تصویب آیین نامه تدوین و اجرای سندهای استانی نقشه مهندسی فرهنگی

به گزارش وبلاگ بازی، تهران (پانا) - جلسه هشتم جلسه ستاد هماهنگی نقشه مهندسی فرهنگی کشور در تاریخ بیست و سوم اسفند ماه سال جاری به ریاست اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری تشکیل شد.

تصویب آیین نامه تدوین و اجرای سندهای استانی نقشه مهندسی فرهنگی

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد دستور این جلسه با بیان اینکه گزارشی تحلیلی از شرایط سرمایه اجتماعی، امید ملی و اعتماد به آینده و ارتباط این مقوله ها با باورهای دینی و ظرفیت های سیاسی، مالی، فرهنگی و اجتماعی ارائه شد، گفت: بر اساس این گزارش ایجاد بسترهای موفقیت به ویژه برای نسل جوان و توجه به این حوزه می تواند منجر به کاهش آسیب ها در حوزه های مختلف و ثبت تجربه های مثبت اجتماعی گردد.

وی اضافه نمود: تقویت حوزه عقلانیت و فضای علم و دانش موجبات تقویت بنیان های اجتماعی و دوری جامعه از آسیب ها را فراهم می نماید و با توجه به فراگیری تنهایی در دنیای امروز، نگاه توحیدی جبران کننده همه تنهایی های انسان می تواند باشد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن برشمردن تجربه های دوری از فطرت، توضیح داد: توسعه ارتباطات ظرفیتی است که می توان با استفاده از آن؛ حکمت الهی در فرایند اجتماعی شدن اثرگذار باشد و ضروری است از این ظرفیت به عنوان سرمایه اجتماعی استفاده کنیم.

وی شرایط اجتماعی جوانان جامعه را در چهار نوع تقسیم بندی کرد و گفت: نوع اول؛ نسل گرم هستند که ایمان و عمل صالح در آن ها پرتوان بوده و فعال اجتماعی هستند در مقابل نوع دوم که نسل سرد هستند و ایمان در آن ها ضعیف شده است.

عاملی افزود: نوع سوم، نسل ریسک که به علت ضعیف شدن ایمان ریسک پذیری برای تجربه کارهای جدید در آن ها بالا رفته و نوع چهارم، نسل تردید است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: در سالی که گذشت کارهای زیرساختی قابل توجهی به منظور اجرایی سازی سند مهندسی فرهنگی صورت گرفت که در جلسه گزارشی از فرایند تدوین اسناد تصویب شده ارائه شد.

وی مزیت اصلی این اسناد را تدوین توسط مجریان و ذی نفعان دانست و تأکید کرد: این فرایند، زمینه اجرای این اسناد را به بهترین شکل فراهم خواهد نمود که امیدواریم در اوایل سال جدید حداقل شش سند آماده و ارائه گردد.

عاملی گفت: در جلسه مباحثی پیرامون گره گشایی از شرایط سیاسی، اجتماعی و مالی، تدوین میثاق و امید، استفاده از ظرفیت رسانه ها و نخبگان برای بازسازی سرمایه اجتماعی مطرح شد و مقرر شد؛ دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی کارگروه صیانت و ارتقای نشاط و سرمایه اجتماعی را ایجاد کند.

وی اضافه نمود: این کارگروه باید با یاری دستگاه هایی نظیر وزارت آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان صدا و سیما و استفاده از ظرفیت نهادهایی نظیر ستاد اقامه نماز آدینه، پیش نویس طرحی برای جلوگیری از تبلیغات منفی و ایجاد فضای یأس در جامعه تهیه کند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "تصویب آیین نامه تدوین و اجرای سندهای استانی نقشه مهندسی فرهنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب آیین نامه تدوین و اجرای سندهای استانی نقشه مهندسی فرهنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید