ترابیان: با فتوشاپِ ایمیل، آبروی ما را بردند

به گزارش وبلاگ بازی، من با کسی دشمنی ندارم و فکر می کنم اطلاعات کامل نبوده و رأی اعلام شده. کسی را متهم نمی کنم اما حقم است که اعتراض کنم. نه به خاطر برگشت به فوتبال بلکه برای حفظ آبرو.

ترابیان: با فتوشاپِ ایمیل، آبروی ما را بردند

تنفر ترابیان از فوتبال!

امیر اسدی ، ماجرای ام پی سیلوا و اعلام محکومیت و محرومیت علی کفاشیان و عباس ترابیان یکی از سوژه های فوتبال ایران در روزهای گذشته بود. سوژه ای که با واکنش هایی هم روبرو شد و این دو مدیر در بیانیه ای از خود و عملکردشان دفاع کردند. حالا بعد از چند روز، عباس ترابیان در گفت و گو با ایران ورزشی، ریز اتفاق ها را بازگو می کند. او معتقد است با آبرویش بازی شده و به همین دلیل و برای اثبات بی گناهی مدارکی را آماده کرده و حتی به فدراسیون فوتبال هم فرستاده است.

*******

- بعد از گذشت چند روز از اعلام محرومیت 5 ساله، نمی خواهید صحبتی راجع به ماجرای ام پی سیلوا انجام بدهید؟

چند روز پیش بیانیه دادیم و حالا هم منتظر نشسته ایم تا نتیجه را ببینیم.

- اما خیلی ها دوست دارند از زبان شما ماجرای ام پی سیلوا را بشنوند و البته دفاعی که از خود دارید.

برای من هم جالب است که برخی دوستان می گویند این شرکت چیست و از کجا آمده. این شرکت از سال 2004 فعالیتش را آغاز کرده و کارش خرید و فروش و راه اندازی سیگنال بوده. ام پی سیلوا تمام امتیاز سری آ و هندبال جهان را در اختیار داشته و از بدو کار تا سال 2014 روزهای موفقی را نیز تجربه کرده. این شرکت حتی با فدراسیون تنیس فرانسه و البته فدراسیون های فوتبال مالزی و سنگاپور قرارداد داشته و با آن ها فعالیت مشترک انجام داده. از سال 2014 و با تغییر در مدیریت ام پی سیلوا، وضعیت کاری این شرکت به هم ریخت و به اجبار 65 درصد سهام را به یک شرکت چینی فروختند. کار با شرکت جدید جلو رفته اما با ضعف هایی روبه رو بوده. شکایت های بسیاری از کلاهبرداری این شرکت توسط آسیایی ها، فرانسوی ها و انگلیسی ها اجرا شده. به عنوان نمونه قرار بود سنگاپور با آرژانتین بازی کند. این شرکت 3 میلیون دلار کلاهبرداری کرده و پس نداده. ام پی سیلوا در دادگاه محکوم شده و الان هم فعالیت های این شرکت معلق است.

- ماجرای ایران و ام پی سیلوا از کجا آمده؟

مورد ما هم اینچنین بود که قرار شد برای یک سیگنال، 79 هزار دلار پرداخت کنند که این اتفاق رخ نداد. به صورت مداوم پیگیری کردیم که مدیران شرکت گفتند شما ایمیل زده و گفته اید که این پول را به حساب شرکتی دیگر واریز کنید. آقای کفاشیان هم گفتند پول را برگردانید و بعد به حساب فدراسیون فوتبال واریز کنید. در نهایت هم مشخص شد که ایمیل مورد نظر فتوشاپ بوده و پلیس فتا هم این موضوع را بررسی کرده. حتی رییس آی تی فدراسیون فوتبال این ایمیل را زیر رو کرده و گزارشی راجع به جعلی بودن آن نوشته. معاون آقای ساکت در زمان دبیرکلی هم مأمور شده تا قصه را کامل بررسی کند. در گزارش ایشان هم قید شده که در صحبت های مدیران ام پی سیلوا تناقض گویی فراوان است. حتی کارشناس های بین المللی هم گفته اند که ایمیل جعلی است. همه چیز اثبات شده و حرف و حدیثی وجود ندارد.

- پس چرا فدراسیون فوتبال رأی به محرومیت شما و علی کفاشیان داد؟

رأی را فدراسیون فوتبال نداد، کمیته اخلاق داد.

- مگر کمیته اخلاق زیر مجموعه فدراسیون فوتبال نیست؟

هست اما نمی دانم چرا این رأی بدون هماهنگی صادر شده. چون ما حق اعتراض داشتیم، بخصوص در شرایطی که رأی به رسانه ها رفته و البته قطعی نبوده. ضمن اینکه رأی اگر هم قطعی باشد باید از سوی فدراسیون فوتبال اعلام شود و نه رسانه های دیگر. این هم مزد 21 سال تلاش و زحمت من در فدراسیون است. آن هم بدون حقوق.

- معلوم نیست اعتراض شما چه نتیجه ای داشته باشد؟

برای اعتراض، برای من و آقای کفاشیان زمانی را مشخص کردند. ما هم به کمیته اخلاق رفتیم، نفری 200 هزار تومان واریز کردیم تا به رأی صادر شده اعتراض کنیم. هنوز اما خبری از کمیته اخلاق نشده.

- یعنی با توضیحاتی که شما دادید، بی گناهی تان ثابت نشده؟

ما که به خودمان اطمینان داریم اما نمی دانیم در نهایت چه اتفاقی می افتد.

- نوع اعلام رأی کمی مشکوک است. مثلا شاید عده ای در فدراسیون فوتبال با شما مشکل دارند و به همین دلیل و بدون اینکه شما از خود دفاع کنید، رأی را رسانه ای کرده اند. اینطور نیست؟

من با کسی دشمنی ندارم و فکر می کنم اطلاعات کامل نبوده و رأی اعلام شده. کسی را متهم نمی کنم اما حقم است که اعتراض کنم. نه به خاطر برگشت به فوتبال بلکه برای حفظ آبرو. اینقدر از فوتبال متنفر شده ام که اصلا دوست ندام دوباره برگردم. فقط می خواهم از حقوقم دفاع کنم و منتظرم قانون بررسی و سپس نتیجه اعلام شود.

منبع: ایران ورزشی

به "ترابیان: با فتوشاپِ ایمیل، آبروی ما را بردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترابیان: با فتوشاپِ ایمیل، آبروی ما را بردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید