جشنواره دانش آموزان نخبه ایران برگزار گردید

به گزارش وبلاگ بازی، مسابقات کشوری محاسبات ذهنی با چرتکه انتخابی المپیاد جهانی سنگاپور 2018 با عنوان جشنواره ملی دانش آموزان نخبه ایران(دانا) صبح امروز در اردوگاه فرهنگی تربیتی ابوذر برگزار گردید.

جشنواره دانش آموزان نخبه ایران برگزار گردید

به گزارش وبلاگ بازی، این مسابقات با همکاری کانون های فرهنگی تربیتی و پایگاه های تابستانی مراکز آموزش و پرورش سراسر کشور و موسسه علمی آموزشی سوریاس برگزار گردید.

در این مسابقات 238 نفر از دانش آموزان سراسر کشور از 17 استان شرکت کردند که منتخبان استانی این مسابقات هستند.

قرار است 30 نفر از این دانش آموزان برای شرکت در مسابقات جهانی که آذر ماه سال جاری در سنگاپور برگزار می گردد انتخاب شوند و به دو صورت فردی و گروهی در سطح جهانی رقابت نمایند.

امروز این دانش آموزان در دو بخش دختران و پسران در دو رده سنی 5 تا 8 سال و 8 تا 12 سال در چهار سطح جمع، تفریق، ضرب و تقسیم با استفاده از چرتکه رقابت کردند و هر دانش آموز در 10 دقیقه به 100 سوال پاسخ داد.

به گفته مهرداد خدامرادی دبیر این دوره از مسابقات بالابردن سطح تمرکز دانش آموزان و افزایش مهارت خوب گوش کردن از اهداف برگزاری این مسابقات است و قرار است از این طریق هراسی را که دانش آموزان از درس ریاضی دارند برطرف گردد و شوق یادگیری در آنها افزایش پیدا کند.

بر اساس اعلام روابط عمومی جشنواره، خدامرادی گفت: مسابقات چرتکه را ما از سال 1393 آغاز کردیم و این اولین جشنواره دانا است که به صورت ملی برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "جشنواره دانش آموزان نخبه ایران برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره دانش آموزان نخبه ایران برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید