فراوری 10 محصول در زمینه فناوری پلاسما از سوی محققان دانشگاه صنعتی شاهرود

به گزارش وبلاگ بازی، یک شرکت دانش بنیان مستقر در دانشگاه صنعتی شاهرود پیروز به فراوری 10 محصول در زمینه فناوری پلاسما شد.

فراوری 10 محصول در زمینه فناوری پلاسما از سوی محققان دانشگاه صنعتی شاهرود

به گزارش خبرنگار استان های وبلاگ بازی، دانشگاه صنعتی شاهرود با توجه به اهمیت رونق کسب و کار های نوآورانه و توسعه فعالیت هایی از جنس کارآفرینی، اقدام به ارائه اطلاعاتی جهت شناخت بیشتر شرکت دانش بنیان دانش پویان ساتیا این دانشگاه نموده است.

مراکز رشد ابزارهاى مطمئنى براى تبدیل نوآوری ها و دستاوردهاى تحقیقاتى به محصولات و نیز ترغیب کارآفرینى و توسعه تکنولوژیک بویژه در حوزه فناوری هاى پیشرفته هستند. در سرتاسر دنیا شرکت ها و کسب و کار های کوچک به دلیل انعطاف پذیری بالا، مدیریت کارآمد و خطر پذیری کمتر، اجزاء مهم رونق مالی و ایجاد اشتغال هستند.

سال 1401 با رویکرد اقتصاد دانش بنیان، بستر مناسبی را برای شرکت های دانش بنیان فراهم شده است و اقتصاد دانش بنیان نیز می تواند کلید پیشرفت و شکوفایی اقتصاد ایران در قرن نو باشد.

سید ایمان حسینی، دانشیار دانشکده فیزیک این دانشگاه و مدیر عامل شرکت دانش بنیان دانش پویان ساتیا گفت: این شرکت دانش بنیان به واسطه تجریه 15 ساله موسسین آن در زمینه فناوری پلاسما و فیزیک پلاسما در سال 1393 در شاهرود تاسیس شد.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان دانش پویان ساتیا، مطالعات و سابقه طولانی مدت تحقیقاتی و پژوهشی متخصصین این شرکت در زمینه فناوری پلاسما را موجب فراوری 10 محصول عنوان نمود: طراحی و ساخت انواع منبع تغذیه الکتریکی جهت فراوری پلاسما، ژنراتور ازن، پلاسما کلینر، پلاسمای گلایدنگ آرک، مشعل پلاسما، جت پلاسما، پلاسمای تخلیه سد دی الکتریک، پلاسما شاور، سیستم لایه نشانی PECVD و زباله سوز پلاسما را از جمله محصولات این شرکت دانش بنیان است.

حسینی گفت: محصولات فراوری شده در این شرکت در زمینه های پزشکی، زیست فناوری، صنایع غذایی، کشاورزی، نساجی، لایه نشانی های نانومتری، پردازش سطوح جهت ضد عفونی، آبدوستی و آبگریزی، افزایش چسبندگی پلیمر ها در کاربری میکروفلویدیک و ... کاربرد دارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "فراوری 10 محصول در زمینه فناوری پلاسما از سوی محققان دانشگاه صنعتی شاهرود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری 10 محصول در زمینه فناوری پلاسما از سوی محققان دانشگاه صنعتی شاهرود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید