مادورو: ترامپ خوان گوایدو را به وجود آورد

به گزارش وبلاگ بازی، رئیس جمهور ونزوئلا طی یک نطق تلویزیونی تأکید کرد که دولت ترامپ ظرف دو سال 800 میلیون دلار به رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا پرداخت کرد، اما در نهایت خوان گوایدو هم به ترامپ خیانت کرد.

مادورو: ترامپ خوان گوایدو را به وجود آورد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ بازی، نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا روز گذشته (یکشنبه) اظهار داشت که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ظرف دو سال حدود 800 میلیون دلار به خوان گوایدو رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا یاری نموده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی تاس، مادورو در سخنرانی که از تلویزیون دولتی ونزوئلا پخش شد، گفت: دونالد ترامپ، خوان گوایدو را به وجود آورد، تیم وی این هیولا را خلق کرد، ظرف دو سال، 800 میلیون دلار به وی انتقال دادند.

مادورو در ادامه با اشاره به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا و اعلام پیروزی جو بایدن نامزد حزب دموکرات به عنوان رئیس جمهور منتخب آمریکا تأکید کرد که گوایدو حتی به ترامپ هم خیانت کرد.

رئیس جمهور ونزوئلا شرح داد: کمتر از پنج دقیقه، شبکه های تلویزیونی آمریکا، پیروزی [ نامزد حزب دموکرات]جو بایدن را اظهار داشتند و گوایدو ترامپ را دور انداخت. خائنان (گوایدو) همواره فرار می نمایند (موش ها همواره از سوراخ کشتی فرار می نمایند).

مادورو در مورد چشم انداز روابط کشور ونزوئلا با دولت جدید ایالات متحده گفت: ما کوشش می کنیم تا مجدداً کانال های گفت وگوی مستقیم، صادقانه و موقر میان دولت آینده ایالات متحده و دولت ونزوئلا که رهبری آن را بر عهده دارم، برقرار کنیم.

در ژانویه سال 2019 و پس از آنکه گوایدو رهبر مخالفان ونزوئلا خود را رئیس جمهور خودخوانده کشورش معرفی کرد، ایالات متحده وی را بسرعت به رسمیت شناخت و گروهی از همپیمانان آمریکا نیز از واشنگتن دنباله روی کردند.

دولت ترامپ از زمان اعلام حمایت از گوایدو، تمامی کوشش خود را برای خلع مادورو از قدرت به کار گرفتند و کوشش کردند به وسیله اعمال تحریم و حتی کودتا، وی را از قدرت برکنار نمایند که در نهایت کوشش های آن ها هیچ گونه نتیجه ای دربرنداشت.

مادورو این اقدام گوایدو و آمریکا را کوشش برای کودتا در ونزوئلا توصیف کرد و روابط دیپلماتیک با ایالات متحده را قطع کرد.

با اینحال، کشور های روسیه، بلاروس، ایران، چین، کوبا، نیکاراکوئه، سوریه و ترکیه در تحولات ونزوئلا از مادورو حمایت کردند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در تاریخ سوم نوامبر 2020 (13 آبان) برگزار گردید و جو بایدن شنبه شب طی یک سخنرانی بعد از کسب بیش از 270 رأی الکترال، خود را بعنوان رئیس جمهور منتخب آمریکا معرفی کرد، اما ترامپ تا این لحظه شکست را نپذیرفته است و در صدد است پرونده حقوقی در مورد تقلب در انتخابات آمریکا را به جریان بیاندازد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "مادورو: ترامپ خوان گوایدو را به وجود آورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مادورو: ترامپ خوان گوایدو را به وجود آورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید