برای منابع آب زیرزمینی، اطلاع داد.

وی ادامه داد: این کتاب، نخستین برنامه ملی مدیریت مصرف آب و سازگاری با کم آبی در ایران است که یکی از شاخص ترین دستاوردهای کار بین بخشی در دولت تدبیر و امید در بخش آب محسوب می گردد. این مجموعه، حاصل بیش از 76 هزار نفر ساعت، تعامل و گفتگو کارشناسی و مدیریتی در سطح ملی در کارگروه ملی سازگاری با کم آبی و کمیته تخصصی آن و کارگروه های استانی سازگاری با کم آبی بوده است.

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و ارتقای بهره وری آب و آبفا وزارت نیرو اضافه نمود: آنالیز برنامه های سازگاری با کم آبی استان ها در کارگروه ملی و تصویب 31 برنامه استانی سازگاری با کم آبی در انتها فروردین ماه سال 1400 به اتمام رسید.

مشروح برنامه های سازگاری با کم آبی استان ها و گزارشات عملکرد واصل شده از اجرای آنها در تعدادی از استان ها در تارنمای کارگروه ملی سازگاری با کم آبی به آدرس wsanw.ir قابل دسترسی و مشاهده است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "کاهش 9 میلیارد مترمکعبی برداشت از سفره های آبی تا انتها برنامه هفتم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 9 میلیارد مترمکعبی برداشت از سفره های آبی تا انتها برنامه هفتم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید