سازمان های مختلف برای برطرف مسائل خود باید به سراغ دانشگاه ها بیایند

به گزارش وبلاگ بازی، مدیر امور پژوهشی دانشگاه امیرکبیر گفت: سازمان های مختلف برای برطرف مسائل خود باید به سراغ دانشگاه ها بیایند و مسائل خود را در اختیار دانشگاه ها قرار دهند تا اساتید دانشگاهی با همکاری دانشجویان در قالب سرانجام نامه به برطرف آن ها بپردازند.

سازمان های مختلف برای برطرف مسائل خود باید به سراغ دانشگاه ها بیایند

محمد کریمی، مدیر امور پژوهشی دانشگاه امیرکبیر در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه وبلاگ بازی، درباره تقاضا محور کردن خاتمه نامه های دانشجویان تحصیلات تکمیلی گفت: درصدی از خاتمه نامه های دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه امیرکبیر تقاضا محور هستند.

وی ادامه داد: در همه جای جهان بیمار به سراغ پزشک می رود تا مسائل خود را برطرف کند؛ بنابراین سازمان های مختلف برای برطرف مسائل خود باید به سراغ دانشگاه ها بیایند و مسائل و مسائل خود را در اختیار دانشگاه ها قرار دهند تا اساتید دانشگاهی با همکاری دانشجویان در قالب خاتمه نامه به برطرف ان ها بپردازند.

مدیر پژوهشی دانشگاه امیرکبیر اظهار کرد: دانشگاه ها می توانند کوشش نمایند تا یکسری از مسائل جامعه را بیابند و در راستای برطرف آن ها برآیند. اکنون این رخ داده است و دانشگاه ها تا حدودی در این راستا حرکت می نمایند.

کریمی درخصوص حل مسائل جامعه توسط دانشگاه ها گفت: اکنون مراکز مختلفی در کشور ایجاد شده است که به خاتمه نامه ها پول اختصاص می دهند تا در مورد موضوع آن ها نوشته گردد. باید دید آیا آن مرکز خود هنوز به طور کامل مشکل را فهمیده اند که درخصوص موضوع خود به خاتمه نامه نویسی رجوع می نماید. از طرفی باید دید این میزان از خاتمه نامه هایی که به درخواست آ مرکز نوشته شده است آیا تا کنون مسئله ای از کشور حل نموده است و یا تنها نوشتن خاتمه نامه بوده است.

وی اظهار کرد: زمانی که یک ستاد خارج از مجموعه دانشگاه فعالیت و تعیین می نماید که چه خاتمه نامه ای نوشته گردد، خب ما به عنوان دانشگاه نباید جوابگو باشیم که چرا خاتمه نامه ها در جهت برطرف مسائل کشور نیستند؛ بلکه باید از همان سازمان پرسید که چرا درخواست چنین خاتمه نامه هایی را می دهند و به چه کار می آید. در حقیقت باید تعیین گردد که چرا بودجه را در این زمینه و به این نحو خرج می نماید.

کریمی ادامه داد: دانشگاه یا باید برای یک مجموعه بالادستی کار کند که در این صورت بودجه خود را از آن دریافت می نماید و فعالیت های آن را انجام می دهد و یا باید آزاد باشد به طوری که خود به دنبال مسائل برود و برای آن ها راهکار بیابد و پس از آن، مورد ارزیابی قرار گیرد و تعیین گردد با بودجه دریافتی چه کارهایی انجام داده است.

مدیر امور پژوهشی دانشگاه امیرکبیر ادامه داد: در کل جهان دانشگاه ها را آزاد می گذارند، اگر از صحبت از خاتمه نامه ها می گردد باید دست دانشگاه را باز گذاشت و بودجه را به آن ها داد تا خود به دنبال مسائل حرکت نمایند و در این صورت به حل مسائل بپردازد با این روش می گردد در خاتمه کار از او پرسید خاتمه نامه های نوشته شده کارآمد بوده اند و یا نبوده اند.

وی در خاتمه گفت: اختصاص بودجه برای انجام کار هایی که مسائل جامعه را حل می نماید اکنون به گونه ای نیست که دانشگاه بتواند به مدیریت بحث های پژوهشی بپردازد. با این یک بام و دو هوایی نمی گردد کار کرد در حقیقت نمی توان بخش عمده ای از بودجه را به سازمان های دیگر اختصاص داد که آن ها به مدیریت خاتمه نامه ها بپردازند و از سوی دیگر از دانشگاه پرسیده گردد که چرا مقالات و خاتمه نامه ها مسائل را برطرف نمی نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "سازمان های مختلف برای برطرف مسائل خود باید به سراغ دانشگاه ها بیایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان های مختلف برای برطرف مسائل خود باید به سراغ دانشگاه ها بیایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید