اعلام آمادگی شورشیان چاد برای آتش بس

به گزارش وبلاگ بازی، رهبر شورشیان چاد از آمادگی این نیروها برای دستیابی به توافق آتش بس و توقف درگیری ها در این کشور اطلاع داد.

اعلام آمادگی شورشیان چاد برای آتش بس

به نقل از خبرگزاری فرانسه، محمد مهدی علی، رهبر شورشیان و جبهه چرخش و توافق چاد در سخنانی پس از دو هفته حمله به نیروهای دولتی برای دستیابی به آتش بس و یک راهکار سیاسی در این کشور اعلام آمادگی کرد.

وی در این باره گفت: ما بر پایبندی مان به آتش بس تأکید کردیم اما ارتش چاد همچنان نیروهای ما را هدف قرار می دهد و صبح امروز (یکشنبه) نیز بار دیگر با حمله هوایی آنها روبرو شدیم.

در همین حال، عزم برماندوا اگونا، سخنگوی شورای نظامی انتقالی چاد در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه گفت: آنها شورشی هستند و به همین دلیل ما آنها را بمباران می کنیم، ما در حال جنگ هستیم.

به همین دلیل، مجلس اعیان و حکمای شهر مرزق واقع در جنوب لیبی از ورود گروه هایی از آوارگان مناطق درگیری در چاد به مناطق مرزق و ام الارنب با تسهیل نیروهای وابسته به خلیفه حفتر اطلاع داد.

این مجلس ورود این آوارگان بدون کنترل آنها توسط نیروهای مستقر در مناطق مرزی به دو شهر مذکور را محکوم کرد.

این مجلس در ادامه بیانیه خود دولت وحدت ملی لیبی را مسؤول تأخیر در تأمین امنیت مرزها و برقراری امنیت در این منزقه دانست.

در همین حال، وائل التاشفری، فعال غیر نظامی در شهر مرزق گفت که آوارگان مذکور به همراه کاروان هایی از نیروهای مسلح اپوزیسیون چاد وارد این شهر شده اند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "اعلام آمادگی شورشیان چاد برای آتش بس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام آمادگی شورشیان چاد برای آتش بس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید