خوشبختانه سیل لرستان تلفات جانی نداشت

به گزارش وبلاگ بازی، خبرنگاران/لرستان در پی بارش هایی که از دوشنبه عصر در استان لرستان آغاز شد و تا اواخر روز سه شنبه ادامه داشت استان لرستان بار دیگر با سیل روبرو شد اما این بار خوشبختانه به دلیل انجام پیش بینی و اقدامات پیشگیرانه تلفات جانی نداشتیم و خسارت ها کمتر بود.

خوشبختانه سیل لرستان تلفات جانی نداشت

به گزارش وبلاگ بازی، در پی وقوع سیل در استان لرستان خساراتی به زیرساخت ها، راه ها و پل ها وارد شده که در حال برآورد است. قطعی آب و برق وجود داشت که با کمک نیروهای امدادی رفع شد. راه های تعداد زیادی از روستاهای استان مسدود شده بود که بیشتر آنها بازگشایی شده و اقدامات اجرایی برای برگرداندن استان به شرایط عادی در حال انجام است.

تعمیر 90 درصدی خط اصلی تغذیه گاز معمولان

سرپرست شرکت گاز لرستان گفت: حدود 90 درصد تعمیر خط اصلی اجرا شده و باقی مانده به سرعت انجام می شود که گاز معمولان به صورت پایدار وصل شود.

فیروز خدایی در گفت وگو با وبلاگ بازی اظهار کرد: آخرین مراحل کار در حال انجام است و طی یک ساعت آینده گاز معمولان وصل می شود.

وی با اشاره به این که در سیل فروردین ماه خط تغذیه معمولان آسیب دید و گاز معمولان به صورت موقت تأمین شد، مطرح کرد: لوله انتقال از جهت صعب العبور گذشته است که آماده سازی آن جزء اولویت های کاری ما بود.

خدایی اضافه کرد: حدود 90 درصد تعمیر خط اصلی اجرا شده و باقی مانده به سرعت انجام می شود که گاز معمولان به صورت پایدار وصل شود.

سرپرست شرکت گاز لرستان با اشاره به این که در سیل فروردین ماه شاهد قطعی گاز در نقاط مختلف استان بودیم، ادامه داد: طی دو روز گذشته بغیر از معمولان در کل استان مشکل قطعی گاز نداشتیم.

وی اضافه کرد: پایدارسازی شبکه های گاز در همه مناطق استان جز برنامه های ماست که زمانبر بوده و در اجرای برنامه های مختلف مقاوم سازی انجام خواهد شد که در چنین شرایطی شبکه های ما مقاومت لازم را داشته باشند.

گاز معمولان وصل شد

پس از فروکش آب کشکان و با تلاش های نیروهای این شرکت، گاز شهر معمولان وصل شد.

گاز شهر معمولان پس از بارش های زیاد روزهای گذشته و در پی طغیان رودخانه کشکان و شکسته شدن لوله انتقال، روز گذشته قطع شده بود و به علت بالا بودن سطح آب نیروهای شرکت گاز لرستان نتوانستند گاز شهر را وصل کنند.

شهر معمولان دارای 2100 مشترک است که از روز گذشته تا به امروز بدون گاز سرکرده اند و اکنون پس از فروکش آب کشکان نیروهای شرکت گاز لرستان نسبت به اتصال خط انتقال گاز شهر معمولان اقدام کرده و اکنون مشترکان این شرکت در معمولان از نعمت گاز برخوردارند.

راه ارتباطی 175 روستای لرستان قطع است

مدیرکل مدیریت بحران لرستان گفت: راه ارتباطی 175 روستای استان همچنان قطع است.

غلامرضا آقامیرزایی در گفت وگو با وبلاگ بازی، اظهار کرد: پس از فروکش شدن سیلاب، گاز معمولان وصل شد.

وی شرح داد: هم اکنون برق یک روستا و آب 16 روستای استان علی رغم تلاش ها همچنان قطع است.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان اظهار داشت: از 375 روستا که براثر سیل راه ارتباطی آن ها قطع شده بود راه 200 روستا بازگشایی شده است.

آقامیرزایی با بیان اینکه ارزیابی ها شروع شده است، اضافه کرد: عملیات بازگشایی 175 روستا در حال انجام است که امیدواریم هر چه سریعتر انجام شود.

بارش ها در لرستان بدون خسارت نبود

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان گفت: بیشترین واحدهای مسکن آسیب دیده از بارش های اخیر در شول آباد هستند.

مهندس مسعود رضایی در گفت و گو با وبلاگ بازی اظهار کرد: بارش های چند شب گذشته بدون خسارت به واحدهای مسکونی استان نبوده ولی حجم این خسارات بالا نیست.

وی ادامه داد: در حال حاضر با کمک کارشناسان بنیاد مسکن استان در حال برآورد خسارات هستیم.

رضایی اضافه کرد: از آنجا که آسیب بارش ها بر واحدهای مسکونی فرسوده بعد از چند روز مشخص می شود، ما روزانه برآوردها را انجام می دهیم و تا هفته آینده مشخص می شود که چه تعداد واحد خسارت دیده اند.

مدیر کل بنیاد میکن لرستان خاطر نشان کرد: بیشتر واحدهای مسکونی فرسوده و غیر مقاوم در استان از این بارش ها آسیب دیده اند و خسارتی در واحدهای مقاوم تا به امروز گزارش نشده است.

وی یادآور شد: چون بیشترین میزان بارندگی را در منطقه شول آباد داشتیم و از طرفی تعداد زیادی واحد مسکونی غیر مقاوم در این منطقه وجود دارد، قطعا بیشترین خسارت بر واحدها از همین منطقه بوده است.

خسارت بیش از 2000 میلیاردی سیل به زیرساخت های لرستان

استاندار لرستان گفت: سیل بیش از 2000 میلیارد به زیرساخت های استان خسارت وارد کرد.

سیدموسی خادمی امروز پنج شنبه هشتم اسفندماه در جمع وبلاگ بازی، اظهار کرد: سیل اخیر شبیه همان سیل فروردین ماه بود اما به دلیل پیش بینی ها و انجام اقدامات پیشگیرانه خوشبختانه خسارت آن به ویژه در حوزه مردمی کمتر از سیل قبل بود.

وی شرح داد: زیرساخت های استان آسیب دیده به این دلیل که برخی زیرساخت ها تکمیل نشده بود.

استاندار لرستان اظهار داشت: برآوردها از خسارتی حدود 2100 میلیارد تومان در حوزه زیرساخت ها خبر می دهد.

خادمی اضافه کرد: برق 37 روستا در سیل روزهای اخیر قطع شد که در حال حاضر برق 36 روستا وصل شده و یک روستا باقی مانده است که در حال تلاش برای وصل برق این روستا هستیم.

وی بیان نمود: آب 76 روستا نیز قطع شده بود که هم اکنون آب 60 روستا وصل شده و 16 روستا باقی مانده است.

استاندار لرستان ادامه داد: گاز شهر معمولان که به دلیل وقوع سیل قطع شده بود دیشب وصل شد، همچنین راه حدود 375 روستا مسدود شده بود که 98 درصد آن ها بازگشایی شده است.

خادمی مطرح کرد: جاده پلدختر را پیش از وقوع سیل مسدود کردیم چون از نظر ما یک جاده موقت و در حال ساخت است، پس از وقوع سیل این جاده در چندین نقطه ریزش کرده و در چند نقطه رودخانه جاده را خراب کرده که باید مرمت شود تا جاده اصلی به بهره برداری برسد.

وی اظهار کرد: چند پل موقت نیز دچار مشکل شدند که به سرعت بازسازی خواهند شد.

استاندار لرستان با اشاره به مبارزه با کرونا ویروس، اضافه کرد: در این راستا ستادی تشکیل شده و در استان آمادگی لازم وجود دارد.

خادمی اظهار داشت: بر اساس آمار تست دو نفر از افراد مشکوک در استان مثبت اعلام شده و استان مطابق دستورالعملی که سازمان مرکزی ارائه کرده عمل می کند برای اینکه مسئله ای پیش نیایید اما مردم نیز باید بیشتر مراقبت کنند.

وی اضافه کرد: برای مراقبت و پیشگیری تابع تصمیم گیری دانشگاه علوم پزشکی هستیم.

ادامه دارد...

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "خوشبختانه سیل لرستان تلفات جانی نداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوشبختانه سیل لرستان تلفات جانی نداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید