اولویت در استان کرمان، برگزاری کلاس ها به صورت حضوری است، تشریح برنامه های شبکه شاد

به گزارش وبلاگ بازی، خبرنگاران/کرمان مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: شبکه شاد برای دوره متوسطه اول از ساعت 8 تا 10 و 15 دقیقه صبح و متوسطه دوم از 10 و 30 دقیقه تا 12 و 45 دقیقه برنامه دارد.

اولویت در استان کرمان، برگزاری کلاس ها به صورت حضوری است، تشریح برنامه های شبکه شاد

احمد اسکندری نسب شامگاه چهارشنبه 12 شهریورماه در جمع وبلاگ بازی با اشاره به امادگی استانبرای شروع سال تحصیلی اظهار کرد: همواره در ایام تابستان پروژه ملی مهر را در راستای بازگشائی مدارس، ساماندهی معلمان و شاداب سازی مدارس در قالب هشت کمیته اجرا می کنیم که سال جاری دو کمیته سلامت و آموزش مجازی را اضافه کردیم.

وی اضافه کرد: همه شرایط و تمهیدات لازم برای شروع سال تحصیلی جدید فراهم شده و به شکل رسمی شنبه 15 شهریورماه مدارس بعد از وقفه چند ماهه فعال می شوند.

اسکندری نسب با اشاره به اینکه هدف ما در نظام تعلیم و تربیت، آموزش حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی است، توضیح داد: تصمیم گیری درباره بازگشائی مدارس در ستاد ملی کرونا است و کلاس ها از روز شنبه در همه دوره ها و مدارس با رعایت همه موارد بهداشتی فعال خواهد بود.

وی بیان نمود: تصمیم گیری برای گروه بندی کلاس ها و دانش آموزان و حضور زوج و فرد دانش آموزان به عهده شورای مدرسه است که متشکل از نماینده اولیاء، نماینده معلمان و مدیر مدرسه است و تصمیم گیری می گردد به چه شکل دانش آموزان در مدرسه حضور پیدا نمایند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه حضور در مدارس سراسر استان به صورت حضوری و مجازی است، اظهار کرد: اولویت با برگزاری کلاس ها به شکل حضوری است.

وی اضافه کرد: به دلیل اینکه قابل پیش بینی نیست کرونا چه زمانی تمام می گردد و قطعا باید شرایط را به نحوی مدیریت گردد که فعالیت ها و برنامه های مالی، آموزش و ... را پیش ببریم.

اسکندری نسب توضیح داد: تصمیم اصلی در ستاد ملی کرونا گرفته و به استان ها ابلاغ می گردد و اگر در استانی دانشگاه علوم پزشکی تشخیص بدهد شرایط خاص و قرمز است و همه فعالیت های آموزشی و غیرآموزشی بهداشت و سلامت مردم را تهدید می نماید، به مرکز ابلاغ می نماید و توسط ستاد کرونا به آموزش و پرورش ابلاغ می گردد که فعالیت ها تعطیل گردد.

وی بیان نمود: در همه موارد اصل بر رعایت بهداشت و پروتکل های بهداشتی است و برنامه این است مدارس ایمن باشند و مدیر مدرسه موظف است دانش آموزان را گروه بندی کند تا به صورت چرخشی و زوج و فرد در مدرسه حضور یابند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با تاکید بر اینکه خانواده شریک اصلی ما است و باید در ایاب و ذهاب دانش آموزان و دیگر موارد با ما همکاری داشته باشند اظهار کرد: چه در شرایط قرمز، زرد و یا سفید رعایت پروتکل های بهداشتی یک اصل است و باید فاصله گذاری، زدن ماسک، استفاده از وسائل شخصی، کنترل دانش آموزان در زنگ تفریح، تهویه کلاس ها و .. رعایت گردد و حداکثر زمان حضور دانش آموزان در کلاس 35 دقیقه دیده شده است.

اسکندری نسب توضیح داد: برای هر پایه تحصیلی روزهای حضور در مدرسه و همچنین آموزش مجازی تعیین شده و شبکه شاد یک فرصت تاریخ ساز برای آموزش و پرورش بود و فردا به شکل رسمی از همه امکانات شبکه شاد در کشور رونمائی می گردد که امیدواریم نیازهای آموزش مجازی را در کشور و استان پوشش بدهد.

وی بیان نمود: همکاران ما در دو روز آینده به خانواده ها اطلاع می دهند که کدام دانش آموزان روز شنبه باید در مدرسه حضور پیدا نمایند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اعلام این خبر که تعداد دانش آموزان در قریب به 2000 مدرسه در استان زیر 50 نفر و قابل کنترل است و 710 مدرسه کمتر از 10 دانش آموز دارند اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش تابع دستورالعمل ها و پروتکل های وزارت بهداشت و ستاد ملی کروناست و مطمئن باشید در هر اقدامی که سلامت دانش آموزان، جامعه و همکاران فرهنگی را تهدید کند، تابع تصمیمات ستاد هستیم.

اسکندری نسب توضیح داد: دانش آموزانی که بیماری زمینه ای دارند و حتی اگر یکی از اعضای خانواده شان مبتلا به کرونا شده باشد، نباید در مدرسه حضور پیدا نمایند.

وی بیان نمود: شرایط سخت و دشواری پیش رو داریم و نمی توانیم آموزش را تعطیل کنیم و فرآیند تعلیم و تربیت و یاددهی و یادگیری باید جریان داشته باشد و باید همه یاری کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: مسئولان در سطح وزارت آموزش و پرورش، بهداشت و ستاد ملی کرونا همه شرایط و زمینه ها را سنجیده و ابلاغ نموده اند و هر نقطه ای از استان تشخیص داده گردد، نقطه قرمز و ممنوعه است و خطر بیماری دانش آموزان و معلمان را تهدید می نماید، تابع تصمیمات هستیم.

وی توضیح داد: همانطور که آموزش دانش آموزان برای ما مهم است، سلامت آنها نیز برای ما مهم است.

اسکندری نسب در بخش دیگری از سخنانش بیان نمود: بسته های آموزشی برای دانش آموزانی که دسترسی به امکانات الکترونیک نداشتند، تهیه کردیم و در سال تحصیلی گذشته که قریب به دو ماه و نیم آن در ایام کرونا بود، میانگین نمرات دانش آموزی رشد داشته و همکاران نگذاشتند دانش آموزی از تحصیل باز بماند.

وی درباره فعالیت شبکه شاد اضافه کرد: شبکه شاد برای دوره متوسطه اول از ساعت 8 تا 10 و 15 دقیقه صبح و متوسطه دوم از 10 و 30 دقیقه تا 12 و 45 دقیقه برنامه دارد.

اسکندری نصب توضیح داد: برای دوره اول ابتدائی عصرها از ساعت 15 و 30 دقیقه تا 17 و 45 دقیقه شبکه شاد برنامه دارد و همه محتوای آموزشی در این شبکه بارگذاری شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان نمود: برای دوره دوم متوسطه نیز برنامه های شبکه شاد از ساعت 13 تا 15 و 15 دقیقه قابل دسترسی است و قبلا می گفتیم خانه مدرسه دوم دانش آموزان است و اکنون می گوییم خانه، مدرسه اول است و باید اولیاء به یاری ما بیایند.

وی اظهار کرد: 25 بسته تحولی در راستای اجرائی شدن سند تحول بنیادین برای سال تحصیلی جدید در نظر گرفته شده که برای کنترل تحرک و و ورزش دانش آموزان، مهارت های زندگی و اجتماعی دانش آموزان و ... برنامه دارد.

اسکندری نسب در بخش دیگری از سخنانش توضیح داد: در دستورالعمل بازگشائی مدارس نحوه فعالیت مدارس شبانه روزی نیز ذکر شده و تعداد افراد در هر خوابگاه تعیین است و یک سرانه بهداشتی در گذشته و یک سرانه اکنون در حال واریز به حساب مدارس است.

وی در ادامه بیان نمود: 67 درصد از دانش آموزان استان کرمان در دو ماه و نیم باقی مانده سال تحصیلی قبل دسترسی به امکانات الکترونیک و آموزش مجازی داشتند و در تابستان جاری فراخوان برای همکاری خیّران برای خرید تبلت و گوشی هوشمند دادیم و وزارت ارتباطات نیز اعلام نموده اینترنت دانش آموزان و همکاران فرهنگی در مدارس رایگان است و در تدارک هستند سیمکارت دانش آموزی توزیع گردد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: فضای مجازی باید قابل کنترل باشد و امیدواریم سیمکارت ها طوری طراحی شده باشد تا مسائل دیگری برای دانش آموزان در پی نداشته باشد.

این مقام مسئول درباره شهریه مدارس گفت: دانش آموزان در مدارس دولتی به جز پول کتاب و بیمه نباید مبلغ دیگری پرداخت نمایند و در تابستان جاری چند نفر از مدیران متخلف را عزل کردیم و تاکید داریم نباید مبلغی دریافت گردد.

اسکندری نسب با اشاره به اینکه مردم می توانند شکایات خو را به سامانه رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش استان کرمان اعلام نمایند، گفت: در زمینه سرویس مدارس نیز اعلام نموده ایم که در سال تحصیلی جدید در خودروی سواری سه نفر باید حضور داشته باشند و مینی بوس و ون نیز باید نیمی از ظرفیتشان استفاده گردد.

وی بیان نمود: اعلام نموده ایم مبلغ باقی مانده سال قبل سرویس مدارس نیز یا باید برگردانده شده و یا برای سال تحصیلی جدید حساب گردد.

اسکندری نسب در سرانجام درباره تهیه لباس فرم نیز گفت: سال جاری لباس فرم جدید در مدارس نداریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اولویت در استان کرمان، برگزاری کلاس ها به صورت حضوری است، تشریح برنامه های شبکه شاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولویت در استان کرمان، برگزاری کلاس ها به صورت حضوری است، تشریح برنامه های شبکه شاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید