اقساط وام جهش مسکن کمتر از 3.5 میلیون تومان است

به گزارش وبلاگ بازی، گرچه طبق محاسبات و اظهارات یکی از مدیران بانک مسکن مبلغ اقساط وام در طرح جهش ملی مسکن بین چهار تا هفت میلیون تومان است، اما معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن تکذیب این موضوع می گوید که میزان نهایی قسط کمتر از نصف این مبلغ است.

اقساط وام جهش مسکن کمتر از 3.5 میلیون تومان است

به نقل از همشهری، هفته گذشته یکی از مدیران بانک مسکن رقم اقساط تسهیلات طرح جهش را بین چهار تا هفت میلیون تومان اظهار داشت اما معاون وزیر راه وشهرسازی می گوید که اقساط وام هفت میلیون تومانی جهش مسکن صحت ندارد.

براساس جزئیات طرح جهش ملی مسکن، قرار است به متقاضیان جهش مسکن بین 250 تا 450 میلیون تومان وام پرداخت شود. قرار است این وام طبق مصوبه شورای پول و اعتبار با نرخ سود 18 درصد و اقساط 20 ساله بازپرداخت شود.

براساس همین داده ها مبلغ اقساط بین چهار تا هفت میلیون تومان برآورد می شد، در هفته قبل نیز عضو هیات مدیره بانک مسکن همین مبالغ چهار تا هفت میلیون تومانی را برای اقساط وام مسکن اظهار داشت؛ اما معاون وزیر راه و شهرسازی می گوید اقساط هفت میلیون تومانی صحت ندارد.

محمود محمودزاده با اشاره به این که قسط هفت میلیون تومانی براساس نرخ سود 18، شیوه پرداخت نظام بانکی است؛ می گوید: دولت در مسکن حمایتی به ویژه برای دهک های یک تا پنج نیمی از تسهیلات را پرداخت خواهد کرد. بر این اساس رقم اقساط نهایی به کمتر از نصف این مبلغ خواهد رسید.

به گفته او قرار نیست همه خانوارها بر مبنای سود 18 درصد، اقساط نهضت ملی مسکن را پرداخت کنند و در این طرح دولت با استفاده از منابع صندوق ملی مسکن بخشی از سود تسهیلات خانوارها را پرداخت می کند.

محمودزاده تاکید می کند: با طراحی صندوق ملی مسکن و اختصاص بودجه آن به گروه های هدف طرح های حمایتی اعم از دهک اول تا پنجم، بخش قابل ملاحضه ای از سود تسهیلات را با کمک دولت به نظام بانکی پرداخت می کنند. در عین حال اندازه اقساط پرداختی منطبق با توان خانوار است و به زودی مبلغ اقساط اعلام خواهد شد و اندازه منابع صندوق بستگی به قانون بودجه دارد.

اگرچه معاون وزیر راه اقساط وام هفت میلیون تومانی را تکذیب کرده و به گفته او مبلغ اقساط کمتر از 3.5 میلیون تومان است، اما در صحبت های خودش به این موضوع نیز اشاره کرده که این وام شامل همه خانوارها نمی شود؛ یعنی گروهی از متقاضیان باید اقساط هفت میلیون تومانی بپردازند.

منبع: بلاگ دیوار

به "اقساط وام جهش مسکن کمتر از 3.5 میلیون تومان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقساط وام جهش مسکن کمتر از 3.5 میلیون تومان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید