قطر از درخواست خود برای انتقال مقر سازمان ایکائو به دوحه انصراف داد

به گزارش وبلاگ بازی، خبرنگاران: وزیر خارجه کانادا تاکید نمود: قطر از درخواست خود برای انتقال مقر سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری موسوم به ایکائو به شهر دوحه منصرف شده و این درخواست را پس گرفته است.

قطر از درخواست خود برای انتقال مقر سازمان ایکائو به دوحه انصراف داد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ بازی به نقل از آسوشیتدپرس؛ انصراف قطر از درخواست خود برای انتقال سازمان ایکائو از کانادا به این کشور، موجب انتها یافتن تنش در روابط دو کشور شده است.

کانادا قطر را به کوشش برای خریداری سازمان ایکائو که هم اکنون در شهر مونترال مستقر است، متهم نموده بود. جان بیرد وزیر خارجه کانادا روز آدینه تاکید نمود: روز پنج شنبه تماسی تلفنی از سوی نخست وزیر قطر داشته است و از تصمیم دوحه برای انصراف از این پیشنهاد شاد است.

سفارت قطر در اتاوا نیز با انتشار بیانیه ای اعلام نمود: با توجه به اشتیاق دوحه برای حفظ روابط محبت آمیز و تاریخی با کانادا و اهمیت این مساله که کانادا میخواهد مقر ایکائو در مونترال را در این شهر حفظ کند، دولت قطر این پیشنهاد خود را پس گرفته است.

قطر که یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا به شمار می رود و ذخایر غنی نفت و گاز در اختیار دارد در سال های اخیر کوشش زیادی را شروع نموده تا نقش فعالی در عرصه دنیای و بین المللی داشته باشد.

قطر با کسب میزبانی مسابقات جام دنیای فوتبال در سال 2022 میلادی دنیا ورزش را با شوک عجیبی روبرو کرد. قطر همچنین میخواهد تا میزبانی بازی های المپیک 2020 را نیز به دست آورد.

از دست دادن مقر ایکائو ضربه سنگینی برای صنعت هوایی کانادا به شمار می رفت. ایکائو 534 کارمند دارد و هر سال حدود 80 میلیون دلار درآمد برای اقتصاد کانادا در بردارد. مقر کنونی ایکائو در دهه 1990 میلادی با هزینه ای بالغ بر 100 میلیون دلار ساخته شده است.

سخنگوی ایکائو نیز تاکید نمود: قطر روز پنج شنبه با ارسال نامه ای به دبیر کل این سازمان انصراف خود را از پیشنهاد مطرح شده اعلام نموده است.

مقر ایکائو از زمان انتها جنگ دنیای دوم تا کنون در مونترال بوده است. مقامات قطری در توجیه درخواست خود برای انتقال مقر ایکائو از مونترال به دوحه استدلال می کردند که مونترال آب و هوای بسیار سردی دارد و از اروپا و آسیا بسیار دور است.

قطری ها همچنین مدعی بودند اعضای هیات های نمایندگی کشورهای مختلف در ایکائو در اخذ ویزا ورود به کانادا با مشکل روبرو می شوند. قرار بود این درخواست قطر در نشست آینده 191 عضو ایکائو در اواخر سال میلادی کنونی مطرح گردد.

منبع: تسنیم

به "قطر از درخواست خود برای انتقال مقر سازمان ایکائو به دوحه انصراف داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطر از درخواست خود برای انتقال مقر سازمان ایکائو به دوحه انصراف داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید