آغاز فرایند شکل گیری یک قاره جدید در اقیانوس هند

به گزارش وبلاگ بازی، منابع خبری به نقل از دانشمندان گزارش دادند: تشکیل یک قاره جدید در جنوب اقیانوس هند آغاز شده است. فرضیه و نتیجه گیری این موضوع توسط زمین شناسان فرانسوی و استرالیایی با بررسی ترکیب سنگ ها اجرا شده است.

آغاز فرایند شکل گیری یک قاره جدید در اقیانوس هند

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری مدیا ترکمن ترکمنستان، اعتقاد دانشمندان بر این است که پوسته قاره در مرزهای قاره ها و اقیانوس ها در مناطق به اصطلاح فرورانش، جایی که صفحات لیتوسفر اقیانوسی به درون گوشته زیر قاره فرو می فرایند، رشد می کند. هنگامی که این صفحات مجدداً ذوب شده و با مواد پایه صفحات قاره مخلوط شوند، ماگما گرانیتی تشکیل می شود، که باعث ایجاد لایه گرانیتی فوقانی قاره ها می شود.

این لایه بیرونی، از دیدگاه زمین شناسی، اقیانوس و قاره ها را متمایز می کند، زیرا پوسته اقیانوسی عمدتا از بازالت ها تشکیل شده است که در نتیجه ذوب ماده گوشته شکل می گیرد.

دانشمندان تحقیقاتی را در مورد جزایر کرگولن انجام داده اند که در اقیانوس هند در نزدیکی قطب جنوب واقع شده است. آن ها می گویند که ماگما گرانیت (پوسته قاره ای) نه تنها در مناطق فرورانش بلکه در مرکز اقیانوس نیز می تواند تشکیل شود، احتمالاً همین امر منشأ شکل گیری قاره ها است.

نویسندگان این فرضیه را مطرح کردند که توده سنگی جزیره کرگولن در واقع جنین قاره است که طی میلیون ها سال به یک قاره تمام عیار تبدیل می شود. برای نتیجه گیری نهایی، لازم است که به طور مفصل در مورد ترکیب شیمیایی سینین ها تحقیق شده و تاریخچه تکامل آن بازسازی شود.

پیش از این گزارش شده بود که فوران آتشفشانی زیر آب، یکی از جزایر مجمع الجزایر تونگو را غرق کرد و پس از آن جزیره دیگری را شکل داد که سه برابر بزرگتر از جزیره قبل بود.

به گفته تانیلا کولا کارمند سازمان زمین شناسی پادشاهی تونگا در اقیانوس هند، طول این جزیره جدید حدود 400 متر و عرض آن 100 متر است. جزیره جدید در 120 متری غرب جزیره غرق شده واقع شده است. ،ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "آغاز فرایند شکل گیری یک قاره جدید در اقیانوس هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز فرایند شکل گیری یک قاره جدید در اقیانوس هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید