جسد 26 زن و دختر جوان در آب های مدیترانه کشف شد

به گزارش وبلاگ بازی، مهاجرت غیرقانونی زنان و مردان از مرز کشورهای آفریقایی به ویژه لیبی، امروزه به یکی از معضلات و رفتارهای خطرناک در کشورهای اروپایی مخصوصا ایتالیا تبدیل شده است.

جسد 26 زن و دختر جوان در آب های مدیترانه کشف شد

روز یکشنبه، جسد 26 زن جوان مهاجر در دریای مدیترانه کشف شد. این موضوع باعث حیرت و ایجاد سوالات متعددی در بین مقالات کشور ایتالیا شد؛ نخست این که آیا تمامی زنان عمدا به قتل رسیده اند و چرا تمامی کشته شدگان زن بوده اند؟

لورنا سیچوتی (Lorena Ciccotti)، رئیس پلیس شهر بندر جنوبی سالرنو (Salerno) در ایتالیا، به شبکه سی ان ان گفت که مسئولان این کشور، تحقیقات اولیه را در خصوص علت مرگ زنان شروع نموده است. آن ها در این تحقیقات آنالیز می نمایند که آیا این مهاجران مورد شکنجه یا آزار جنسی قرار گرفته اند یا خیر؟

مقامات ایتالیایی بر این باور هستند که 26 زن کشته شده، اهل کشور نیجریه بوده و بین 14 تا 18 سال سن دارند. آن ها در طی کوششی که برای سفر خطرناک از لیبی به اروپا داشته اند، در آخر هفته کشته شده اند.

لیبی بزرگ ترین کشور مهاجران آفریقایی است که ساکنین آن، در جستجوی ایجاد زندگی جدید در اروپا هستند. این مسئله از زمان فروپاشی رژیم معمر قذافی (Moammar Gaddafi)، شکل جدی تری به خود گرفته و شمار مهاجرانی که از لیبی و به وسیله دریای مدیترانه به اروپا سفر می نمایند، افزایش یافته است.

متاسفانه آفریقایی های صحرای آفریقا، فرار و مهاجرت از این سرزمین را به دلیل فقر یا جنگ، بر قرار ترجیح می دهند و این امر به دلیل خلا قدرت لیبی در این منطقه، باعث ایجاد مزیتی مطلوب برای قاچاقچیان شده است تا از آب گل آلود ماهی گرفته و بدون محدودیت و به طور عمده، به قاچاق انسان بپردازند.

طبق گزارش ارائه شده توسط سازمان بین المللی مهاجرت، سفر از میان دریای مدیترانه بسیار خطرناک و کشنده است، حدود 58 درصد از پناهندگانی که در امسال میلادی در مهاجرت برون مرزی به سرمی بردند، متاسفانه در دریای مدیترانه غرق و کشته شده اند. این در حالی است که تمایل بسیاری از مهاجرین برای رفتن و رسیدن به ایتالیا به دلیل نزدیکی آن به لیبی، بسیار زیاد بوده و این امر سبب شده است تا این کشور آفریقای شمالی، امروزه به مرکز قاچاق انسان تبدیل گردد.

طبق گزارش آژانش فرانس پرس (France-Presse)، اجساد زنان کشته شده در دریای مدیترانه که به صورت خطوطی سیاه از کیسه های پلاستیکی سیاه رنگ، به نظر می رسید، در لنگرگاه سالرنو توسط یک کشتی متعلق به کشور اسپانیا کشف شده است.

خبرگزاری فرانسه اعلام نموده است که 23 زن در نزدیکی یک قایق تفریحی لاستیکی کشف شده است؛ این در حالی است که مقامات براین باور هستند که آن ها در روز آدینه غرق شده اند.

یک مقام رسمی به نام سالواتوره مالفی (Salvatore Malfi)، این اکتشاف را یک فاجعه و نمایش حزن انگیز نامید و گفت:

مقامات امنیتی باید آنالیز نمایند آیا در این پرونده مظنونینی وجود دارند که بتوان روی آن ها تمرکز کرد یا تحقیقات قتل علیه افراد ناشناخته که همان قاتلین احتمالی هستند، ادامه خواهد یافت.

مالفی معتقد است به گفته سیلویا پوگیولی از npr احتمال پرت شدن زنان از قایق تفریحی به آب های مدیترانه وجود دارد و علت مرگ آن ها می تواند غرق شدن باشد.

طبق تحقیقاتی که در سال 2012 منتشر شده است، گفته می گردد که زنان بیشتر از مردان احتمال غرق شدنشان وجود دارد؛ چرا که آن ها نمی توانند به اندازه مردان شنا نمایند؛ و نیز آن ها در سطوح پایین تر کشتی ها می نشینند. همچنین زنان ممکن است سعی نمایند تا فرزندان خود را از غرق شدن نجات دهند. همین امر سبب می گردد تا آن ها بیشتر از دیگران در معرض خطر مرگ قرار گیرند.

به گفته CNN، کشتی اسپانیایی روز یکشنبه اقدام به نجات 90 زن و 52 کودک خردسال از جمله یک نوزاد تازه متولد شده نموده است. درواقع این عملیات نجات، یکی از چهارعملیات نجاتی بوده است که جمعا جان حدود 400 نفر را در طول آخر هفته نجات داده است.

طبق گفته سازمان بین المللی مهاجرت، تا یکم نوامبر امسال، حدود 151 هزار مهاجر در سراسر مدیترانه به اروپا سفر نموده اند. تقریبا 75 درصد از این مهاجران، که حدود 111 هزار و 500 نفر هستند، به ایتالیا وارد شده و بقیه مهاجران به سواحل یونان، قبرس و اسپانیا رسیده اند. همچنین بیش از 2 هزار و 800 نفر نیز در هنگامی که در کوشش به مهاجرت بودند، کشته شده اند.

از سال 2014 تا به امروز، بیش از 400 هزار پناهنده و مهاجر با عبور از دریای مدیترانه از لیبی به کشور ایتالیا نقل مکان نموده اند. این در حالی است که دولت ایتالیا به دلایلی از جمله مهاجرت بی وقفه و نیز بی انتها مردم آفریقا به خاک کشورش و همچنین افزایش احساسات ضد مهاجرینی که در بین مردم خود ایجاد شده است، تصمیم به محدود کردن ورود هزاران پناهنده ای که در هر ماه به سواحل کشورش وارد می شوند، گرفته است.

از این رو دولت متعهد شده است مبالغی را به عنوان حقوق ماهیانه به نیروی نظامی و امنیه لیبی که قصد دارند قاچاق انسان را به عنوان بخشی از یک قرارداد غیرمعمول در اختیار بگیرند و آن را ساماندهی نمایند، بپردازد.

در این راستا، جاده ها و جهتهای متناوب با افزایش جریان مهاجران روبرو شده و همین امر سبب شده است تا ترافیکی از کشور مراکش به کشور اسپانیا ایجاد گردد و این ترافیک در حال افزایش است. بیشتر مردم نیز در حال سفر بسیار خطرناک و چالش برانگیز از سوی دریای سیاه از سمت ترکیه به رومانی به سرمی برند.

جهت از سمت جنوب صحرای آفریقا به لیبی نیز مخصوصا برای زنان بسیار خطرناک اعلام شده است. زنان ممکن است در این جهت متحمل تجاوزات جنسی شوند و متاسفانه به اچ آی وی، مبتلا شوند. در این راستا یکی از کارمندان بشردوستانه به پلیس گفته است، عاملان خشونت جنسی شامل نیروهای امنیتی، قاچاقچیان و مردان در قایق های نجات است.

متاسفانه طبق گزارشی که یونیسف در ماه فوریه اعلام نموده است، سطح خشونت جنسی و رفتارهای خشونت آمیز در طول جهت مهاجرت از مدیترانه مرکزی، آن را به یکی از مهلک ترین و کشنده ترین جهتهای مهاجرت در سراسر دنیا تبدیل نموده است و خطری بسیار بزرگ برای زنان و بچه ها مهاجر است.

مالفی، مقام رسمی سالرنو، به خبرگزاری فرانسه اعلام نموده است که محققان در حال آنالیز هستند تا ببینند که آیا زنان مورد حمله یا تجاوز قرار گرفته اند یا خیر.

وی به وبلاگ بازی ایتالیایی که پرسیده بودند، آیا زنان در قایق قاچاق جنسی حضور داشته اند، پاسخ داده است که زنان کشته شده در قایق هایی حضور داشته اند که مردان نیز در آن بوده اند.

منبع: کجارو / flipboard.com

به "جسد 26 زن و دختر جوان در آب های مدیترانه کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جسد 26 زن و دختر جوان در آب های مدیترانه کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید