ساخت قطاری سریع السیر با سرعتی بالاتر از سرعت هواپیما

به گزارش وبلاگ بازی، یک شرکت کانادایی قصد ساخت قطاری را دارد که علی رغم هزینه کمتر، با سرعتی بیشتر از هواپیما حرکت می نماید.

ساخت قطاری سریع السیر با سرعتی بالاتر از سرعت هواپیما

یک شرکت کانادایی میخواهد تحولی واقعی را در دنیا حمل و نقل ایجاد کند؛ به گونه ای که در حال فراوری قطار فوق سریعی است که سرعت بیشتری از هواپیما دارد، به این معنی که حمل و نقل زمینی به زودی در رقابت با حمل و نقل هوایی قرار خواهد گرفت، مگر اینکه صنعت هوانوردی نیز تحولی تازه را در زمینه سرعت ایجاد کند.

شرکت TransPod مستقر در تورنتو کانادا، اخیراً از پروژه ای به نام FluxJet پرده برداری نموده است؛ یک سیستم حمل و نقل کاملاً الکتریکی هیبریدی بین هواپیما و قطار که با محیط زیست سازگارخواهد بود و آلایندگی ایجاد نمی کند.

این پروژه که هنوز در مراحل اولیه است، شامل قطار های 82 فوتی است که مسافران را با سرعت 621 مایل در ساعت (995 کیلومتر در ساعت) جابه جا خواهد نمود.

این قطار سریعتر از هواپیما های تجاری بوده و سرعتی معادل سه برابر سرعت بیشتر قطار های سریع السیر در دنیا امروزی دارد.

این شرکت اعلام نموده است که قطار های فلاکس جت بر تکنولوژی انتقال انرژی بدون تماس اتکا دارد که در آن قطار به وسیله میدان های مغناطیسی انرژی را از شبکه الکتریکی موجود می گیرد.

طراحی متمایز این قطار بلند برای کاهش اصطکاک در نظر گرفته شده است، اما توانایی نظری این سیستم برای سبقت گرفتن از هواپیما ها و قطار های پرسرعت متکی به فناوری تحت تأثیر جریان کنترلی است که یک زمینه نسبتاً نو در فیزیک به شمار می رود.

Transpod می گوید که هزینه سفر مسافران در فلاکس جت 44 درصد کمتر از هزینه بلیط هواپیما خواهد بود.

برای آغاز این پروژه، این شرکت میخواهد شبکه ای به طول تقریبی 200 مایل را از جنس لوله های خلاء بین شهر های ادمونتون و کلگری کانادا ایجاد کند.

طبق این طرح، قطار ها هر دو دقیقه یکبار حرکت می نمایند و حداکثر 54 مسافر و 10 تن بار را در هر سفر حمل می نمایند.

این شرکت شرح داده است که سفر 175 مایلی بین دو شهر فقط 45 دقیقه طول خواهد کشید.

منبع: العربیه

وبلاگ بازی فضای مجازی دریچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ساخت قطاری سریع السیر با سرعتی بالاتر از سرعت هواپیما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت قطاری سریع السیر با سرعتی بالاتر از سرعت هواپیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید