آشنایی با دلیل تفاوت رنگ پاسپورت ها در دنیا

به گزارش وبلاگ بازی، پاسپورت یکی از ضروریات سفر به نقاط مختلف دنیا بوده و افراد بسیاری با آن سروکار دارند. یکی از تفاوتهایی که در میان پاسپورت های کشورها مشاهده می گردد، تفاوت در رنگ است. در مقاله دلیل تفاوت رنگ پاسپورت ها در دنیا با ما همراه باشید تا بدانید رنگ جلد پاسپورت ها چگونه انتخاب می گردد و از معنای رنگ پاسپورت ها در کشورهای مختلف آگاهی یابید.

آشنایی با دلیل تفاوت رنگ پاسپورت ها در دنیا

فهرست مطالب

سازمان بین المللی فرهنگ هوایی یا ICAOبه چه علت رنگ بعضی از پاسپورت ها در سراسر دنیا آبی است؟به چه علت رنگ بعضی از پاسپورت ها در دنیا مشکی است؟رنگ سبزی که بر روی جلد بعضی از پاسپورت ها وجود دارد، به چه معناست؟علت رنگ قرمز که بر روی جلد بعضی از پاسپورت ها در سراسر دنیا وجود دارد، چیست؟

سازمان بین المللی فرهنگ هوایی یا ICAO

دنیا بسیار رنگارنگ و زیبا بوده و علت این امر را می توان وجود کشورهای مختلف دانست. هر کدام از این کشورها، نمادهای معماری و تاریخی مختص به خود را داشته و دارای پرچمی هستند که بواسطه آن خود را به کشورهای دیگر معرفی می نمایند. براساس مقاله رنگ جلد پاسپورت ها چگونه انتخاب می شود باید بدانید که در انتخاب رنگ عوامل بسیاری همچون تجربیات فرهنگی، تاریخی، عقاید مذهبی تاثیرگذار هستند. در سراسر دنیا کمپانی های بسیار کمی وجود داشته که کارشان تعیین کردن رنگ پاسپورت است و یکی از آنها سازمان بین المللی فرهنگ هوایی یا ICAO نام دارد. این سازمان سعی می نماید تا با توجه به ویژگی های فرهنگی یا روانشناختی آن کشور، رنگی را از میان آبی، سبز، قرمز و مشکی انتخاب کند.

به چه علت رنگ بعضی از پاسپورت ها در سراسر دنیا آبی است؟

آبی یکی از رنگهای زیبایی بوده که بر روی جلد بسیاری از پاسپورت ها بچشم می خورد. رنگ آبی عنوان دومین رنگ مشهور بوده و به معنای دنیای جدید است. براساس مقاله معنای رنگ پاسپورت ها در کشورهای مختلف باید بدانید که آبی در میان ملتهای مختلف بعنوان یک رنگ دنیای و صلح طلب معروف بوده و امروزه رنگ جلد بسیاری از پاسپورت های کشورهای آمریکای جنوبی آبی است.

به چه علت رنگ بعضی از پاسپورت ها در دنیا مشکی است؟

رنگ مشکی در فرهنگ کشورهای اروپایی دارای معنایی مثبت بوده و از یکدستی و مهارت خبر می دهد. این رنگ در گذشته در بعضی از کشورهای اروپایی همچون انگلستان و نیوزیلند بعنوان رنگ پاسپورت انتخاب شده و امروزه هم در بعضی از کشورهای آفریقایی کاربرد دارد. باید بگوییم که این موضوع هیچ ارتباطی به نژادپرستی نداشته و رنگ مشکی در فرهنگ کشورهای آفریقایی ذاتا صندلی ویژه ای دارد.

رنگ سبزی که بر روی جلد بعضی از پاسپورت ها وجود دارد، به چه معناست؟

رنگ سبز بر روی جلد پاسپورت در بعضی از کشورهای اسلامی مشاهده شده و نشانه ای از باورهای مذهبی شدید بشمار می آید. در بسیاری از احادیث آمده که پیامبر اسلام به رنگ سبز علاقه بسیار زیادی داشته و به همین علت، از این رنگ در بیشتر کشورهای اسلامی استفاده می شود. علاوه بر عربستان، در کشورهای دیگری همچون بورکینافاسو، نیجریه و بسیاری از کشورهای آفریقایی تبار از رنگ سبز بر روی جلد پاسپورت استفاده می شود.

علت رنگ قرمز که بر روی جلد بعضی از پاسپورت ها در سراسر دنیا وجود دارد، چیست؟

رنگ قرمز یکی از بی مثال ترین رنگ ها در این زمینه بشمار آمده و پاسپورت ترکیه هم به این رنگ هست. رنگ قرمز علاوه بر اینکه یک شاخصه دینی است، نشانه ای جمعیتی و سیاسی هم بشمار می آید. بطور کلی باید بگوییم که رنگ قرمز به وایکینگ ها باز می شود.

در ادامه بخوانیدآشنایی با رنگ پاسپورت ها |رنگ پاسپورت در کشورهای مختلفمنبع: همگردی

به "آشنایی با دلیل تفاوت رنگ پاسپورت ها در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با دلیل تفاوت رنگ پاسپورت ها در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید