مقاوم نبودن 30 درصد مدارس چهارمحال و بختیاری در برابر زلزله

به گزارش وبلاگ بازی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری گفت: حدود 30 درصد مدارس استان در برابر زلزله مقاوم نیستند و احتیاج به تعمیرات اساسی دارند و 10درصد مدارس نیز احتیاجمند تخریب و بازسازی هستند.

مقاوم نبودن 30 درصد مدارس چهارمحال و بختیاری در برابر زلزله

کامران رهی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری گفت: سال جاری مراحل ساخت و تکمیل 130 طرح در زمینه احداث فضا های آموزشی و ورزشی با اعتبارات استانی و ملی برای مدارس چهارمحال و بختیاری از نیمه دوم سال 1400 شروع شده است و 10 طرح تا یک ماهه آینده تکمیل و به این دستگاه تحویل داده می گردد و برنامه ریزی های لازم برای تحویل بیشتر آن ها تا خاتمه سال اقتصادی1401 منتهی به شهریور 1402 صورت گرفته است.

وی اضافه نمود: 74 طرح نیز در غالب طرح محرومیت زدایی در دولت سیزدهم شروع شد و تعداد دیگری از این طرح ها، ناتمام مشارکتی با خیرین است که از سال های گذشته عملیات اجرایی آن ها شروع شد.

بیشتر بخوانید

رهی اضافه نمود: تخصیص اعتبارات به اداره کل نوسازی، توسعه، تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری در مهرماه هر سال و در شروع سال اقتصادی صورت می گیرد و هنوز ابلاغ اعتبارات سال 1401 از سوی مدیریت و برنامه ریزی استان صادر نشده است.

وی اعلام کرد: اعتبارات تخصیصی به این اداره کل در سال اقتصادی منتهی به شهریور 1401 بیش از 300 درصد نسبت به سال قبل از آن رشد داشت و پیش بینی می گردد سال جاری نیز شاهد افزایش اعتبارات مطلوبی باشیم تا روند تکمیل طرح های آموزشی و ورزشی آموزش و پرورش استان تسریع گردد.

رهی گفت: قدمت بعضی از مدارس استان زیاد است و حدود 30 درصد مدارس استان در برابر زلزله مقاوم نیستند و احتیاج به تعمیرات اساسی دارند و 10درصد مدارس استان نیز احتیاجمند تخریب و بازسازی هستند.

وی ادامه داد: محل جانمایی و استقرار مدارس تازه بر اساس اعلام احتیاج آموزش و پرورش صورت می گیرد ولی در خصوص مدارس خیرساز و احداث مدرسه جایگزین مدرسه قدیمی انتخاب های محدودی برای جانمایی داریم.

وبلاگ بازی چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "مقاوم نبودن 30 درصد مدارس چهارمحال و بختیاری در برابر زلزله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاوم نبودن 30 درصد مدارس چهارمحال و بختیاری در برابر زلزله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید